شنبه 1 اردیبهشت 1403

بزرگ‌ترین کیف پول بیت کوین صرافی رمزارز راه‌اندازی می‌کند

شرکت Blockchain که تا کنون در زمینه کیف پول بیت کوین فعال بود، اولین پلتفرم صرافی خود را افتتاح کرده است. ثبت نام در این پلتفرم از امروز آغاز شده و تا ۲ هفته آینده معامله ۲۶ دارایی امکان‌پذیر می‌شود. این شرکت با ورود به فضای بسیار اشباع‌شده صرافی ریسک بزرگی کرده است و باید دید آیا می‌تواند در این حوزه موفق شود.

شرکت Blockchain، ارائه‌دهنده کیف پول بیت کوین و جست‌وجوگر بلاک چین اولین پلتفرم صرافی خود را راه‌اندازی کرد.

نیکول شرود، رئیس واحد محصولات خرد Blockchain و عضو سابق شرکت TD Ameritrade به CoinDesk گفت این صرافی امانی با نام PIT می‌تواند برای نقل و انتقال‌های تقریبا لحظه‌ای به کیف پول‌های بلاک چین غیرامانی متصل شود. ثبت نام از امروز آغاز شده و تا ۲ هفته آینده معامله ۲۶ دارایی امکان‌پذیر می‌شود.

شرود می‌گوید با توجه به ۴۰ میلیون کیف پولی که تاکنون ساخته شده (و یک موتور تطابق صرافی که در مرکز داده LD4 لندن Equinix مستقر شده) PIT می‌تواند بیشتر از رقبا نقدینگی جذب کند. شرود می‌گوید:

«بازارسازها به‌دنبال چنین اتفاقی هستند. می‌خواهند مکان مشترکی برای سرورهای مرکز داده با شما داشته باشند، می‌خواهند مستقیم به موتور تطابق شما متصل شوند. شیوه کار در وال‌استریت به این شکل است.»

تام هالر که در گذشته معمار ارشد نرم‌افزار سیستم‌های معاملاتی بورس نیویورک بوده، در توسعه موتور تطابق PIT مشارکت داشته است.

شرود می‌گوید این صرافی سرعت را همانند صرافی‌های دارایی سنتی با واحد «میکروثانیه» می‌سنجد. البته یکی از متخصصان صنعت تردید داشت که این سرعت فرضی در فشار واقعی پایدار بماند. این منبع ناشناس گفت مدل‌سازی بسیاری از الزامات زیرساختی «تقریبا غیرممکن است» بنابراین توانایی این سیستم تنها زمانی اثبات می‌شود که با «حجم معاملات واقعی» امتحان شود.

در هر صورت Blockchain به ارائه توکن‌های متنوع در برابر ارائه گزینه‌های معامله مارجین و به‌روزرسانی نرم‌افزار بیت کوین SegWit اولویت داده است، البته این دو مسئله هم در نقشه راه Blockchain قرار دارند.

شرود می‌گوید:

«به‌غیر از ۲۶ دارایی که تا کنون مشخص شده، در حال حاضر فهرست دارایی‌های مرحله دوم و سوم را نیز می‌دانیم.» البته او اشاره به نام این دارایی‌های اعلام‌نشده نکرد.

هنوز باید منتظر ماند و دید PIT با صرافی‌های پرطرفداری مثل بایننس و کوین‌بیس که دارایی‌های کریپتوی زیادی ارائه می‌کنند، چطور رقابت می‌کند. کوین‌بیس هم پیش از آنکه به صرافی تک‌شاخ سیلیکون ولی تبدیل شود، ارائه‌دهنده خدمات کیف پول و کارگزاری بود.

شرود می‌گوید:

«به‌دنبال رقابت در زمینه تجربه کلی مشتری هستیم.» او همچنین اضافه کرد در راستای تغییر رویکرد به ارائه خدمات صرافی، تیم پشتیبانی مشتری جدیدی به دومین واحد بزرگ شرکت تبدیل شده است.

صرافی‌های پرطرفدار معمولا هنگام افزایش فعالیت‌ها در بازار در پاسخگویی به کاربران خرد، کند عمل می‌کنند بنابراین شرود استدلال کرد که PIT علاوه بر سرعت در این حوزه نیز می‌تواند با صرافی‌های قدیمی رقابت کند.

تنها با گذشت زمان می‌توان فهمید که آیا جریان درآمدی جدیدی که کاربران Blockchain از طریق کارمزد تراکنش‌ها ایجاد می‌کنند، به اندازه‌ای خواهد بود که گسترش فعالیت‌ها به فضای بسیار اشباع‌شده صرافی همراه با رقابت شدید بازارسازها و هزینه‌های تنظیم‌گری زیاد را توجیه کند.

شرود می‌گوید Blockchain در بسیاری از حوزه‌های استحفاظی برای مجوزهای جدید درخواست داده است اما این حوزه‌ها را مشخص نکرد. در عین حال اضافه کرد این صرافی فعلا در مناطقی فعالیت نمی‌کند که نیاز به مجوز داشته باشند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته