جمعه 10 فروردین 1403

رئیس بانک مرکزی آلمان: صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی بیشتر یک تصمیم سیاسی است

بورخارد بالز، رئیس بانک مرکزی آلمان در سخنرانی اخیر خود عنوان کرد صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یک تصمیم مبتنی بر نوآوری های عصر جدید و یا یک تصمیم در راستای الزام نهادینه سازی تکنولوژی های نوین در نهادهای سنتی بانکداری نیست بلکه بیشتر یک تصمیم سیاسی خواهد بود.

سخنان رئیس بانک مرکزی آلمان نشان می دهد که نهادهای سیاسی در تصمیم گیری های کلان اقتصادی نقش بی بدیلی دارند و نمی توان چندان به پایگاه اجتماعی نوآوری های نوظهور متکی بود.

بورخارد بالز که به صورت مجازی در اجلاس اقتصادی چین و اروپا سخنرانی می کرد گفت صدور ارز دیجیتال، تاثیرات زیادی روی جوامع مدنی خواهد گذاشت و به دلیل ابعاد سیاسی ارزهای دیجیتال باید به دقت تمامی جوانب امور را مورد ارزیابی قرار داد. او گفت پیش از صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، باید نسبت به چگونگی عملکرد این نوع واحدهای پولی در دراز مدت اطمینان حاصل کرد.

او به ارزیابی ها و اقداماتی که کشورهای مختلف باید پیش از صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی انجام دهند اشاره کرد و گفت بانک مرکزی اتحادیه اروپا باید برای شهروندان اروپایی سقف مشخصی را در ارتباط با ذخیره ارز دیجیتال یورو مشخص کند. به این ترتیب شهروندان اروپایی اجازه نخواهند داشت بیشتر از یک میزان مشخص، ارز دیجیتال یورو در حساب خود ذخیره داشته باشند.

بانک ها برای صدور ارز دیجیتال سقف مشخصی را تعیین می کنند

باید توجه داشته باشیم که اگر مردم بتوانند دارایی های خود را به صورت کامل به ارز دیجیتال تبدیل کنند، ممکن است نظام های بانکی از مرجعیت خود خارج شوند. بنابراین بانک ها در صدد خواهند بود تا برای ذخیره ارز دیجیتال سقف مشخصی را تعیین کنند.

بالز در قسمتی دیگر از سخنرانی خود به دیگر آلت کوین ها اشاره کرد و گفت آلت کوین ها در سال های اخیر توانسته اند سرمایه های کلانی را جذب بازارهای خود کنند و همین موضوع می تواند جایگاه ویژه ای را برای آنها در آینده اقتصاد جهان ایجاد کند.

صدور ارز دیجیتال یورو و ایجاد یک سازوکار غیر متمرکز برای پرداخت های مالی به یک ضرورت تبدیل شده است

بانک مرکزی اروپا با دقت و ژرف اندیشی بسیار به دنبال صدور ارز دیجیتال یورو است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا در مصاحبه اخیر خود گفت به دلیل افزایش روزافزون تقاضا برای پرداخت های دیجیتال در سراسر کشورهای اروپایی، صدور ارز دیجیتال یورو و ایجاد یک سازوکار غیر متمرکز برای پرداخت های مالی به یک ضرورت تبدیل شده است.

اخیراً بانک مرکزی ایتالیا نیز در راستای صدور ارز دیجیتال یورو، اجرای طرح جامع “مشورت عمومی” را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: blockchain.news

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته