پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی در حال پیشبرد چندین اکوسیستم با سرعت بالایی هستند و اکنون زمان حضور در بازار های دیتا است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، در دنیای دیجیتال ما، اکنون داده ها به اندازه طلا یا نفت با ارزش شده اند. برای دستیابی به موفقیت، شرکت ها باید از طریق تجارت و کسب سود از آن، با پردازش داده های خود مانند یک کالا سازگار شوند. داده ها خصوصاً در مورد الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به دلیل توانایی ارائه ارزشی که موارد جدید استفاده از هوش مصنوعی را امکان پذیر می کند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

برای موفقیت در بازار، در نظر گرفتن مقیاس پذیری، کیفیت و قیمت داده ها ضروری است. اینجاست که فناوری بلاک چین وارد می شود، جایی که قادر به تهیه بازار هایی با هزینه زیرساخت کم است. داده ها با ارزش هستند و بلاک چین ها می توانند زیرساخت هایی را فراهم کنند که به شما امکان می دهد معاملات ضمن ارتقا حریم خصوصی، اقتصادی نیز باشند، این امر به یکی از مهمترین جنبه های فروش و استفاده از داده تبدیل شده است.

بلاک چین قصد دارد بازار های دیتا را تغییر دهد

سپتامبر گذشته، «اسنو فلیک» به بزرگترین نرم افزار عرضه اولیه سهام (IPO) تا به امروز تبدیل شد، در حالی که «سیلز فورس»، با وجود مدت زمان طولانی تر، از سال 2004 به بعد در دسترس عموم قرار گرفت. از آنجا که سیلز فورس برای چندین دهه وجود داشته است، تاخت و تاز در ورود به بلاک چین تقریباً مسلم بود. سیلز فورس در حال حاضر از بلاک چین به عنوان یک پلتفرم با کد پایین استفاده می کند که به سازمان ها امکان می دهد مجموعه داده های تأیید شده و توزیع شده را در شبکه معتبر شرکا و اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند. سیلز فورس واسنو فلیک با به کار گیری فناوری بلاک چین، شرکت ها را قادر می سازند شبکه های بلاک چین، گردش کار و برنامه هایی ایجاد کنند که تجربیات جدیدی به مشتریان ارائه می دهند.

این فناوری همیشه در حال پیشرفت و پیشرفت است و هرگز به عقب بر نمی گردد، بنابراین این شرکت ها برای ادامه رقابت باید به آگاهی از روند ها و نوآوری ها در اکوسیستم بلاک چین ادامه دهند. گارتنر پیش بینی کرد که تا سال 2021، 90٪ از پیاده سازی های فعلی سیستم عامل بلاک چین سازمانی نیاز به تعویض در طی 18 ماه دارند تا همچنان مناسب باشند. درک این نکته مهم است زیرا جهان به دلیل استفاده از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن زندگی روزمره، بیش از هر زمان دیگری داده تولید می کند.

داده های جمع آوری شده از طریق تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و ساعت های ما به طور طبیعی پیچیده تر و خاص تر از گذشته است، که به شرکت ها در تصمیم گیری آگاهانه تر و افزایش کارایی و سودآوری کمک می کند. واضح است که در آینده، فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و به طور مکرر به جایگزینی نیاز دارد.


بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟


چگونه هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین بازار های داده را تغییر می دهد

برای پیشرفت بیشتر در فناوری از طریق بلاک چین و هوش مصنوعی، شرکت هایی وجود دارند که نمایندگان اقتصادی مستقل برای کمک به تصمیم گیری شرکت ارائه می دهند. این نمایندگان قادر به کار مستقل از طرف مشتری و انجام معاملات اقتصادی برای تصمیم گیری آسان تر هستند. مشتریان نه تنها مجموعه های ارزش را خریداری و مبادله می کنند بلکه می توانند از آن مجموعه داده ها برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کنند.

این مدل های پیش بینی هوش مصنوعی قادر به جمع آوری داده های مناسب و ناشناس هستند. هنگامی که یک شرکت داده ها را خریداری و بدست می آورد، می تواند به طور مؤثر مدل خود را آموزش دهد، سپس می تواند برای پیش بینی دقیق تر از آن استفاده کند، که می تواند در هر صنعت استفاده شود، و ارزش فوق العاده ای فراهم می کند که در غیر این صورت بدون هوش مصنوعی امکان پذیر نیست.

بلاک چین امکان کسب درآمد از داده ها را فراهم می کند

اگرچه درآمدزایی از داده ها مدتی است وجود داشته است و به وضوح در مسیر ادامه نوآوری و قرار دادن پول در جیب است، اما همچنین از ضعف قابلیت همکاری، مشکلات قیمت گذاری داده ها و حریم خصوصی با عدم کنترل مالکیت رنج برده است. پاسخ به این موانع صرفاً پذیرش گسترده فناوری بلاک چین است.

با ایجاد اتحاد در بلاک چین و هوش مصنوعی، امکان ساخت مدل های هوش مصنوعی بر روی داده ها بدون به خطر انداختن حریم خصوصی نه تنها برای سازمان ها و شرکت ها بلکه برای افراد نیز در دسترس خواهد بود. براساس «مارکت سند مارکتس»، انتظار می رود بازار کسب درآمد از داده مصرف کنندگان تا سال 2025 به بیش از 6 میلیارد دلار رسیده باشد. این بازار با رشد سریع صنایع بی شماری را لمس می کند و سهم بزرگی در رشد و آینده فناوری دارد.

استفاده از قدرت بلاک چین برای باز کردن قفل ارزش داده ها در یک فضای غیرمتمرکز، از صنعت بازار داده فراتر می رود و امنیت و شفافیت را در معاملات به ارمغان می آورد و تجربه مصرف کننده و شرکت را آسان تر می کند. در حالی که اکنون داده ها به اندازه طلا یا نفت با ارزش هستند، حریم خصوصی هم کالای دیجیتال جدید و ارزشمندی محسوب می شود، به این معنی که آینده جهان ما ممکن است دیگر به دارایی های فیزیکی متکی نباشد.

مطالب مرتبط:

دوران جدید فوتبال با رمزارز و بلاک چین

بلاک چین نوشدارو نیست، اما نجات دهنده است

نگاهی به هدف اصلی بلاک چین یعنی زمان بندی

حریم خصوصی در بلاک چین و رمزارز نگرانی عمده کاربران است

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته