شنبه 1 اردیبهشت 1403

صرافی غیرمتمرکز کونوس و پنج مزیت

پلت‌فرم کونوس در چند هفته اخیر، از سرویس صرافی غیرمتمرکز خود رونمایی کرده است. مدتی است که توجه به صرافی‌های‌ غیرمتمرکز رمزارزی به شدت رو به افزایش است. شاید بتوان گفت سرعت اقبال رو به رشد صرافی‌ غیرمتمرکز به حدی بالا بوده است که بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند در آینده نه چندان دور، حجم وسیعی از تبادلات رمزارز در دنیا از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز انجام خواهد گرفت. اما علت علاقه بالای بسیاری از کاربران به صرافی‌ غیرمتمرکز چیست؟

 

کونوس صرافی ایکس چنج

حجم اخبار مبتنی بر هک، اقدامات غیرقانونی و پولشویی در صرافی‌های متمرکز به حدی بالا بوده است که کاربران را برای استفاده از روش‌های متنوع تبادل رمزارزها تشویق کرده است. حجم رمزارزهای به سرقت رفته از طریق صرافی‌های متمرکز تا به امروز بیش از 1.5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. البته این بدان معنا نیست که صرافی‌های متمرکز در همه موارد برای داد و ستد رمزارزها نا امن هستند. واقعیت آن است که صرافی‌های متمرکزِ معتبر دنیا هم با پیشرفت موارد امنیتی و همچنین اتخاذ سیاست‌های ضد پولشویی توانسته‌اند سطح امنیت نقل و انتقالات رمزارزها را به بالاترین حد خود برسانند.

 

پکیج های صرافی کونوس

 

با وجود این، صرافی‌های غیرمتمرکز مزایای بالایی را به کاربران اهدا می‌کنند. در صرافی‌های غیرمتمرکز، کاربران می‌توانند به طور مستقیم با دیگر کاربران در تماس باشند و رمزارزهای خود را بدون انتقال به یک والت مرکزی، به طور مستقیم به والت یکدیگر انتقال دهند. در این شیوه از نقل و انتقالات رمزارزها علاوه برآنکه کارمزدهای تبدیل رمزارزها در صرافی‌های متمرکز از بین می‌رود بلکه به علت عدم ذخیره سازی دارایی‌های رمزارزی در یک کیف پول مرکزی، سطح امنیت تبادل رمزارزها به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

با این حال صرافی‌های غیرمرکز معایبی همچون محدودیت مقدار تبدیل رمزارزها و درخواست‌های تبادل مالی جعلی را دارند. پلت‌فرم کونوس با ارائه یک صرافی غیرمتمرکز جدید، بسیاری از معایب سرویس‌های غیرمتمرکز را رفع کرده است.

  1. امکان تبدیل پول‌های فیات به رمزارزها

در بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز امکان تبادل رمزارزها با پول‌های فیات و یا خرید رمزارزها به وسیله آنها وجود ندارد. این موضوع مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند چرا که بسیاری از کاربران خواهان خرید رمزارزها به طور مستقیم از طریق ارزهای معتبری همچون دلار آمریکا یا یورو هستند. صرافی غیرمتمرکز کونوس امکان تبدیل رمزارزها به پول فیات و یا برعکس آنرا برای کاربران مهیا کرده است.

  1. پشتیبانی از رمزارزهای معتبر بازار

صرافی غیرمتمرکز کونوس از بسیاری از رمزارزهای معتبر بازار پشتیبانی می‌کند. رمزارزهایی مانند بیت‌کوین، اتریوم، کونوس کوین و بسیاری دیگر از رمزارزها امکان تبادل در صرافی غیرمتمرکز کونوس را دارند.

  1. عدم محدودیت حجم و تعداد معاملات

در صرافی غیرمتمرکز کونوس کاربران می‌توانند به هر تعداد که مایلند پیشنهاد فروش ایجاد کنند. همچنین امکان خرید رمزارزها بدون هرگونه محدودیتی امکان پذیر است.

  1. جلوگیری از ایجاد پیشنهادهای فروش جعلی

یکی از بزرگ‌ترین انتقادات در صرافی‌های غیرمتمرکز وجود پیشنهادهای جعلی و غیر قابل اعتماد فروش بوده است. کونوس برای جلوگیری از ایجاد درخواست‌های فروش جعلی، الگوریتم پرداخت بیعانه را ایجاد کرده است. با این الگوریتم کاربرانی که یک پیشنهاد جدید فروش را ایجاد می‌کنند باید 3 درصد از کل میزان درخواست تبادل رمزارز خود را به عنوان بیعانه در والت اشتراکی امن قرار دهند. این موضوع امکان ایجاد پیشنهادات فروش جعلی را کاملا از بین خواهد برد.

نکته: در سیستم جدید ممکن است پکیج هایی که در عکس دوم مقاله می بینید فعال شوند

  1. استفاده از سرویس اسکرو

کونوس با استفاده از سرویس اسکرو خیال کاربران را راحت کرده است. با استفاده از سرویس اسکرو کونوس، دو طرف یک معامله به همراه یک ناظر (Agent) وارد یک والت با سه کلید خصوصی امن می‌شوند. تا هنگامی حداقل دو کلید خصوصی از سه کلید خصوصی معامله را تأیید نکنند، دارایی‌های موجود در والت اشتراکی برای دو طرف معامله آزاد نخواهد شد. با استفاده از سرویس اسکرو از هک دارایی کاربران و یا کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری خواهد شد.

 

منبع: counos.io

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته