جمعه 10 فروردین 1403

استخراج غیرقانونی بیت کوین در چین

هرچند خرید و فروش بیت کوین در چین غیرقانونی است، استخراج آن یکی از صنعت‌های پردرآمد برای بعضی کارآفرین‌های این کشور به حساب می‌آید که هزینه‌های زیست‌ محیطی هنگفتی را به همراه دارد.

هرچند پلتفرم‌های خرید و فروش بیت کوین در چین غیرقانونی اعلام شده‌اند و فعالیتشان متوقف شده است، رویکرد این کشور نسبت به استخراج بیت کوین هنوز مشخص نیست. در حال حاضر حدود 70 درصد بیت کوین جهان در چین تولید می‌شود و حدود 70 درصد از تمام استخراج‌های انجام شده، در منطقه‌ای به نام سیچوان صورت می‌گیرد که یکی از استان‌های غربی چین است و به واسطه وجود رودخانه Dadu، دسترسی زیادی به برق ارزان قیمت دارد.

از آنجایی که استخراج بیت کوین برق زیادی نیاز دارد، معمولاً کمپ‌های استخراج در مناطق دور افتاده مثل Xingjian، Yunnan و سیچوآن تأسیس می‌شوند زیرا هزینه برق این مناطق بسیار کم است. گفته می‌شود که سیچوآن پایتخت استخراج بیت کوین در جهان است.

حدود 50 درصد درآمد حاصل از استخراج بیت کوین برای پرداخت هزینه برق صرف می‌شود و به همین دلیل رایج است که کمپ‌های استخراج، کابل مستقیم از نیروگاه برق داشته باشند.

کشیدن کابل مستقیم از نیروگاه هزینه بسیار کمی دارد زیرا نیازی به اتصال این کابل به شبکه برق سراسری یا ایالتی نیست و اگر کمپ استخراج در نزدیکی نیروگاه ساخته شود، این هزینه کاهش بیشتری خواهد داشت.

مجوزی برای ساختمان این کمپ‌ها وجود ندارد و بنابراین نمی‌توان رعایت شدن قوانین زیست‌محیطی را در این کمپ‌ها تضمین کرد. گفته می‌شود که اکثر این کمپ‌ها فعالیت‌هایی غیرقانونی انجام می‌دهند.

برای نمونه، یکی از این ساختمان‌ها، فقط چند متر با حریم رودخانه فاصله دارد و از آب رودخانه به شکل نامناسبی برای خنک نگه داشتن دستگاه‌های استخراج استفاده می‌شود. همچنین، پنکه‌های بسیار بزرگی روی دیوارهای ساختمان نصب شده‌اند که با سرعت بسیار بالا کار می‌کنند.

در فصل بارندگی که دسترسی به آب بیشتر است، دستگاه‌های بیشتری به منطقه سیچوآن وارد می‌شود. معمولاً این دستگاه‌ها در فصل زمستان در مناطقی مثل Xinjiang مورد استفاده قرار می‌گیرند و تابستان‌ها به سیچوآن برده می‌شوند.

اداره منابع طبیعی و شهری منطقه سیچوآن اعلام کرده که از غیرقانونی بودن فعالیت‌های زیست محیطی این کمپ‌ها اطلاع دارد ولی در حال حاضر مسئولیت این کمپ‌ها به عهده اداره امور اعتباری و اقتصادی است و آن اداره به این تخلف‌ها رسیدگی خواهد کرد.

منبع : bitcoinmagazine

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته