جمعه 10 فروردین 1403

ثروت میلیاردی ناکاموتو در دسترس کریگ رایت نیست

کریگ رایت در جلسه دادگاهش در 28 ژوئن به قاضی دادگاه اعلام کرد که قادر به دسترسی به 10 میلیارد دلار پول خود نیست. افرادی که در زمان شهادت او در دادگاه حضور داشتند، گفته‌اند که وقتی در مورد دلیل جدا شدنش از بیت کوین در سال 2010 صحبت کرده، به گریه افتاده است. حدوداً یک سال است که کریگ رایت با وارثان شریک سابق خود، دیوید کلایمن، اختلاف قانونی پیداکرده و درگیر مراجعه به دادگاه است. این پرونده به‌تازگی تا حدی پیشرفت داشته. بعدازاینکه کریگ رایت حاضر نشد اعلام کند که چقدر بیت کوین در اختیار دارد، دادگاه او را تهدید به زندان کرده بود.

جدیدترین جلسه دادگاه که روز جمعه برگزار شد، برای تعیین میزان مجازات کریگ رایت به خاطر پیروی نکردن از دستور دادگاه بود. طبق گزارش بلومبرگ در بخش اخبار رمزارز ، افراد حاضر در این جلسه بسیار احساساتی بودند و کریگ رایت رفتارهای عصبی زیادی از خود نشان داد.

رایت طی این جلسه نیز حاضر به ارائه پاسخ‌های مستقیم نبود. به همین دلیل، قاضی تنفس اعلام کرد و از وکیل رایت خواست که با او صحبت کند تا حاضر شود به‌جای طفره رفتن، به پرسش‌های دادگاه جواب دهد.

زمانی که در مورد دلیل جدا شدن رایت از بیت کوین، سؤالی مطرح شد، او شروع به گریه کرد و گفت که نمی‌توانسته با استفاده‌های نامناسبی که از بیت کوین می‌شده کنار بیاید.

جلسه بعدی دادگاه به ماه آگوست موکول شده و میزان مجازات رایت در آن زمان مشخص خواهد شد.

کلوین آیر (Calvin Ayre)، بنیان‌گذار سایت کوین‌گیک، می‌گوید آن‌هایی که طرفدار کریگ رایت هستند به این نکته توجه ندارند که اگر اثبات شود که او ساتوشی ناکاموتای واقعی است، او بازنده این پرونده خواهد بود.

بعضی از افراد با این حرف آیر مخالفت کرده‌اند و آن را بی‌اساس خوانده‌اند. پیتر مک‌کورمیک، مجری پادکست «What Bitcoin Did» گفته است که دوست دارد کریگ رایت در این پرونده بازنده شود زیرا آنگاه مجبور خواهد شد که 5 میلیارد دلار خسارت پرداخت کند و بدون شک چنین پولی در اختیار ندارد.

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

کریگ رایت دارایی‌های خود را به دادگاه اعلام نکرد

کریگ رایت، دانشمند و کارآفرین استرالیایی که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتای واقعی است، بیش از یک سال است که متهم به دزدیدن بیش از 5 میلیارد دلار بیت کوین است و اکنون حاضر نشده صورت بیت کوین‌های خود را به دادگاه ارائه کند.

داده‌های مکانی جدید نشان می‌دهد که کریگ رایت، ساتوشی ناکاموتا نیست

گروهی از برجسته‌ترین پژوهشگران حوزه بلاک چین و رمزارز توانسته‌اند با همکاری یکدیگر نشان دهند که کریگ رایت، به هیچ وجه نمی‌تواند ساتوشی ناکاموتای واقعی باشد. آن‌ها برای انجام این کار، آدرس IP ساتوشی (مربوط به سال 2009) را پیدا کرده و با استفاده از آن، مکان او را در آن بازه زمانی مشخص کرده‌اند. مقایسه نتایج این کار با گفته‌های کریگ رایت نشان می‌دهد که او در سال 2009، در گوشه دیگری از دنیا بوده است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته