سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

کریگ رایت دارایی‌های خود را به دادگاه اعلام نکرد

کریگ رایت ، دانشمند و کارآفرین استرالیایی که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتای واقعی است، بیش از یک سال است که متهم به دزدیدن بیش از 5 میلیارد دلار بیت کوین است و اکنون حاضر نشده صورت بیت کوین‌های خود را به دادگاه ارائه کند.

دوین فریدمن، مشاور حقوقی خانواده کلایمن که در یک پرونده دزدی بیت کوین (BTC) از دانشمند و کارآفرین استرالیایی، کریگ رایت ، شکایت کرده است اعلام کرده که رایت، علیرغم دستور دادگاه، حاضر نشده تعداد بیت کوین‌هایی که دارد را افشا کند. 

آنطور که کوین تلگراف در اخبار رمزارز ماه می گزارش داده بود، دادگاهی در آمریکا به رایت دستور داده بود که تمام آدرس‌های عمومی خود روی شبکه بیت کوین تا تاریخ 31 دسامبر 2013 را در اختیار این دادگاه قرار دهد. فریدمن اعلام کرده که رایت از این دستور پیروی نکرده و اکنون باید دلیل این کارش را به دادگاه توضیح دهد یا اینکه به زندان خواهد رفت. 

این دستور دادگاه مربوط به پرونده‌ای علیه کریگ رایت است که وارثان دیوید کلایمن شاکیان آن هستند. دیوید کلایمن یک متخصص امنیت سایبری و علوم کامپیوتر بود و خیلی‌ها معتقد بودند که او یکی از اولین توسعه‌دهندگان بیت کوین و فناوری بلاک چین آن است. 

این شکایت مربوط به فوریه 2018 است. در آن زمان، وارثان کلایمن ادعا کردند که رایت صدها هزار بیت کوین به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار را پس از مرگ کلایمن به سرقت برده است. آن‌ها می‌گویند از میزان ثروت کلایمن اطلاع نداشته‌اند و رایت با جعل امضای کلایمن توانسته بیت کوین‌های او را به خودش منتقل کند. 

در اوایل همین ماه به رایت اعلام شد که باید شخصاً در دادگاه حاضر شده و علیه این اتهام‌ها از خود دفاع کند ولی او ادعا کرده بود که حضور فیزیکی در دادگاه «رنجی غیرقابل تحمل» برای او ایجاد می‌کند و برای همین اجازه حضور از طریق ویدیو کنفرانس را از دادگاه گرفته بود. 

ماه گذشته، درخواست ثبت کپی‌رایت کد و مقاله سفید بیت کوین را نزد دفتر پتنت و علائم تجاری آمریکا ثبت کرده بود ولی صحت قانونی ادعای او اثبات نشده است. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

ثروت میلیاردی ناکاموتو در دسترس کریگ رایت نیست

کریگ رایت در جلسه دادگاهش در 28 ژوئن به قاضی دادگاه اعلام کرد که قادر به دسترسی به 10 میلیارد دلار پول خود نیست. افرادی که در زمان شهادت او در دادگاه حضور داشتند، گفته‌اند که وقتی در مورد دلیل جدا شدنش از بیت کوین در سال 2010 صحبت کرده، به گریه افتاده است.

داده‌های مکانی جدید نشان می‌دهد که کریگ رایت، ساتوشی ناکاموتا نیست

گروهی از برجسته‌ترین پژوهشگران حوزه بلاک چین و رمزارز توانسته‌اند با همکاری یکدیگر نشان دهند که کریگ رایت، به هیچ وجه نمی‌تواند ساتوشی ناکاموتای واقعی باشد. آن‌ها برای انجام این کار، آدرس IP ساتوشی (مربوط به سال 2009) را پیدا کرده و با استفاده از آن، مکان او را در آن بازه زمانی مشخص کرده‌اند. مقایسه نتایج این کار با گفته‌های کریگ رایت نشان می‌دهد که او در سال 2009، در گوشه دیگری از دنیا بوده است.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته