شنبه 1 اردیبهشت 1403

معرفی برترین های ثبت گواهی اختراع و مالکیت فکری مرتبط با تکنولوژی بلاک چین

در تازه ترین فهرست رتبه بندی کشورها بر اساس تعداد گواهی ثبت اختراع و مالکیت فکری مرتبط با نوآوری های حیطه بلاک چین و رمزارزها، ایالات متحده آمریکا با 2112 گواهی ثبت اختراع در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش سکه نیوز، جزایر کیمن (بخشی از مستعمرات فرادریایی بریتانیا) با 350 گواهی در رتبه دوم و کانادا با 118 گواهی در رتبه سوم قرار دارند. ژاپن با 108 گواهی، کره جنوبی با 87 گواهی و چین با 77 گواهی در رتبه های چهارم تا ششم این فهرست قرار گرفته اند. اکثر گواهی های ثبت اختراع و مالکیت فکری آثار فناوری به اپلیکیشن های رمزارز و صرافی های تبادل ارزهای دیجیتال تعلق دارد.

در سال جاری، شرکت علی بابا و آی بی ام از لحاظ ثبت مالکیت فکری آثار تکنولوژی در رتبه های اول و دوم فهرست شرکت های بزرگ فناوری قرار دارند. شرکت علی بابا با ثبت 200 گواهی ثبت اختراع در رتبه نخست این فهرست قرار دارد و شرکت آی بی ام نیز با ثبت 100 گواهی در رتبه دوم قرار گرفته است.

به گزارش منابع پژوهشی، آمار تعداد گواهی ثبت اختراع مرتبط با تکنولوژی بلاک چین در نیمه نخست سال 2020 میلادی از تعداد کل گواهی ثبت اختراع در سال 2019 بیشتر است.

آمار ثبت اختراع مرتبط با تکنولوژی بلاک چین در کشور چین در سال جاری رشد قابل توجهی داشته است. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند چین برای مقابله با تحریم های تجاری و جنگ اقتصادی با ایالات متحده آمریکا، بیش از پیش از راهکارهای مبتنی بر امور مالی غیر متمرکز و تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند.

طبق آمارهای میدانی، اکثر گواهی های ثبت اختراع و مالکیت فکری آثار فناوری به اپلیکیشن های رمزارز و صرافی های تبادل ارزهای دیجیتال تعلق دارد. پلتفرم های تجاری غیر متمرکز، خدمات بهداشتی و خدمات مالی و پرداخت های دیجیتال، دیگر زمینه های ثبت اختراع و مالکیت فکری آثار فناوری را شامل می شوند.

منبع:کوین تلگراف

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته