پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

IBM در دیتاسنترهای لنوو فناوری بلاک چین اجرا می‌کند

دو شرکت IBM و لنوو در راستای رابطه بلندمدتی که با یکدیگر دارند، به تازگی قراردادی برای پیاده‌سازی فناوری بلاک چین امضا کرده‌اند.

براساس خبر رسمی منتشر شده، شرکت IBM، غول جهانی تکنولوژی ، قراردادی جدید با شرکت کامپیوتری چینی لنوو امضا کرده است تا Lenovo بتواند از فناوری بلاک‌چین برای خدمات پشتیبانی مشتریان خود استفاده کند.

IBM که پس از Alibaba یکی از بزرگ‌ترین دارندگان پتنت‌های مرتبط با بلاک‌چین است، از این فناوری در فرآیندهای خدمات مشتری در مرکز داده گروه Lenovo استفاده خواهد کرد. به طور خاص، Lenovo از تکنولوژی بلاک چین برای نظارت بر زنجیره‌های تامین سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد کاربرد در مراکز داده‌های خود استفاده خواهد کرد.

فناوری بلاک‌چین یکی از چند مؤلفه‌ای خواهد بود که IBM در سیستم‌های Lenovo استفاده خواهد کرد، از جمله دیگر موارد می‌توان به دستیار مجازی برای پشتیبانی فنی، ابزار شخصی سازی پیشرفته و همچنین تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد.

همانطور که IBM در سال ۲۰۱۷ گزارش داد، شرکت‌های جهانی هر سال 1.3 هزار میلیارد دلار برای پردازش 265 میلیارد تماس از طرف مشتری‌ها هزینه می‌کنند ولی ۵۰ درصد آن تماس‌ها حل‌نشده باقی می‌مانند.

براساس بیانیه منتشر شده، قرارداد جدید بین IBM و Lenovo یک نقطه عطف دیگر در رابطه دو شرکت است. در سال ۲۰۱۴، Lenovo مالکیت کسب‌وکار سرور IBM را به میزان ۲.۳ میلیارد دلار خریداری کرد.

در فوریه ۲۰۱۸، Lenovo پتنتی را نزد اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات‌متحده به منظور بررسی صحت اسناد فیزیکی، با استفاده از نوعی «بلاک‌چین امنیتی» ثبت کرد.

Lenovo به تازگی مقاله‌ای منتشر کرد تا توضیح دهد که چگونه این شرکت با شرکت بزرگ نرم‌افزاری اینتل برای ایجاد راه‌حل مبتنی بر Hyperledger Fabric کار می‌کند. Lenovo در این مقاله اعلام کرده که بلاک‌چین این شرکت مبتنی بر زیرساخت ThinkSystem این شرکت خواهد بود که از مجموعه قابلیت‌های سرور، ذخیره‌سازی، شبکه و نرم‌افزار تشکیل شده است.

به تازگی، شرکت بزرگ تکنولوژی IBM پتنتی برای یک روش اشتراک‌گذاری داده‌های موبایل ثبت کرد که از فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده می‌کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته