سه‌شنبه 29 اسفند 1402

هدف مجلس از قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح و هدف مجلس از قانونی کردن ارزهای دیجیتال توضیحاتی داد.

محمد صفایی
محمد صفایی

به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم، محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: طرح اصلاح نظام بانکی یکی از اولویت ‌های ما در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است که پس از تصویب گشایش‌های خوبی در حمایت از تولید صورت خواهد گرفت.


ارز دیجیتال چیست


نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس یازدهم عزم خود را برای حمایت از بخش تولید جزم کرده بیان داشت: اصلاح نظام مالیاتی یکی دیگر از اقدام کمیسیون اقتصادی مجلس برای حمایت از تولید است.

صفایی تصریح کرد: در بودجه 1400 مالیات بر عملکرد واحدهای تولیدی 20 درصد کاهش یافته است که پیش بینی می‌کنیم سرمایه بیشتری به سمت تولید بیاید.

وی ادامه داد: شیوه افزایش حقوق در سال 1400 در جهت توزیع عادلانه منابع عمومی و کاهش فاصله طبقاتی (کارکنان دولت) است و همچنین مالیات بر مجموع درآمد، عدالت در کل جامعه را به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی درباره قانونی شدن ارزهای دیجیتال نیز اظهار داشت: هدف از قانونی شدن ارزهای دیجیتال این است که مانند موسسات مالی دارای شناسنامه باشند و تحت نظارت بانک ملی و نمایندگان آنها فعالیت کنند و میزان ورود و خروج ارز مشخص باشد.

وی در زمینه جزئیات این طرح بیان داشت: با توجه به این که طرح وارد شور نشده در آینده اطلاع رسانی در زمینه جزئیات آن صورت خواهد گرفت اما نظر کمیسیون اقتصاد در زمینه این طرح مثبت است.

کد خبر: 1400020508MGMCMF

مطالب مرتبط:

امکان استقرار ماینر در واحد های تولیدی

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

تعرفه بالا باعث استفاده غیرمجاز برق در کشور می شود

بلاک چین در ایران: فرصتی که نباید به راحتی از دست داد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

مطالب داغ هفته