شنبه 1 اردیبهشت 1403

فیسبوک، بایننس و یوآن چین خواهان افزایش قیمت بیت کوین هستند

قیمت بیت کوین (BTC) روز یک‌شنبه از مرز 9300 دلار فراتر رفت و رکورد جدیدی ثبت کرد. برخی افراد معتقدند این رشد قیمت به خاطر فعالیت‌های فیسبوک، بایننس و یوآن چین ربط می‌دهند.

در اولین ساعت‌های روز یک‌شنبه، قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس به 9388 دلار رشد که بیشترین مقدار آن از 30 می بود. این افزایش قیمت باعث شد که ارزش بازار بیت کوین به 165 میلیارد دلار برسد. بالاترین رکوردی که برای ارزش بازار بیت کوین ثبت شده، 327 میلیارد دلار است.

روند رشد پایدار قیمت بیت کوین، با رشد حجم بازار همزمان شده است. طبق داده‌های CoinMarketCap، صرافی‌های مختلف در 24 ساعت گذشته، 23 میلیارد دلار تراکنش بیت کوین انجام داده‌اند هرچند که تراکنش‌های مربوط به 10 صرافی معتبر، حاکی از این است که حجم تراکنش‌ها چیزی حدود 1.5 میلیارد دلار است.

تعطیلی بایننس در آمریکا و نقش فیسبوک در بازار کریپتو

رشد مستمر قیمت بیت کوین، تحلیل‌گرها را به این وا داشته که به دنبال عامل‌های این رشد باشند. طبق آخرین اخبار بلاک چین بسیاری از تحلیل‌گرها معتقدند که تصمیم بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا (بایننس) مبنی بر تعطیلی فعالیت‌هایش در ایالات متحده، عاملی است که قیمت بیت کوین را بالا برده است. رمزارز اختصاصی این صرافی (BNB) امروز 6.5 درصد از ارزش خود در برابر بیت کوین را افزایش داد و کل کاهش ارزش آن از حدود یک هفته پیش، به 22 درصد رسید.

فیسبوک، بایننس و یوآن چین دست به دست هم می‌دهند تا قیمت بیت کوین بیشتر شود

در همین حین، برخی دیگر از تحلیل‌گرها معتقدند که پروژه گلوبال‌کوین فیسبوک باعث افزایش قیمت بیت کوین شده است. بری سیلبرت (Barry Silbert) بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت Digital Currency Group، می‌گوید گلوبال کوین نوعی کاتالیزگر برای دنیای کریپتوست که افراد زیادی را با این دنیا و به ویژه بیت کوین آشنا خواهد کرد.

پیتر شیف (Peter Schiff) یکی از سهام‌داران برجسته آمریکا، با این صحبت مخالف است. او هفته گذشته اعلام کرد که پروژه رمزارز فیسبوک پیامدهای منفی‌ای برای بیت کوین خواهد داشت.

تقابل یوآن چین و بیت کوین

به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین تا حدی نیز تحت تأثیر افت ارزش یوآن چین در برابر دلار آمریکا در 30 روز گذشته قرار دارد.

کریس برنیسک (Chris Burniske) یکی از سرمایه‌گذاران شرکت Placeholder شواهدی پیدا کرده که نشان می‌دهد بین افزایش قیمت بیت کوین و افت ارزش یوآن ارتباط مستقیمی وجود دارد. در سال 2016، پس از اعمال قوانین جدید دولتی چین، شاهد روند مشابهی بودیم. 

فیسبوک، بایننس و یوآن چین دست به دست هم می‌دهند تا قیمت بیت کوین بیشتر شود

منبع : ccn

بیشتر بخوانید

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته