شنبه 1 اردیبهشت 1403

اولین استیبل کوین دارای پشتوانه فیات روی شبکه TRON شروع به کار کرد

استارتاپ Carbon و بلاک چین TRON اعلام کرده‌اند که با همکاری یکدیگر، استیبل کوینی با پشتوانه دلار آمریکا روی TRON راه‌اندازی خواهند کرد به نام TRXD .

شبکه TRON همکاری جدیدی را با استارتاپ نیویورکی Carbon آغاز کرده تا دو طرف بتوانند اولین استیبل کوین دارای پشتوانه فیات را روی این شبکه راه‌اندازی کنند.

شرکت TRON این مسئله را امروز و در بخش اخبار رمزارز اعلام کرد. تمام توکن‌های TRXD توسط شرکت فدرال بیمه سپرده‌های بانکی (FDIC) ضمانت شده و هر توکن یک دلار پشتوانه دارد.

هدف از ارائه این اولین استیبل کوین ، کاهش مقاومت کاربران در برابر پرداخت‌های درون برنامه‌ای در شبکه TRON است .

جاستین سان، بنیان‌گذار TRON و مدیر عامل BitTorrent در این رابطه گفته است:

«بسیار خوشحالیم که می‌توانیم با همکاری شریک‌هایمان، استیبل کوین‌هایی کاربرپسند روی TRON ایجاد کنیم. اضافه شدن این رمزارزها به شبکه ما، نقطه عطفی برای TRON به حساب می‌آیند و باعث افزایش جذابیت آن برای کاربران عادی خواهند شد.

برخلاف استیبل کوین تتر (USDT) که تبدیل کردنش به ارز فیات کار بسیار سختی است، کاربران TRXD می‌توانند به راحتی از طریق وب سایت Carbon، توکن‌های خود را به دلار تبدیل کنند.

سم ترات‌واین، هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل Carbon گفته است:

«هدف ما ایجاد محصولاتی است که برای کاربرها قابل استفاده باشند. TRON تعهد زیادی به رشد و افزایش رضایت کاربران دارد. بسیار هیجان‌زده هستیم از اینکه می‌توانیم با ارائه استیبل کوینی ضمانت شده، محصولی پایدار را در اختیار تعداد زیادی از کاربران قرار دهیم.»

TRON در ماه مارس اعلام کرده بود که قصد دارد با همکاری تتر، توکن USDT را بر اساس استاندارد TRC20 روی پلتفرمش ایجاد کند. با این حال، مدتی بعد از این اعلام، شرکت مادر تتر (iFinex) دچار مشکلاتی شد و 850 میلیون دلار از دارایی‌های مشتریانش را از دست داد. به همین دلیل این مشارکت ادامه پیدا نکرد.

سم ترات‌واین در رابطه با تفاوت اصلی Carbon و اولین استیبل کوین اینگونه می‌گوید:

«سایر شرکت‌هایی که استیبل کوین ارائه می‌دهند، معمولاً چند میلیارد دلار پول به عنوان ضمانت توکن‌های خود سرمایه‌گذاری کرده و از سود این سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند ولی ما حاضریم استیبل کوین خود را با ضرر در اختیار کاربران قرار دهیم و سرمایه‌گذاری زیادی برای رفع مشکلات جدی‌تر فضای کریپتو انجام دهیم.»

او در ادامه گفت:

«ما می‌خواهیم به همه امکان انتقال دارایی‌های فیات و دیجیتال را بدهیم و کاری کنیم که هر اپلیکیشن توزیع شده، کیف پول یا صرافی‌ای بتواند فقط با یک بار طی کردن فرآیند احراز هویت، تراکنش‌های موردنظرش را انجام دهد، بدون اینکه مجبور باشد 10 روز صبر کند.»

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (CRV)

کرو یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین ها است که از یک بازارگردان خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند. در این مطلب...

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

پکسوس استاندارد که در سپتامبر سال 2018 تاسیس شد، یک استیبل کوین با ضمانت ارز فیات است. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته