جمعه 7 اردیبهشت 1403

شبکه لایتنینگ ابزار نظارت جدیدی ارائه می‌کند

شبکه لایتنینگ ابزاری برای نظارت بر گره‌ها ارائه کرده که یکی از اهداف اصلی آن ایجاد راهکاری برای پیشگیری از برخی مشکلات شبکه است. توسعه‌دهندگان لایتنینگ فکر می‌کنند، نظارت لحظه‌ای از طریق این ابزار در نهایت منجر به پایداری شبکه لایتنینگ می‌شود. کاربران همچین می‌توانند از این ابزار برای نظارت بر روندهایی مثل تعداد کانال‌ها در طول زمان و همچنین پیدا کردن نقاطی با بهترین کارمزد روتینگ استفاده کنند.

شبکه لایتنینگ ، پروتکل بلاک چین لایه دومی که به‌منظور فراهم کردن تراکنش‌های سریع برای بیت کوین و دیگر شبکه‌ها طراحی شده، ابزار نظارت بر گره جدیدی ارائه کرده است.

در مطلب بلاگ رسمی که توسعه‌دهنده نرم‌افزار والنتین والاس (Valentine Wallace) روز ۲۴ جولای نوشته، آزمایشگاه لایتنینگ «راه‌حل نظارت کاربرپسند قابل اجرا در کانتینر داکر» منبع بازی به نام Indmon را برای انجام تست آلفا منتشر کرده است.

یکی از اهداف اصلی این ابزار جدید ارائه راهکاری برای پیشگیری از برخی مشکلات شبکه است. بر طبق این مطلب، پیشگیری از برخی مشکلاتی که امسال در شبکه همتابه‌همتا ایجاد شد، با نظارت بر گره‌ها امکان‌پذیر بود.

والاس به‌عنوان نمونه‌ای از اقدامات پیشگیرانه به این اشاره می‌کند که «وقتی چند کانال پشت سر هم بسته‌اند یا وقتی ارتباطات همتابه‌همتایشان نشانه‌هایی از ناپایداری بروز می‌دهند، می‌توان اپراتور گره روتینگ را آگاه کرد.» توسعه‌دهندگان لایتنینگ فکر می‌کنند، نظارت لحظه‌ای از طریق این ابزار در نهایت منجر به پایداری شبکه‌ لایتنینگ می‌شود.

در این مطلب اشاره شده است که علاوه بر نظارت به‌منظور پیدا کردن مشکلات بالقوه، این ابزار موارد استفاده بالقوه دیگری هم دارد. برای مثال والاس می‌گوید، کاربران اگر بخواهند می‌توانند به دلایل مالی بر گره‌ها نظارت کند. کاربران همچین می‌توانند از این ابزار برای نظارت بر روندهایی مثل تعداد کانال‌ها در طول زمان و همچنین پیدا کردن نقاطی با بهترین کارمزد روتینگ استفاده کنند.

پیشرفت‌ها در نحوه فعالیت گره‌ها

همان‌طور که Cointelegraph پیش از این گزارش داده بود، بنیاد Raspberry Pi ماه ژوئن مینی‌کامپیوتری ۳۵ دلاری ارائه کرد که برای بهره‌برداری از گره‌های بیت کوین با هزینه کم طراحی شده‌اند. این مدل جدید Raspberry Pi مدعی است که فعالیت گره‌ها را برای کاربران مختلف ازجمله ماینرها، شرکت‌ها و افراد حساس به حریم خصوصی بهره‌ورتر می‌کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چین و اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین برای نظارت

در یکی ازایالت های چین قانونگذاران بازار با استفاده از بلاک چین اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده اند تا بر فروش آنلان کالا و سرویس از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته