جمعه 31 فروردین 1403

استارتاپ کانسنسیس (ConsenSys) به دنبال جذب سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری

خبرگزاری حوزه تکنولوژی اینفورمیشین (The Information) در روز 15 آوریل گزارش کرد که استارتاپ آمریکایی حوزه بلاک‌چین به نام  استارتاپ کانسنسیس (ConsenSys) به دنبال جذب سرمایه 200 میلیون دلار  است.

بر اساس گفته کارشناسان این حوزه، کانسِنسیس به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی است تا سرمایه‌ای به مبلغ 200 میلیون دلار جمع آوری کند. گزارش­ها نشان می­دهند که مدیران ارشد این شرکت با سرمایه‌گذارانی در هونگ­ کونگ و کره جنوبی مذاکره داشته‌اند، اما از اوایل ماه آوریل ظاهرا مذاکرات به نتایج مطلوبی نرسیدند.

همچنین گزارشی مرتبط با مدارک جمع آوری سرمایه این شرکت نشان می‌دهد که که کانسنسیس سال 2018 را تنها با درآمدی 21 میلیون دلاری به پایان رساند که بیشترین میزان سود آن برای خدمات مشاوره‌ای حوزه بلاک‌چین بوده است. کانسنسیس تمایل دارد که میزان درآمدش در سال 2019 بیشتر از 50 میلیون دلار باشد و بیش از 40 میلیون دلار آن حاصل خدمات تجاری این شرکت باشند.

کانسنسیس سهم بسزایی در توسعه فناوری بلاک‌چین دارد و به دنبال برآوردی مالی برابر با حداقل 1 میلیارد دلار است.

ماه دسامبر سال گذشته، منابع ناشناسی خبر از اخراج احتمالیِ 60 درصد از کارمندان کانسنسیس خبر دادند. با توجه به رقابتی شدن فناوری بلاک‌چین شایعات زیادی درباره ضرر دهی این شرکت منتشر می‌شد. از طرفی کانسنسیس از سال گذشته میلادی، پشتیبانی مالی خود از برخی شرکت‌های تحقیقاتی حوزه بلاک‌چین را قطع کرده است.

ماه ژانويه امسال، مدیر ارشد تجاری کانسن‌سیس به نام ونسا گرلت (Vanessa Grellet) به خبرگزاری کوین‌تلگراف گفت که حدود 13 درصد از کارکنان این شرکت تعدیل شده‌اند. با این حال گرلت معتقد است که آینده فناوری بلاک‌چین، آینده‌ای پر امید و روشن خواهد بود.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته