سه‌شنبه 29 اسفند 1402

صرافی رمزارزی غیرمتمرکز کونوس (دکس)

برای خرید رمزارزها در ایران با ریال همانطور که تجربه کرده اید باید (مثلا) بیت کوین را با قیمت بالاتر بخرید که از ۸ درصد تا گاهی ۲۳ درصد بالای قیمت اصلی بازار جهانی هستند. اما در خارج از کشور به این صورت نیست و افراد در لحظه قیمت واقعی بیت کوین را خریداری می کنند. شما می توانید با استفاده از صرافی رمزارزی غیرمتمرکز کونوس با ریال و پول های دیگر (دلار، یورو و …) هر رمزارزی را که در نظر دارید بخرید و بفروشید و همینطور رمزارز خود را با دیگر رمزارز

ها تبادل کنید. حتما با ما در این مقاله همراه باشید تا نحوه کسب درآمد را نیز به شما یاد بدهیم

!!!! هشدار !!!!!

ممکن است این مقاله مسیر زندگی شما را تغییر دهد !!!!!

معرفی صرافی غیرمتمرکز کونوس

صرافی رمزارزی غیرمتمرکز Counos OÜ بر اساس یک اجتماع نظیر به نظیر می باشد تا به کاربران این قدرت را بدهد تا رمزارزهای خود را در محیطی آزاد و ایمن به تبادل بگذارند. با استفاده از دکس هر تبادل کننده ای می تواند رمزارزهای خود را با هر کاربر دیگری حتی با پول فیات (مثل ریال، دلار و غیره) تبادل کند. کونوس دکس توسط شرکت Counos OÜ مدیریت و اداره می شود. این شرکت در کشور استونی با شماره ثبت و کد لایسنس قانونی ۱۴۶۷۳۵۷۶ به ثبت رسیده است و مجوز فعالیت در حوزه تبادل رمزارزها و پول فیات (ریال، دلار و غیره…) را دارا می باشد. در معاملات رمزارزها به پول فیات و بالعکس، در صرافی غیرمتمرکز کونوس (دکس) نیاز به احراز هویت در سه مرحله وجود دارد:

  1. شماره تلفن
  2. مشخصات فردی یا شرکت
  3. مشخصات بانکی

همچنین این فرایند احراز هویت شامل بارگذاری مدارکی مانند گواهینامه رانندگی، گذرنامه، کارت شناسایی، تصویر و صورت و گواهی بانکی میباشد. لازم به ذکر است که این اقدامات صرفا جهت حفظ امنیت کاربران و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده و کلاهبرداری میباشد تا بتوان فضایی امن را برای کابران ایجاد کرد تا بتوانند به راحتی به تبادل رمزارزها بپردازند. صرافی غیرمتمرکز کونوس، با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و رمزارزها فضایی را برای کاربران ایجاد کرده تا هر شخص و شرکتی بتواند خود به تنهایی به عنوان یک صرافی عمل کند و هر گونه معاملات تجاری، خرید و فروش، نقل و انتقال پول، تبدیل رمزارزها به پول فیات و بالعکس و همچنین تبدیل رمزارزها به یکدیگر را بدون واسطه و با اطمینان از عدم سوء استفاده انجام دهد.

مزایای صرافی غیر متمرکز دکس نسبت به صرافی های متمرکز

  صرافی متمرکز صرافی غیر متمرکز
کنترل پلتفرم بیشتر کنترل را دارا است کاربران کنترل را در اختیار داردند
امنیت در معرض تهدید هکرها به دور از خطرات هکرها و خطرات دیگر
محبوبیت دارای محبوبیت زیاد دارای محبوبیت کم
کارمزد کارمزدها بر اساس تعداد سفارشات شما محاسبه می شوند کارمزدها بسیار کم و حتی نزدیک به صفر هستند
ویژگی ها ویژگی های زیادی در اختیار کاربران قرار می دهند ویژگی های کم و محدودی دارند
مقرارت قانون گذاری آسان، نیاز به مجوز برای راه اندازی قانون گذاری پیچیده جهت راه اندازی به مجوز نیاز ندارد
نقدینگی نقدینگی بالا نقدینگی کم
سرعت سفارش ها را خیلی سریع اجرا می کند چند دقیقه برای اجرای سفارش ها زمان می خواهد

تأمین امنیت برای کاربران

نخست اینکه صرافی رمزارزی غیرمتمرکز کونس (دکس) دارای مجوز رسمی ثبت شده در اتحادیه اروپا به همراه دفاتر و اشخاص حقوقی رسمی می باشد.

دوم اینکه سرمایه افراد در اختیار صرافی یا اشخاص دیگر قرار نمی گیرد. نحوه ی عملکرد آن بدین صورت میباشد که برای انجام هر معامله ای یک آدرس کیف پول در سیستم اسکرو بوجود می آید که در واقع به عنوان حساب واسطه عمل میکند و به آن کیف پول چند امضا میگویند که دارای سه کلید شخصی مجزا است که هر کدام برای یک طرف قرارداد است، یکی برای خریدار، یکی برای فروشنده، و یکی برای نماینده اسکرو. دارایی های موجود در این والت تنها در صورتی می توانند آزاد شوند که حداقل از دو کلید شخصی استفاده گردد و بدین شکل امنیت دارایی های این والت تضمین می گردد ( به صورت واضح تر اینکه در صورتی که توافق بین طرفین نباشد ناظر قرارداد با توجه به شرایط تصمیم گیری خواهد کرد).

کیف پول چند امضا چیست و چه مزایایی دارد؟

کیف پول چند امضا چیست و چه مزایایی دارد؟

برای انجام هر گونه معاملات بین فردی بخصوص افرادی که شناختی از هم ندارند و قصد معامله و نقل و انتقال پول را دارند از کیف پول چند امضایی جهت ایجاد امنیت در برقراری معامله و پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری در صرافی رمزارزی غیرمتمرکز کونوس (دکس) استفاده میشود. کیف پول چند امضا که در آن ارز ذخیره سازی میشود دارای سه کلید شخصی مجزا است که هر کدام برای یک طرف قرارداد است، یکی برای خریدار، یکی برای فروشنده، و یکی برای نماینده اسکرو. تنها با داشتن حداقل دو کلید شخصی می توان به این دارایی ها دسترسی پیدا کرد. ضمنا برای نگه داری از دارایی خود می توانید از کیف پول الکترونیکی کونوس استفاده کنید تا دارایی شما محفوظ باشد. امنیت این کیف پول را خود شما تامین می کنید زیرا تمامی موارد این کیف پول الکترونیکی غیر متمرکز می باشد و از طریق خود شما کنترل خواهد شد.

نحوه ی خرید و فروش رمزارز در دکس

به عنوان مثال اگر معاملات شما در حوزه ی خرید یا فروش ارز دیجیتال به ازای پول فیات باشد نخست در قسمت پیشنهاد یا درخواست میتوانید پیشنهاد خود را ثبت کنید و با توجه به رمزارزها و پول فیات انتخابی شما مارکت های مورد نظر به شما معرفی می شوند. جهت نهایی شدن خرید نخست صرافی از فروشنده درخواست ذخیره سازی رمزارز در کیف پول چند امضا را دارد، البته به این معنا نیست که ارز ذخیره شده به دست فروشنده یا خریدار میرسد و برای آزاد شدن آن حداقل نیاز به دو امضا از این سه شخص فروشنده، خریدار، و نماینده اسکرو است.

برای یادگیری تبادل رمزارز در صرافی غیرمتمرکز دکس اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است که در این صرافی رمزارزی سه نماینده حقوقی اسکرو یا اسکرو ایجنت وجود دارد که شامل یک دفتر وکالت حقوقی به همراه وکیل رسمی دادگستری در اتحادیه اروپا، یک وکیل رسمی دادگستری در کشور سوئیس صرافی غیرمتمرکز کونوس (دکس) که دارای مجوز رسمی است، می باشد. هر کدام از نمایندگان کارمزد مخصوص به خود را دارند که افراد میتوانند به دلخواه آنها را انتخاب کنند.

نماینده اسکروی انتخابی برای یک قرارداد هوشمند دارای یکی از سه کلید خصوصی متعلق به کیف پول چند امضایی است که تضمین می کند دارایی های موجود در کیف پول چند امضا امن هستند و دارایی های آن تنها زمانی آزاد می شوند که دو طرف قرارداد، یعنی فروشنده و خریدار، از قراداد به طور کامل رضایت دارند.

در این مرحله بعد از ذخیره سازی رمز ارز در کیف پول چند امضا، خریدار پرداخت مورد نظر را انجام داده و اسکن رسید آن را در سیستم بارگذاری خواهد کرد که برای تایید رسید مالی ۷۲ ساعت زمان در نظر گرفته شده است، بعد از این زمان در صورت بروز مشکل و دریافت نکردن وجه مورد نظر، هر یک از طرفین معامله حق اعتراض را دارند، در این زمان نماینده اسکرو بعد از بررسی مدارک و اینکه چه کسی محق است، با توجه به اینکه رمز ارز با دو کلید خصوصی آزاد میشود میتواند رمزارز را به فرد محق واگذار کند. بدین شکل به هیچ عنوان امکان تقلب و کلاهبرداری وجود نخواهد داشت.

مثالی که در بالا به آن اشاره شد مربوط به تبادل بین رمزارز و پول فیات است. نوع دیگر معاملات، معاملات رمزارز با رمزارز میباشد که در اینصورت هر دو طرف معامله باید در عرض نهایت ده ساعت ارزهای خود را در کیف پول چند امضا ذخیره سازی کنند که در نهایت با بررسی نماینده و به سادگی جابجایی آن انجام خواهد شد.

سخن آخر اینکه، صرافی رمرارزی غیرمتمرکز کونوس (دکس) این امکان را به کاربران خود می دهد تا در هر نقطه از دنیا که هستند بتوانند معاملات خود را فارغ از هر گونه محدودیتهای زمانی، جغرافیایی و حقوقی انجام دهند و فضایی را برای یک تجارت آزاد و سرمایه گذاری، بدون هیچ واسطه و با امنیت و اطمینان خاطر داشته باشند. هدف صرافی غیرمتمرکز کونوس (دکس) این است که هر فرد بتواند خود بعنوان یک صرافی عمل کند و به راحتی نقل و انتقالات پول و خرید و فروش رمزارزها را در هر نقطه ای از دنیا بدون محدودیت انجام دهد.

کد خبر:HFMMMH

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

استیکینگ هوشمند پلتفرم کونوس چیست؟

یکی از شبکه های غیر متمرکز موفق در زمینه سپرده گذاری رمزارز - استکینگ رمزارز پلتفرم جامع کونوس است. شرکت کونوس به عنوان یک نهاد خدمات مالی رمزارز در سال 2017 در کشور سوئیس تاسیس شد. شرکت کونوس به دلیل برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند و همچنین استفاده از افراد متخصص در زمینه حقوق جزای بین الملل توانسته است در سالیان اخیر جایگاه ممتازی در بین بهترین پلتفرم های بلاک چین جهان به خود اختصاص دهد.

مطالب داغ هفته