جمعه 10 فروردین 1403

ساخت بلاک چین در کمتر از 10 دقیقه با کمک یک پلتفرم متن باز

استارتاپی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده، مدعی است که به کاربران بی‌تجربه امکان ساخت بلاک چین اختصاصی در کمتر از 10 دقیقه را می‌دهد. 

استارتاپ Nuls مدعی است که شرکت‌های امروزی، مثل حدود 25 سال پیش که اینترنت فراگیر شده بود و همه شرکت‌ها یک وب سایت اختصاصی می‌خواستند، در حال گذار از یک دور تحول جدید هستند و می‌خواهند بلاک چین اختصاصی خود را داشته باشند. هرچند این شرکت‌ها نمی‌توانند فناوری بلاک چین را به تنها پیاده‌سازی کنند، از مزایای آن برای کسب‌وکار خود آگاه هستند. 

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

طبق اخبار بلاک چین و رمزارز Nuls می‌خواهد بزرگ‌ترین موانعی که باعث می‌شوند شرکت‌های مختلف نتوانند بلاک چین اختصاصی خود را داشته باشند را حذف کند. امنیت و هزینه دو عامل اصلی این موضوع هستند. علاوه بر آن، پیاده‌سازی بلاک چین از لحاظ فنی بسیار پیچیده است و تعداد برنامه‌نویس‌هایی که مهارت انجام این کار را داشته باشند، زیاد نیست. 

آینده پلتفرم متن باز

تیم Nuls معتقد است که در آینده شرکت‌های زیادی به وجود خواهند آمد که فرآیند پیاده‌سازی و ساخت بلاک چین را ساده خواهند کرد. 

یکی از راه‌حل‌های این شرکت که ChainBox نامیده می‌شود، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که به سرعت اپلیکیشن‌های خود را روی یک بلاک چین جدید مستقر کنند. Nuls امیدوار است که با این کار بتواند به کارآفرین‌ها کمک کند روی محصول خودشان متمرکز باشند و مجبور نباشند برای پیاده‌سازی فنی بلاک چین، زمان صرف کنند. 

پلتفرم ChainBox به زبان وابستگی ندارد و به توسعه‌دهندگان گزینه‌های بیشتری می‌دهد. همچنین، این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند که بلاک چین را با نیازهای کسب‌وکار خود مطابقت داده و آن را شخصی‌سازی کنند. راه‌حل بعدی این شرکت که Chain Factory نامیده می‌شود، معماری مدولار دارد و به کاربران اجازه می‌دهد امکانات مختلفی به بلاک چین خود اضافه کنند. 

مزایا 

به اعتقاد Nuls، اینکه شرکت‌های بزرگی مثل فیسبوک، آمازون، والمارت، IBM و جی‌پی مورگان چیس شروع به پیاده‌سازی بلاک چین‌های اختصاصی خود کرده‌اند، حاکی از آن است که این فناوری قدرت بسیار زیادی دارد و در نتیجه میزان تقاضا برای آن گسترش پیدا خواهد کرد. همچنین، همکاری شرکت‌هایی مثل ویزا، مسترکارت، اوبر و لیفت با فیسبوک برای ایجاد پروژه لیبرا نیز تأیید دیگری برای این موضوع به حساب می‌آید. 

این شرکت می‌گوید که یکی از مزایای بسیار قدرتمند استفاده از پلتفرم‌های Nuls این است که می‌توان محصولات نوآورانه را حدوداً یک سال زودتر وارد بازار کرد و علاوه بر آن، اکوسیستمی قوی‌تر برای صنعت بلاک چین به وجود می‌آید. 

این شرکت همچنین تاکید دارد که «بلاک چین‌های به وجود آمده از طریق پلتفرم آن، انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر هستند» به این معنی که آن‌ها می‌توانند به افزایش تقاضا پاسخ دهند و امکان اضافه کردن قابلیت‌های مختلف نیز وجود دارد. به علاوه، امکان انجام تراکنش‌های بین زنجیره‌ای نیز وجود دارد.

هکتان 

شرکت Nuls قصد دارد برای اینکه کارایی ChainBox را به نمایش بگذارد، هکتانی برگزار کرده و از توسعه‌دهندگان مختلف بخواهد که مادول‌های مختلف برای این بلاک چین طراحی کنند. 

هر کسی می‌تواند با هر میزان سابقه‌ای و با هر زبان برنامه‌نویسی‌ای در این مسابقه شرکت کند و جایزه 500 هزار دلاری آن را به دست آورد. جایزه اول به اپلیکیشن‌هایی تعلق می‌گیرد که یک مسئله عملی و تجاری مهم را حل کنند. همچنین، پروژه‌ای که در این مسابقه برنده شود، وارد دوره شتابدهی خواهد شد و مزایای مختلفی به دست خواهد آورد. این هکتان از 8 جولای تا 29 آگوست برگزار می‌شود. 

شرکت Nuls در چین و آمریکا شعبه دارد و در حال ایجاد تیمی از توسعه‌دهندگان در اروپاست تا بتواند چشم‌انداز خود برای ایجاد پلتفرمی متن‌باز را به واقعیت تبدیل کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته