پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

چگونه تکنولوژی بلاک چین می تواند چرخه تامین کالا ها را متحول کند؟

جهان با بحران بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کند و همه گیری کرونا نه تنها سرعت زندگی مردم را کاهش داده است، بلکه چرخه تامین کالا ها را نیز با مشکلات بسیاری روبرو ساخته است. البته این بدان معنی نیست که چرخ دنده های چرخه  تامین از کار افتاده اند، بلکه بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا به هر وسیله ممکن، چرخه واردات و صادرات کالاهای اساسی نظیر غذا و دارو را همچنان حفظ کنند تا آسیب کمتری به مردم وارد شود.

برای تولید کنندگان و خرده فروشان این اصلاً کار ساده ای نیست تا کالاهای خود را به سهولت و با سرعت کما فی السابق در مرزهای بین المللی به دیگر کشورها صادر و یا کالای مورد نیاز خود را از دیگر کشورها وارد کنند.

در زمان های بحران نیز ما شاهد آن هستیم که قوانین مرزی همچنان به قوت سابق خود برقرار هستند و بسیاری از کشورهای آسیب دیده با مراقبت های ویژه در صدد هستند چرخه تامین خود را از خطرات در کمین نشسته دور نگه دارند.

برای همین در این مدت انتقال کالاها با مشکلات بسیاری روبرو شده است. بسیاری از شرکت ها در این مدت، همچون گذشته از روش های سنتی دستی استفاده می کنند. این شرکت ها برای تایید مدارک مربوطه و تسهیل مدیریت و انتقال کالاها به درون کشور، از روش های زمانبر سنتی استفاده می کنند و همین امر باعث تاخیر در تکمیل چرخه تامین شده است.

روش های سنتی هزینه های کلانی روی دست خریداران و فروشندگان می گذارد و مهم تر از همه اینکه زمان بسیار زیادی لازم است تا فرایندهای تایید و توزیع کالاها به سرانجام برسد و همین امر باعث اختلال در چرخه تامین کالا ها می شود.

بلاک چین این مشکل را برطرف می کند

بلاک چین این مشکل را برطرف می کند

اخیراً یکی از شرکت های بزرگ کانادایی با امضای قرارداد با شرکت چرخه تامین مورفیس، در صدد است با به کارگیری و نهادینه سازی تکنولوژی های روز دنیا نظیر بلاک چین و هوش مصنوعی، کارایی و بازدهی چرخه تامین خود را افزایش دهد.

شرکت های سراسر دنیا باید به این نتیجه رسیده باشند که استفاده از تکنولوژی های برتر و پیشرفته می تواند سرعت مدیریت چرخه تامین را افزایش دهد. این شرکت ها از طریق اتوماسیون چرخه تامین می توانند در زمان و هزینه-کردهای جاری خود نیز صرفه جویی کنند.

این شرکت کانادایی یکی از بزرگترین تامین کنندگان کالا در سراسر این کشور محسوب می شود. این شرکت در سال 2019 بیش از. 9.2 میلیون دلار درآمد داشته است. عمده فعالیت این شرکت بزرگ کانادایی، عمده فروشی، تولید و بازاریابی ست.

این شرکت کانادایی صدها شرکت خُرد چرخه تامین در سراسر کانادا را به هم متصل می کند و نقش بی بدیلی در تامین و ارسال کالا به سرتاسر این کشور ایفا می کند. این شرکت بیش از 23 هزار کارگر و 1400 مغازه خرده فروشی را در سراسر کانادا مدیریت می کند. این شرکت در زمینه کشاورزی، غذا و انرژی فعالیت گسترده ای دارد.

شرکت مورفیس

چرخه تامین مورفیس جمع آوری و مدیریت مدارک تامین کنندگان و توزیع کنندگان کالا را با ارائه پورتال اتوماتیک، تسهیل می کند. توزیع کنندگان می توانند از این پس مدارک خود را با سهولت و امنیت بیشتر و با سرعت به مراتب بیش از روش های سنتی، به راحتی و بدون نیاز به فرایندهای دستی زمانبر و طاقت فرسا، به مراجع ذی صلاح ارسال کنند.

تمامی مدارک توسط مراجع مدیریتی بررسی و تایید می شوند. مدارک ارسالی بدون اتلاف وقت و با استفاده از نویسه خوان های نوری که تکنولوژی های پیشرفته ای هستند، مورد تایید قرار می گیرند. یکی از مزیت های استفاده از شرکت ها و نهادهای تکنولوژی نظیر مورفیس در چرخه تامین و توزیع کالاها این است که توزیع کنندگان می توانند با سهولت بیشتری خود را با قوانین و موازین وضع شده دولت مرکزی مبنی بر حفظ امنیت کالاها تطبیق دهند.

برخی از این قوانین توزیع کنندگان و تامین کنندگان کالا در کانادا را ملزم به پایبندی به اصولی می کند که توسط دولت مرکزی صادر می شود. بنابراین تمامی کالاهای صادر شده به دیگر کشورهاو یا وارد شده از دیگر کشورها که قرار است در شهرهای سراسر کانادا توزیع شوند، باید مورد تایید مراجع تعیین شده قرار گیرند.

شرکت مورفیس برای هر توزیع کننده یک پلتفرم دیجیتال منحصربفرد ایجاد می کند. این پلتفرم توسط تکنولوژی بلاک چین پشتیبانی می شود و تمامی اطلاعات ضروری توزیع کنندگان به صورت پیوسته روی این پلتفرم ها ذخیره می شوند.

باید توجه داشته باشیم که اطلاعات ذخیره شده روی زنجیره های بلوکی غیرقابل تغییر خواهند بود و امکان دسترسی به آنها در مواقع ضروری وجود دارد. شرکت های تکنولوژی مبتنی بر بلاک چین نظیر مورفیس در تلاش هستند تا با ارائه راهکارهای نوین و نوآورانه، مشکلات موجود در حوزه های چرخه تامین کالا را برطرف کنند. اخیراً شرکت آرژانتینی تولید غذای حیوانات خانگی نیز با شرکت مورفیس قرارداد امضا کرده است.

شرکت مورفیس نیز با ارائه راهکارهای مناسب به این شرکت آرژانتینی در صدد است بازدهی و کارایی این شرکت را افزایش دهد. مورفیس با ارائه راهکارهایی نظیر دیجیتالی کردن خوانش مدارک و اسناد و پیگیری اتوماتیک چرخه تامین، به این شرکت آرژانتینی در راستای ارتقای زیرساخت های تجاری خود کمک کرده است.

مورفیس در تلاش است به شرکت ها و مراکز دولتی سراسر دنیا کمک کند تا چرخه تولید خود را ارتقا دهند. کمک به شرکت ها و توزیع کنندگان عمده کالا در سطوح بین الملل می تواند کارایی چرخه تامین کالا را ارتقا بخشد و موانع احتمالی را از پیش رو بردارد، همین امر می تواند باعث شود امنیت غذایی انسان ها و حیوانات خانگی نیز افزایش پیدا کند.

اخبار رمزارز و بلاکچین | سکه نیوز

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته