چهارشنبه 2 آبان 1403

آیا صنعت امور مالی غیر متمرکز، بانک ها را از مرجعیت اقتصادی خارج خواهد کرد؟

برایان بروکس، رئیس سازمان کنترل ارز آمریکا در مصاحبه اخیر خود گفت با ظهور رمزارزها و محبوبیت روزافزن صنعت امور مالی غیر متمرکز، نقش بانک های مرکزی در ایجاد ثبات اقتصادی به زودی دستخوش تغییرات و تحولات گسترده ای خواهد شد. بروکس اعتقاد دارد صنعت امور مالی غیر متمرکز به زودی سیستم های سنتی بانکداری را از رده خارج خواهد کرد.

به مرور زمان شاهد افول تاثیر گذاری نهادهای متمرکز در تصمیم گیری های کلان اقتصادی خواهیم بود

برایان بروکس در ادامه گفت در آینده نزدیک تکنولوژی دفتر کل توزیع شده برای بهبود عملکرد صنعت امور مالی، به صورت گسترده در شعب بانکی نهادینه سازی خواهد شد. همین موضوع باعث می شود به مرور زمان شاهد افول تاثیر گذاری نهادهای متمرکز در تصمیم گیری های کلان اقتصادی باشیم.

بروکس در ادامه گفت در عصر دیجیتال دیگر نیازی به مراجع ثالث برای نظارت بر فرایندهای مالی نخواهد بود، بلکه الگوریتم های کامپیوتری تمام الزامات، اقتضائات و احتیاجات شهروندان را برطرف خواهند کرد.

بروکس اعتقاد دارد سیستم های غیر متمرکز امنیت، شفافیت و قدرت بیشتری نسبت به سیستم های متمرکز دارند. بروکس در ادامه ضمن اشاره به تغییرات بنیادین در سیستم های کلان اقتصادی گفت انسان ها بیشتر از آنکه به بانک ها نیاز داشته باشند، به خدمات مالی نیاز دارند، بنابراین می توان انتظار داشت که پیوسته از اثرگذاری نهادهای متمرکز مالی به مرور زمان کم شود.

آیا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نقطه عطف نوینی در تاریخ سرمایه داری غرب خواهند بود؟

ما در زمانی شاهد اتخاذ چنین نگرشی از جانب سازمان کنترل ارز آمریکا هستیم که بسیاری از کشورهای صنعتی جهان در حال ایجاد و ترتیب تدارکات لازم برای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود هستند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که این اتحادیه باید خود را با پیشرفت های نوین تکنولوژی منطبق کند. لاگارد ضمن اشاره به عصر دیجیتال و الزامات رویارویی با پی آمدهای احتمالی آن گفت یورو باید با مقتضیات زمانه خود را هماهنگ کند، در غیر اینصورت از کاروان پر سرعت تکنولوژی عقب خواهد افتاد.

ارز دیجیتال بانک مرکزی توسط بسیاری از کشورهای بزرگ صنعتی به عنوان عنصر جدید عصر فناوری های نوین به رسمیت شناخته شده است. در روزهای اخیر و با اوج گیری دوباره قیمت بیت کوین، تمایل به سرمایه گذاری در صنعت امور مالی غیر متمرکز نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. پیش بینی می شود در آینده نزدیک، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نقش بسزایی در تبادلات مالی ایفا کرده و سیستم های سنتی بانکداری را نیز از رده خارج کنند.

منبع: blockchain.news

بیشتر بخوانید

کد هستی: آیا در ماتریکس زندگی می‌کنیم یا نقشه‌ای عظیم؟

نوشته پویان قمری، تحلیل‌گر دنیای مدرن در عصر مدرن، جمله معروف نیچه "خدا مرده است" همچنان طنین‌انداز است، اما معنای آن به شکلی اساسی تغییر...

آغوش به سکوت: قدرت درونی را در خلوت و تنهایی بیابیم

نویسنده: دکتر پویان قمری (Dr. Pooyan Ghamari)   قدرت پنهان در سکوت در جامعه امروز، به‌ویژه در دنیای مدرن و شهرنشین، ارزش‌ها بر اساس شلوغی، سرعت و...

سوداد، مصپه، نیهیلیسم و آبجکتیویسم: کاوشی در عمق دلتنگی، فقدان، و معنای خودساخته

نویسنده: دکتر پویان قمری در میان تمامی احساسات انسانی، شاید هیچ تجربه‌ای به اندازه دلتنگی و فقدان، همگانی و پارادوکسیکال نباشد. این حالات ذهنی، اغلب...

رها کردن زنجیرهای پنهان: کشف قدرت در تسلیم

نویسنده: دکتر پویان قمری قدرت آرام رها کردن هر یک از ما زنجیرهای نامرئی را با خود حمل می‌کنیم. زنجیرهایی که از انتظارات، فشارها و خواسته‌ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته