پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

چگونه تکنولوژی بلاک چین از هوش مصنوعی استفاده می کند؟

توسعه هوش مصنوعی می تواند به صورت مستقیم باعث پیشرفت و بهبود عملکرد زیرساخت های بلاک چین و صنعت رمزارزها شود.

نهادینه سازی گسترده سازواره های پیشرفته در عصر تکنولوژی تنها مستلزم سادگی و سهولت در استفاده از آن ها است.

به عبارتی رمز موفقیت، محبوبیت و استفاده گسترده از امکانات نوین تکنولوژی این است که طیف وسیعی از افراد بتوانند به دور از پیچیدگی های ساختاری و سختی خارج از عرف، از این امکانات استفاده کنند.

قرن 21 را می توان قرن تکنولوژی های نوین نامگذاری کرد. در این قرن تمامی تعابیر و تفاسیر تکنولوژی مدرن در تار و پود زندگی انسان ها تجلی پیدا کرده است.

هوش مصنوعی را می توان سرآمد تکنولوژی های مدرن در قرن 21 در نظر گرفت. شبیه سازی هوش انسان در ماشین های پیشرفته تکنولوژی در این قرن پر تلاطم محبوبیت و جایگاه ویژه ای بین متخصصان و عموم مردم پیدا کرده است.

در این قرن تکنولوژی دفتر کل توزیع شده به صورت عام و بلاک چین به صورت خاص و همچنین صنعت رمزارزها نیز انقلاب وسیعی در بافت سنتی تکنولوژی ایجاد کرده است.

طبق روایت های سنتی از نهاد های مالی، کماکان تنها مرجع کلان برای مبادلات تجاری، مراکز بانکداری سنتی است. تکنولوژی بلاک چین چنین روایتی را از درجه اعتبار ساقط کرده است.

با ظهور رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین، ارزهای سنتی فیات به آهستگی از چرخه مبادلات تجاری خارج می شوند و می توان ادعا کرد در آینده نزدیک پول های رایج هیچ جایگاهی در میان معاملات کلان مالی نداشته باشند. به عبارتی ماهیت پول بیش از پیش به یک امر انتزاعی تبدیل خواهد شد.

هوش مصنوعی معاملات رمزارز

معاملات رمزارز

پس از ظهور تکنولوژی بلاک چین در عصر پسا بحران، این صنعت پر طرفدار سرمایه گذاران بزرگی را از سراسر جهان به سمت خود جذب کرده است.

در سال 2017 قیمت بیت کوین به رقم تاریخی 20 هزار دلار رسید و توجهات بیش از هر زمان دیگر به سمت درگاه های رسمی مبادلات رمزارز معطوف شد. ارزش کل بازار رمزارزها هم اکنون بیش از 339 میلیارد دلار است.

همچنانکه سرمایه گذاران بیشتری به سمت تکنولوژی بلاک چین و صنعت رمزارزها جذب می شوند، اهمیت هوش مصنوعی نیز افزایش پیدا می کند.

هوش مصنوعی می تواند با ایجاد زیرساخت های تحلیل بازار به سرمایه گذاران در انتخاب مسیر درست و تصمیم گیری های سرنوشت ساز کمک کند. هوش مصنوعی به عبارتی شاهراه عصر دیجیتال در ایجاد یک محیط تجاری پر سود است.

هوش مصنوعی بلاک چین

امنیت تکنولوژی بلاک چین

تا زمانیکه تکنولوژی وجود داشته باشد، امنیت و ایجاد سپرهای محافظتی در برابر حملات سایبری نیز همواره یک موضوع داغ در محافل تکنولوژی خواهد بود.

طبق برآوردهای آماری مراجع پژوهشی، سالانه بیش از 9 میلیون دلار در صنعت رمزارزها به دلیل کلاهبرداری های مالی به سرقت می رود.

این آمار به خوبی نشان می دهد که همتراز با پیشرفت های تکنولوژی، گفتمان های مرتبط با امنیت سایبری مراکز مالی نیز باید ارتقا پیدا کنند.

تکنولوژی بلاک چین با استفاده از هوش مصنوعی و ماشین های پیشرفته می تواند از خود در برابر باج افزارها و حملات سایبری محافظت کند.

سیستم های هوشمند امنیت سایبری مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی می توانند حملات سایبری را با دقت و ظرافت بسیار بالا شناسایی و دفع کنند.

هوش مصنوعی بر خلاف تکنولوژی های سنتی امنیت سایبری می تواند با ایجاد یک الگوی ریاضیاتی بین حملات مختلف، عملکرد خود را در مبارزه با بدافزار ها طی مرور زمان بهبود بخشد.

همین موضوع باعث می شود هوش مصنوعی به یک سازواره ای تبدیل شود که بدون دخالت انسان بتواند سطوح امنیتی خود را ارتقا دهد.

قدرت محاسباتی شبکه های بلاک چین

افزایش قدرت محاسباتی شبکه های بلاک چین

در جهان کنونی بسیاری از شرکت های بزرگ جهان به سمت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی گرایش پیدا کرده اند.

هوش مصنوعی می تواند قدرت محاسباتی شبکه های بلاک چین را به صورت چشمگیر افزایش دهد. الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی سرعت، کارایی و بازدهی شبکه های بلاک چین و درگاه های رسمی مبادلات رمزارز را ارتقا می دهد.

شاید در آینده انسان ها از ساحت مادیّت عریان و ملموس به آهستگی خارج و وارد ساحت مادیّت انتزاعی شود.

مادیّت انتزاعی به این صورت است که انسان ها کماکان در سطحی از مکان و زمان و مختصات جغرافیایی با یکدیگر در ارتباط هستند اما سطوح معنایی و مبادلات ضروری آنها دیگر به سطوح مکانی و زمانی آنها محدود نخواهد شد.

به عبارتی آنچه پیش از این یک امر بدیهی و ملموس تلقی می شده است، شاید در آینده وارد سطوح کاربری هوش مصنوعی شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته