پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس کوین (CCA)

کونوس کوین یک ارز رمزنگاری شده است که در یک شبکه کاملاً مستقل فعالیت می کند. این سکه از الگوریتم مبتنی بر اسکریپت (SCRYPT) استفاده می کند.

الگوریتم اجماع این رمزارز از طریق فناوری اثبات انجام کار (Proof-of-work) در قالب یک شبکه نظیر به نظیر (peer-to-peer) ایجاد می شود که این روش نزدیک به روش شبکه بیت کوین است.

ظرفیت استخراج کونوس کوین ۲۱ میلیون سکه است. در زمان معرفی این سکه به بازار، تعداد 16.8 میلیون سکه استخراج شده است. مقدار سکه باقیمانده تا سقف ۲۱ میلیون ۴.۲ میلیون سکه است و به طور مستقل قابل استخراج است.


رمزارز یا کریپتوکارنسی چیست؟


هدف کونوس کوین ارائه بالاترین استانداردها از دیدگاه امنیتی برای معاملات مالی و پرداخت ها در سراسر جهان است.

از این رمزارز می توان برای خرید طلا از فروشندگان بصورت آنلاین نیز استفاده کرد. علاوه بر این، کاربران می توانند سکه کونوس را از انجمن و نمایندگی های ارائه دهنده سکه کونوس یا صرافی های پشتیبان، خریداری و دریافت کنند.

کونوس کوین یک ارز رمزنگاری شده غیرمتمرکز است و مالکیت قانونی آن تا زمان تشکیل یک معامله جدید در اختیار کاربر قرار می گیرد. بعلاوه، این ارز رمزنگاری شده در درگاه پرداخت کونوس در حال حاضر پذیرفته شده و قابل استفاده است، 1.5 واحد کونوس کوین به عنوان پاداش به ازای هر استخراج بلوک در شبکه کونوس به استخراج کننده واگذار می شود.

متوسط سرعت محاسبه و استخراج یک بلاک جدید در کونوس کوین برابر با 10 دقیقه است.

کونوس کوین ورژن 0.15.3

از بلوک 98500 به بعد، ۵/۱ سکه پاداش فقط به گره های قابل اعتماد داده می شود. گره های قابل اعتماد گره هایی هستند که حداقل 500000 کونوس کوین دارند.

هر گره ای که بتواند این شرط را برآورده کند، از طریق توافق نامه با پلتفرم کونوس و با ارائه آدرس کیف پولی که جوایز استخراج به آن ارسال می شود ، به لیست گره های قابل اعتماد اضافه می شود.

یک پنجره زمانی برای ایجاد بلوک در نظر گرفته شده است، به این ترتیب که 1.5 سکه پاداش برای آن دسته از بلوکهایی است که 7.5 دقیقه پس از بلوک قبلی ایجاد می شوند و اگر پنجره زمانی کمتر از آن باشد، پاداش به 10000 تقسیم می شود.

پس قانونی که اخیرا به این کوین اضافه شده این است که بعد از بلوک 98500، اگر یک گره، به عنوان گره قابل اعتماد شناخته شده باشد و بلوک در پنجره زمانی مطلوب ایجاد شود ، 1.5 سکه پاداش دریافت می کند و بقیه گره ها پاداش تقسیم بر 10000 را دریافت می کنند و هزینه های معاملاتی مانند گذشته به همه گره ها تعلق می گیرد.

کونوس کوین

تغییرات دیگر در نسخه جدید CCA

– دوره بلوغ سکه به 100000 بلوک افزایش می یابد. این بدان معنی است که زمانی جوایز برای بلوک های جدید قابل مصرف می شوند که تعداد زیادی از بلوک ها آن را تایید کنند. بنابراین ، کسب CCA از طریق فرآیند استخراج کار آسانی نیست. این نکته برای استخرهای استخراج و ماینرهایی که دوست دارند هش را به شبکه CCA بفرستند بسیار مهم است.

همچنین، برخی تغییرات دیگر در قوانین PoW نیز ایجاد شده است.

ـ بلاک ها باید هر 10 دقیقه ایجاد شوند ، اما بر اساس سختی(Difficulty) فعلی و هش شبکه، ممکن است این زمان تغییر کند.

طبق قوانین جدید PoW ، اگر بیش از 30 دقیقه از آخرین زمان ایجاد بلوک گذشته باشد و هیچ بلوک جدیدی ایجاد نشود، کار مورد نیاز برای ایجاد بلوک به 1000 * PowLimit کاهش می یابد و اگر 25 بلوک آخر در کمتر از 50 دقیقه ایجاد شود (هر بلوک در 2 دقیقه) شبکه کار مورد نیاز را به 4 برابر آخرین کار شناخته شده مورد نیاز برای تولید بلوک افزایش می دهد.

تمام استخرهای استخراج که به عنوان گره های مورد اعتماد تأیید می شوند ، توسط یک آرم Trusted Node تأیید می شوند.

کونوس کوین ورژن 0.15.3.2

از بلوک 144457 به بعد، فقط ماینرهای قابل اعتماد قادر به استخراج بلوک های جدید هستند. ماینر معتبر ماینری است که موجودی 10000 سکه داشته باشد.

همچنین ، از بلوک 164457 به بعد نیز، پنجره زمانی بین دو بلوک ایجاد شده باید حداقل 7.5 دقیقه باشد. به عبارت دیگر، اگر یک بلوک در کمتر از 7.5 دقیقه پس از ایجاد بلوک قبلی ایجاد شود، معتبر نخواهد بود.

استخراج کونوس کوین

استخر استخراج در اصل مجموعه ای از استخراج کنندگان است که منابع و قدرت محاسبات خود را برای استخراج ارز رمزنگاری شده جمع کرده و باهم به اشتراک گذاشته اند.

هرچه سختی (Difficulty) استخراج ارز رمزنگاری شده افزایش یابد، استخراج دشوارتر و دشوارتر می شود ، زیرا این امر به قدرت محاسبه بیشتری نیاز دارد. که خود به انرژی، برق و در نهایت هزینه بیشتری نیاز دارد. این کار اغلب برای یک ماینر انفرادی بسیار گران است. به همین دلیل، ماینرها گروه هایی را تشکیل می دهند تا هزینه های استخراج را کاهش دهند.

هر ارز رمزنگاری شده ای استخر استخراج یا مجموعه ای از استخراج کنندگان خود را دارد که دور هم جمع شده اند و با تجمیع قدرت استخراج در یک استخر، به استخراج رمزارز می پردازند.

اگر می خواهید به یک ماینر ارز رمزنگاری شده تبدیل شوید، می توانید به استخر استخراج آن بپیوندید و این کار باعث می شود برای کاهش هزینه ها و افزایش کارایی به بسیاری از استخراج کنندگان دیگری که در کار استخراج مشترک هستند، افزوده شوید و از قدرت استخراج استخر استفاده کنید.

کونوس کوین چگونه استخراج می شود؟

مانند اکثر ارزهای رمزنگاری شده دیگر، کونوس کوین نیز قابل استخراج است. استخراج در واقع ایجاد بلوک جدیدی از معاملات ارسال شده به شبکه است. تولید یک بلوک جدید با توجه به سختی شبکه که به طور کلی توسط دستگاه های خاص تأمین می شود، به مقدار مشخصی از انرژی نیاز دارد.

به طور خلاصه برای تجمیع قدرت دستگاه ها و توانایی تولید بلوک های بیشتر، معمولاً یک استخر استخراج ایجاد می شود تا ماینرهای مختلف با توجه به قدرتی که دارند بتوانند در درآمد کسب شده سهمی داشته باشند.

استخراج کونوس کوین چگونه باعث کسب درآمد میشود؟

پس از استخراج یک بلوک جدید، معمولاً بر اساس فرمولی که در شبکه طراحی شده، پاداش به صورت سکه بومی (که در این مقاله کونوس کوین است)، به استخراج کننده پرداخت می شود. این پاداش سکه جدیدی است که قبلاً در شبکه وجود نداشته و به تعداد کل سکه ها (Coinbase) اضافه می شود.

علاوه بر این پاداش، هزینه در نظر گرفته شده برای معاملات به ماینری که آنها را در اختیار دارد پرداخت می شود. این مقدار با توجه به تعداد و ارزش معاملات موجود متغیر است.

درآمد یک ماینر در شبکه کونوس کوین چقدر خواهد بود؟

مقدار دقیق درآمد ماینر قابل پیش بینی نیست اما روزانه حدود 140 بلوک به شبکه اضافه می شود که ماینرها با توجه به قدرتی که در شبکه به کار میگیرند، بخشی از آن را به دست می آورند.

صرافی های پشتیبان کونوس کوین

۱. صرافی متمرکز کونوس: این صرافی که به عنوان یکی از ایمن ترین صرافی های رمزارز در دنیا به شمار می آید و توسط پلتفرم کونوس راه اندازی شده است، از کونوس کوین پشتیبانی می کند. مهمترین ویژگی این است که رابط کاربری بسیار برای کاربران راحت است. کاربران قادر خواهند بود تمامی نیازهای خود را از طریق صرافی متمرکز کونوس برطرف کنند.

۲. صرافی آرژانتینی SouthXchange : این صرافی نیز از رمزارز کونوس کوین پشتیبانی می کند و امکان تبادل این رمزارز در این صرافی فراهم شده است. کاربران می‌توانند با ثبت‌نام در این صرافی و ذخیره رمزارزهای متداول همچون بیت کوین و اتر، به تبادل آنها با رمزارز کونوس کوین بپردازند.

صرافی ساوث اکسچنج تنها صرافی رمزارز کشور آرژانتین است که تحت مدیریت شرکت Pro-Systems فعالیت می‌کند. آنها از سال ۲۰۱۲ در حوزه رمزارز فعالیت می‌کنند و تعداد قابل توجهی از سکه‌ها و توکن‌های بازار نیز در صرافی مورد نظر قابل تبادل است.

SouthXchange خود را برترین صرافی رمزارز در آمریکای لاتین معرفی می‌کند که با صرافی‌های دیگر همچون Bleutrade در برزیل به رقابت می‌پردازد.

۳. صرافی EX Market: صرافی معتبر اکس مارکت نیز از کونوس کوین پشتیبانی می کند. ExMarkets یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در جزایر ویرجین انگلیس است که در سال 2018 راه اندازی شده است.

شرکتی که پشت ExMarkets است Chain Framework Ltd است. این واقعیت که هویت مالک شرکت در وب سایت صرافی فاش می شود تضمینی برای منصفانه و صادقانه بودن مبادله است.

۴. صرافی غیر متمرکز (کونوس دکس):‌ کونوس دکس نیز که یک صرافی غیرمتمرکز می‌باشد از کونوس کوین پشتیبانی می کند. این صرافی در کشور استونی به ثبت رسیده و در تاریخ ۱/۱۰/۲۰۱۹ آغاز به کار کرد. کونوس دکس توسط شرکت Counos OÜ مدیریت و اداره می شود که به طور قانونی به ثبت رسیده و مجوز فعالیت در اتحادیه اروپا را دارا می باشد.

این پلتفرم به این جهت طراحی شد تا کاربران را قادر سازد تبادلات نظیر به نظیر و اجتماع محور غیرمتمرکز خود را در محیطی ایمن به انجام رسانند.

صرافی های دیگری نیز از کونوس کوین پشتیبانی میکنند اما در این مقاله به محبوب ترین آن ها پرداخته شده است.

استیکینگ کونوس کوین

استیکینگ (Staking) فرآیند نگهداری وجوه در کیف پول ارز رمزنگاری شده است. استکینگ به زبان ساده به این معنی است که شما بخشی از سکه های خود را در یک کیف پول مشخص قفل می کنید، (سپرده گذاری می کنید).

سپس شما بر اساس میزان سکه ای که در شبکه سرمایه گذاری کرده اید، سود و یا پاداش ویژه دریافت می کنید. باید توجه داشته باشیم که در این نوع سپرده گذاری دیگر نیازی به دستگاه های سخت افزاری برای استخراج بلوک های زنجیره وجود ندارد، پس بسیاری از هزینه ها کاهش پیدا می کند.

کاربران براساس برنامه ای که انتخاب می کنند، سود خود را از این کار دریافت می کنند. چندین برنامه سرمایه گذاری برای انتخاب وجود دارد ، به عنوان مثال می توانید براساس نیاز خود برنامه روزانه یا سالانه را برای نگه داری کونوس کوین انتخاب کنید.

هر کاربری که در پلتفرم استیکینگ کونوس (SSO) حساب کاربری داشته باشد می تواند کونوس کوین خود را به سادگی در سیستم استیکینگ ذخیره کند و براساس تاریخ تعیین شده در برنامه انتخابی خود سود استیکینگ را به طور منظم دریافت کند

مزایای استیکینگ کونوس کوین

۱. شرایط ساده برای شروع استیکینگ
۲. امکان انتخاب انواع برنامه های 3 ماهه تا سالانه برای ذخیره سکه و کسب درآمد از این راه
۳. دسترسی کامل به موجودی و امکان برداشت قبل از موعد مقرر
۴. مهمترین ویژگی و مزیت این سرمایه گذاری این است که در طول دوره استیکینگ، سکه های شما در کیف پولی ذخیره می شوند که فقط شما کلید خصوصی آن را دارید و امکان هیچ گونه سرقت و خطرات امنیتی برای دارایی شما وجود ندارد.

آموزش استیکینگ کونوس کوین

مرحله ۱. مرحله اول، شما باید یک حساب در سیستم استیکینگ کونوس داشته باشید. اگر قبلاً برای استفاده از خدمات کونوس در این پلتفرم ثبت نام کرده اید، می توانید از همان اطلاعات برای ورود به سیستم استفاده کنید.

مرحله 1

مرحله ۲. برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله 2

مرحله۳. مبلغ مورد نظر خود برای سپرده گذاری را مشخص کنید.

مرحله 3

مرحله۴. کیف پول جدیدی برای شما ایجاد شده است و شما 24 ساعت فرصت دارید تا مبلغ مشخص شده را به آن آدرس منتقل کنید.

مرحله 4

مرحله ۵. کلید خصوصی کیف پول جدید به شما نشان داده می شود و می توانید یک نسخه کپی از آن تهیه کنید.

مرحله 5

مرحله۶. سیستم به طور خودکار آدرس این کیف پول را مانیتور می کند، اگر می خواهید در پایان برنامه بازده استیکینگ خود را دریافت کنید، از این آدرس برای هیچ هدف دیگری (واریز یا برداشت) استفاده نکنید.

مرحله 6

مرحله ۷. در موعد تعیین شده توسط شما، سود استیکینگ کلیه آدرس هایی که شرایط را رعایت کرده اند شارژ می شود.

آینده کونوس کوین

همانطور که در بالا به آن شاره شد، بنیانگذار کونوس با سلب مالکیت بر تمامی سکه‌های کونوس کوین و عرضه آن به صورت عمومی تصمیم گرفته است تا با تشکیل یک فضای مالی کاملا غیر متمرکز، آینده رشد اقتصادی آنرا تضمین کند.

علاوه بر این، بر اساس اطلاع رسانی رسمی کونوس، هر شش ماه یک‌بار در این شبکه یک قرعه کشی بزرگ برای تمام افرادی که حداقل یک سکه کونوس کوین در والت خود دارند انجام می‌گیرد و ده هزار دلار اهدا خواهد شد.

علاوه بر این، توسعه دهندگان پلتفرم کونوس همواره در جهت حفظ امنیت و غیر متمرکز کردن رمزارزهای ارائه شده توسط این پلتفرم تلاش کرده اند و در این مسیر نیز موفق بوده اند.

در کونوس کوین نیز با ارائه بی واسطه کونوس کوین به تمامی کاربران، تمامی افراد جز ذی‌نفعان مجموعه قلمداد می شوند و برخلاف رمزارزهایی مانند بیت کوین که شبکه آن ها دچار تمرکز فزاینده ای شده است، کونوس کوین در جهت منافع سرمایه گذاران خرد و مردم حرکت می کنند.

طبق پیش بینی کارشناسان و رسانه هایی مانند هاف پست (HuffPost) کونوس کوین در چند سال آینده به یکی از رقیبان جدی پی پال و وسترن یونیون تبدیل خواهد شد و این موضوع شاید بتواند ارزش دارایی افراد را تا ده‌ها برابر افزایش بدهد.

کد خبر: 1400011103TSMCMF

مطالب مرتبط:

کونوس U چیست؟

آینده روشن رمزارز کونوس

ارز دیجیتال کونوس H چیست؟

کونوس ایکس (CCXX) چیست؟

کیف پول آنلاین کونوس چیست ؟

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته