جمعه 31 فروردین 1403

چند نفر در جهان حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند؟

در هفته جاری قیمت بیت کوین از مرز 10 هزار دلار عبور کرد. همین موضوع نشان می دهد که ارزش بیت کوین در صنعت رمزارزها پیوسته رو به افزایش است.

دو درصد سکه بیت کوین

تنها 2 درصد مجموع آدرس ها حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند

در حال حاضر 633.008 آدرس حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند که در مجموع 1.68 میلیون سکه را شامل می شود. این عدد تنها 2 درصد مجموع کل آدرس های بیت کوین که تاکنون ایجاد شده اند را شامل می شود. باید توجه داشته باشیم که هر آدرس مستلزماً نماینده یک شخص نیست و ممکن است مثلاً یک شخص بیش از یک آدرس بیت کوین در اختیار داشته باشد.

در سناریو اول تصور می کنیم که هر فرد تنها یک آدرس بیت کوین در اختیار دارد که اصولاً این سناریو راحت ترین کار برای شمارش تعداد کل افراد خواهد بود.

سناریو دوم کمی پیچیده تر است. در این سناریو یک فرد می تواند یک سکه بیت کوین در آدرس های مختلف در اختیار داشته باشد. مثلاً یک نفر می تواند 0.8 بیت کوین در یک کیف پول و 0.2 بیت کوین در کیف پول دیگری داشته باشد، و یا اینکه 0.1 بیت کوین در 10 کیف پول مختلف داشته باشد. در این موارد کیف پول ها کمتر از یک سکه بیت کوین در اختیار دارند.

با در نظر گرفتن سناریو دوم محاسبه تعداد افرادی که حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند بسیار مشکل خواهد شد زیرا این افراد در دسته آدرس هایی قرار می گیرند که کمتر از 1 سکه بیت کوین در اختیار دارند. هم اکنون 98 درصد کل آدرس های ایجاد شده کمتر از 1 سکه بیت کوین در اختیار دارند. 

در سناریو سوم ممکن است یک آدرس مثلاً 10 سکه بیت کوین در اختیار داشته باشد اما این تعداد سکه متعلق به یک شخص نباشد. مثلاً شرکتی را در نظر بگیرید که کارمندان این شرکت هر یک کمتر از 1 سکه بیت کوین در اختیار دارند. بنابراین این افراد در لیست اشخاصی که حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند قرار نخواهند گرفت.

به هر صورت با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف میتوان تخمین زد که حدود تقریبی 500 هزار تا 1 میلیون نفر در جهان حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند.

سکه های بیت کوین گمشده

تکلیف سکه های گم شده چیست؟

سناریویی را در نظر بگیرید که شخصی کلیدهای خصوصی برای دسترسی به کیف پول دیجیتال خود را گم کرده باشد. آیا در این مورد می توان ادعا کرد که او صاحب حداقل میزان بیت کوین است؟ تخمین زده می شود اگر تعداد سکه های گم شده را از محاسبات مرتبط با افرادی که حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند حذف کنیم، 20 درصد از کل آمار نهایی ریزش خواهد کرد.

مراجع پژوهشی در سال 2017 اعلام کردند 23 درصد سکه های در گردش بیت کوین برای همیشه گم شده اند. بنابراین با توجه به آمار و با استفاده از روش های تخمین علمی، حدود تقریبی 400 الی 800 هزار نفر در جهان حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند.

اگر قرار باشد کل جمعیت افرادی که حداقل یک سکه بیت کوین در اختیار دارند را در یک مکان جمع کنیم جمعیت آنها با شهرهایی نظیر سویا در اسپانیا، پالرمو در ایتالیا، اشتوتگارت در آلمان، گلاسکو در اسکاتلند و یا لاس وگاس در آمریکا برابری خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید

کیف پول تراست (Trust Wallet) چیست؟

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری شده است که برای کاربران موبایل طراحی شده است و به آنها امکان ارسال ، دریافت و ذخیره...

آشنایی با ارز دیجیتال کلور (KLV)

کلور (KLV) یک اکوسیستم کیف پول رمزارز است که از طریق اپلیکیشن Klever، کلور سواپ، و کلور او اس، به بیش از 2 میلیون...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته