جمعه 7 اردیبهشت 1403

بلاک چین به‌عنوان اسلحه ای استراتژیک در چین

طبق گزارشی که شرکت دیلویت چند روز پیش منتشر کرده است، حدود 75 درصد از کسب‌وکارها بزرگ چین معتقدند که بلاک چین یکی از پنج اولویت راهبردی آن‌ها به‌حساب می‌آید. بلاک چین به‌عنوان اسلحه ای استراتژیک در چین استفاده می شود.شرکت دیلویت، در گزارشی تحت عنوان «نظرسنجی جهانی بلاک چین 2019» به بررسی 1386 شرکت بزرگ در 11 کشور جهان پرداخته که 200 مورد از آن‌ها شرکت‌های چینی بوده‌اند. هدف این مطالعه، افزایش دانش موجود در مورد نگرش‌های شرکت‌ها و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها روی فناوری بلاک چین بوده است.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

این مطالعه در بازه هشتم فوریه الی چهارم مارس 2019 انجام‌شده است.

بلاک چین به‌عنوان اسلحه‌ ای استراتژیک در چین

با توجه به نتایج این مطالعه، می‌توان دید که اکثر شرکت‌های بزرگ چین، بلاک چین را به‌عنوان یکی از پنج اولویت اصلی خود می‌دانند ولی این میزان علاقه به بلاک چین در ایالات‌متحده مشاهده نمی‌شود و تنها 56 درصد از شرکت‌های بزرگ آمریکایی اعلام کرده‌اند که استفاده از بلاک چین یکی از پنج اولویت اصلی آن‌هاست.

پاول سین، مدیر آزمایشگاه بلاک چین آسیا اقیانوسیه و یکی از مشاوران شرکت دیلویت اعلام کرده که چین از بلاک چین به‌عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده خواهد کرد، برعکس بسیاری از نقاط دنیا که دید تاکتیکال به آن دارند.

علیرغم اینکه چین یکی از کشورهایی است که با رمزارزها مشکل زیادی دارد و هم عرضه اولیه سکه و هم تبدیل بیت کوین به ارز فیات را ممنوع اعلام کرده است، تلاش زیادی برای استفاده از فناوری زیربنایی بلاک چین دارد. روزنامه فایننشال تایمز در سال 2018 اعلام کرد که چین بیشترین تعداد پتنت‌ها درزمینهٔ بلاک چین را ثبت کرده است.

از آن زمان تاکنون، بلاک چین یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه در چین بوده است و این کشور بیشترین تعداد پروژه‌های بلاک چین را در جهان آغاز کرده است. بااین‌وجود، سیاست‌های سخت‌گیرانه این کشور درزمینهٔ رمزارزها تغییری نکرده است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته