سه‌شنبه 29 اسفند 1402

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که تأثیر گذار ترین فناوری در دهه آینده خواهد بود.

پس از نوآوری های ساختاری اندک از قرن 19 و 20، تمرکززدایی، صنایعی مانند امور مالی، رسانه ها و فناوری را به شفافیت، آزادی از واسطه ها و افزایش کارایی نزدیک کرده است.

به گزارش سکه نیوز، مشاغل سنتی به یک ساختار متمرکز در بسته اعتماد می کنند. در مقابل، پروژه های مالی غیرمتمرکز با این خصلت ساخته می شوند که حاکمیت باید غیرمتمرکز و دموکراتیک باشد.

انتقال جامعه به پلتفرم های غیرمتمرکز می تواند بسیاری از خدمات را ایمن تر، قابل دسترسی تر و شفاف تر از گذشته کند. افزایش علاقه به این فضا بیانگر تمایل جمعی برای کنترل بیشتر عناصر حیاتی زندگی ما، به ویژه امور مالی است.

در حالی که تمرکززدایی به حل مسائلی مانند شفافیت و کارایی کمک می کند، اما فقدان یک مرجع معتبر مرکزی بدان معناست که اپلیکیشن های غیرمتمرکز یا DApps باید برای تهیه داده ها برای انجام تراکنش ها یا ویژگی های برنامه مانند گرفتن وام، به اشخاص ثالث اعتماد کنند.

دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد و قابل اتکا مانند خبرخوان قیمت، رویدادهای دنیای واقعی و هویت، در میان بسیاری دیگر، مانند قابلیت اطمینان، قدرت و کارایی یک برنامه غیرمتمرکز را پشتیبانی می کنند.

امنیت برای محافظت از این داده ها از یک راه حل اوراکل (خدمات شخص ثالث که به قرارداد های هوشمند در بلاک چین اجازه می دهند داده های خارج از اکوسیستم را دریافت کنند) ناشی می شود که قادر است اطلاعاتی از دنیای واقعی و خارج از زنجیره را با برنامه های غیرمتمرکز و قرارداد های هوشمند به روشی قابل تأیید، مقاوم در برابر دستکاری، به طور مطمئن و موثر مرتبط کند.

با بیش از 1 میلیون کاربر دائمی DApps در سطح جهان، تقاضای زیادی برای داده های قابل اعتماد خارجی از بلاک چین وجود دارد زیرا این امر زیربنای امنیت برنامه های دیفای و میلیاردی است که در حال حاضر در این فضا گیر افتاده اند.

به دنبال هک حملات و دستکاری داده ها، چالشی که فناوری بلاک چین با آن روبرو است ایجاد اعتماد و ایجاد سیستم های ایمن در غیاب بنگاه های اقتصادی یا مقررات دولتی است. این جایی است که فن آوری های جدید مانند داده های اوراکل برای ایجاد ارتباط ایمن بین شرکت های سنتی قابل اعتماد و اکوسیستم غیرمتمرکز ضروری هستند.

اتصال قدیم و جدید

اوراکل داده ها با تجمیع و اتصال داده های دنیای واقعی به قرارداد های هوشمند به عنوان پلی بین اپلیکیشن های غیر متمرکز بلاک چین عمل می کنند. سپس این اپلیکیشن های غیرمتمرکز از قرارداد های هوشمندی استفاده می کنند که در صورت تحقق معیارهای خاص، مانند انحلال وثیقه، که نیاز به قیمت اراکلی دارد، خود به خود اجرا می شوند.

در غیاب یک مرجع متمرکز، اوراکل داده ها برای اتصال برنامه های مبتنی بر بلاک چین با اطلاعات مورد نیاز برای اجرای این قراردادهای هوشمند ضروری است.


بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟


موارد استفاده از قرارداد های هوشمند و فناوری اوراکل گسترده است و در سراسر بیمه، املاک و مستغلات، مراقبت های بهداشتی و از همه مهمتر فضای دیفای وجود دارد، جایی که نقض امنیت می تواند میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار دهد.

در دیفای، موارد هک به وفور یافت می شود. اوراکل داده ای ورودی منطق قرارداد های هوشمند است و بنابراین رفتار آنها را دیکته می کند: خروجی. اگر ورودی اوراکل داده نادرست باشد، این منجر به رفتار ناخواسته قرارداد هوشمند می شود و می تواند منجر به از دست دادن سرمایه یا سایر نتایج ناخواسته شود، که حتی در قوی ترین پروژه های دیفای نیز دیده می شود. این مشکلات ساختاری، پذیرش گسترده اوراکل های داده را ضروری می کند.

برای ایجاد اینترنت انعطاف پذیرتر، کارآمدتر و مقاوم در برابر سانسور، نیاز مبرم و جدی برای اتصال وب 2.0 به وب 3.0 وجود دارد. شرکت های سنتی ساخته شده در وب 2.0 به دلیل منحنی یادگیری، دانش و انعطاف پذیری سازمانی مورد نیاز، هنوز از نظر ساختاری آماده نیستند که به سیستم دیفای منتقل شوند.

این مشاغل سنتی به فرایندهای پردازشی یکپارچه با انعطاف پذیری و قابلیت تنظیم بالا نیاز دارند تا به عنوان پلی برای وب 3.0 عمل کنند.

این جایی است که فن آوری جدید اوراکل ارائه می شود، پشتیبانی و سیستم هایی را برای شرکت ها فراهم می کند تا به وب 3.0 بیایند بدون اینکه خود مشاغل مجبور باشند با این روند دست و پنجه نرم کنند.

در حالی که دیفای طی سال گذشته غیرقابل مهار بوده است، اما این فضا همچنان به پذیرش وسیع تری توسط اکثریت، که تخصص کدگذاری ندارند، نیاز دارد، زیرا این قابلیت دسترسی است که یک اکوسیستم دیفای واقعا قوی ایجاد می کند.

مشاغل سنتی نیز از این انتقال سود زیادی می برند، زیرا داده های آنها منبع ارزشمندی برای اپلیکیشن های غیرمتمرکز و جریان جدید ابتکاری درآمد است که با ادامه رشد صنعت، آماده تصرف بازار است.

چرا ما باید شرکت های سنتی را به بلاک چین سوق دهیم

بسیاری از اپلیکیشن های غیرمتمرکز برای عملکرد به اطلاعات در زمان واقعی مانند تغذیه قیمت، نتایج ورزشی، وضعیت هوا و به روزرسانی اخبار نیاز دارند. شرکت های سنتی که می توانند داده های قابل اعتماد و واقعی عرضه کنند باید از افزایش تقاضا به وسیله اپلیکیشن های غیرمتمرکز و تجاری سازی داده ها به وسیله اوراکل داده های معتبر استفاده کنند. به عنوان مثال غول های فناوری و رسانه ای مانند گوگل و بلومبرگ با استفاده از اوراکل داده بسیار سود می برند.

این یک گام مهیج برای صنعت به شمار می رود، زیرا وقتی شرکت های بزرگ انگشتان خود را به سمت دیفای می برند، امنیت و مشروعیت بیشتری به فضا می بخشد. به نوبه خود، این انتقال منبع درآمد اضافی برای این مشاغل مستقر در یک صنعت جدید و پر رونق ایجاد خواهد کرد. با ادامه پذیرش جهانی دیفای و DApps و قرارداد های هوشمند، شرکتهای سنتی چاره ای جز ورود به این فضا یا خطر عقب ماندن ندارند.

اتصال مستقیم با منابع داده بهترین روش برای اطمینان از امنیت و یکپارچگی داده های شرکت ها است که به طور همزمان امنیت کلی فضای دیفای و کل اکوسیستم غیرمتمرکز را تقویت می کند. اوراکل ها در این روند و اعتماد سازی در دیفای و صنعت بلاک چین گسترده تر نقش بسیار مهمی دارند.

آینده غیرمتمرکز است

ما در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از مشاغل بزرگ، از فناوری های غیرمتمرکز در مدل های تجاری خود استفاده می کنند. این رهبران در فضای دیفای هستند که باید این مشاغل سنتی را درگیر و راهنمایی کنند تا تغییرات و تحولات قابل توجهی ایجاد شود.

این ضروری است که صنعت اولویت را برای استفاده، ساده سازی و آموزش جامعه برای تجربه پذیرش گسترده ای که دیفای مورد هدف گرفته، قرار دهد. آینده غیرمتمرکز است و فضای زیادی برای رشد صنعت وجود دارد، و ما فقط در اوایل این انقلاب هستیم.

مطالب مرتبط:

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

آیا بلاک چین می تواند برای همیشه به تقلب انتخاباتی پایان دهد؟

حرکت غول خودروسازی چینی به سمت بلاک چین

بلاک چین چگونه آینده تبلیغات را تغییر می دهد؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

بررسی عادات انسان از جنبه روانشناسی

عادات انسانی رفتارهایی عمیقاً ریشه دار هستند که نقش مهمی در شکل دادن به زندگی افراد و جامعه را دارند. درک روانشناسی پشت این...

مطالب داغ هفته