چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آلت کوین ها؛ مقدمه ای کوتاه درباره رمزارزهای جایگزین

بیت کوین تنها حاکم بلامنازع قلمرو رمزارزها نیست. در قلمرو رمزارزها جایگزین های بسیاری وجود دارد که اصطلاحاً به آنها آلت کوین گفته می شود. آلت کوین ها ارزهای الکترونیکی هستند که هر یک بلاک چین، کیف پول و استخراج کنندگان مخصوص به خود را دارند.

اما سوال های اساسی این است که اصولاً آلت کوین ها چه چیزی هستند و چرا وجود دارند. آلت کوین های زیادی در عرصه رمزارزها وجود دارند و پیوسته نیز به تعداد آنها افزوده می شود. در این مقاله به بررسی آلت‌کوین ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا ما به آلت کوین ها نیاز داریم؟

چرا ما به آلت کوین ها نیاز داریم؟

بیت کوین به عنوان اولین رمزارز قوانین ویژه ای دارد. به عنوان مثال:

  • 1- سکه های جدید هر 10 دقیقه در شبکه بیت کوین تولید می شوند.
  • 2- بیت کوین را می توان با استفاده از شبکه های کامپیوتری استخراج کرد.
  • 3- برخی تراشه های کامپیوتری می توانند بیت کوین را با سرعت بیشتری استخراج کنند.
  • 4- تنها 21 میلیون سکه بیت کوین وجود دارد.
  • 5- بیت کوین تنها برای این طراحی شده است که نوعی از پول الکترونیک باشد و نه چیز دیگری.

اینها تنها برخی از قوانین مرتبط با بیت کوین است اما هیچ کس ادعا نمی کند که این قوانین می توانند برای همیشه ثابت و پایدار باقی بمانند. تیم توسعه دهنده بیت کوین در حقیقت بسیار محافظه کار است و مایل نیست تغییرات بنیادین در قوانین و نرم افزارهای مرتبط با بیت کوین ایجاد شود. دلیل این موضوع هم ساده است:

زیرا میلیاردها دلار پول در بازار بیت کوین در حال معامله است. تغییرات زیاد می تواند مشکلات بسیاری را برای مردم که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند بوجود آورد.

جایگزین های بیت کوین

آلت کوین ها، جایگزین های بیت کوین

بسیاری از مردم از تکنیک ها و اصول بنیادین بیت کوین استفاده کرده و نسخه های رمزارز ویژه ای را توسعه داده اند. نسخه های رمزارز جایگزین بیت کوین قوانین و قواعد ویژه و مخصوص به خود دارند که توسعه دهندگان معمولا در مقاله سفید (وایت پیپر) درباره آنها توضیح می دهند. به سکه های جایگزین بیت کوین اصطلاحاً آلت کوین گفته می شود.

مثلاً یکی از معروفترین آلت کوین ها، لایت کوین است. رمزارز لایت کوین با تغییر برخی قوانین بیت کوین توانسته است برخی نیازهای کاربران را برطرف کند. لایت کوین سه سال پس از بیت کوین به بازار رمزارزها معرفی شد. هر 2.5 دقیقه، یک سکه لایت کوین ایجاد می شود. سرعت ایجاد لایت کوین 4 برابر بیشتر از بیت کوین است. سرعت تراکنش ها و معاملات مالی که توسط لایت کوین صورت می گیرد بسیار بیشتر از بیت کوین است.

قوانین استخراج سکه لایت کوین نیز با قوانین استخراج بیت کوین متفاوت است. آلت کوین ها تلاش کرده اند از ابزارهای سخت افزاری استخراج سکه نظیر اسیک استفاده نکنند و کفه ترازو را به نفع ابزارهایی که در کامپیوترهای معمولی می تواند به کار گرفته شود، متعادل کنند.

همین امر باعث شده است که شرایط استخراج سکه عادلانه تر شود و همه افراد بتوانند سکه استخراج کنند. در مدل ها و روش های سنتی استخراج سکه، معمولاً افرادی که تمکّن مالی دارند می توانند دستگاه های گران قیمت استخراج بیت کوین را خریداری کنند و بسیاری از مردم نمی توانند چنین دستگاه هایی را داشته باشند.

مراقب سکه های تقلبی باشید

مراقب سکه های تقلبی باشید

بسیاری از آلت کوین ها البته چنین هدفی ندارند. در سالیان اخیر انواع مختلف سکه های تقلبی ایجاد شده است. این سکه ها تنها برای سوء استفاده از کاربران و مقاصد کلاهبرداری ایجاد شده است. این سکه ها گاهاً در انجمن های رمزارز معرفی می شوند و بسیاری از افراد هم اقدام به استخراج آنها می کنند.

سکه های تقلبی اغلب با ایجاد یک جو پوپولیستی و عوام فریبانه سعی می کنند کاربران را ترغیب کنند که با استفاده از کامپیوترهای خود، اقدام به استخراج رایگان سکه کنند. اگر سکه های تقلبی بتوانند شبکه ای گسترده از کاربران را به صورت متمرکز جمع آوری کنند، سپس می توانند با استفاده از نقشه های کلاهبرداری و راهکارهای شرارت آمیز، از کاربران خود سوء استفاده کنند.

در این مواقع توسعه دهندگان سکه های تقلبی، تمام سکه های خود را در بازار می فروشند و پس از اتمام سکه ها از بازار خارج می شوند. پس از مدتی سکه های تقلبی به دلیل نبود پشتیبان ساختاری از رده خارج می شوند.

اصولاً به چنین نقشه ها و طرح های کلاهبرداری، طرح های “پامپ و دامپ” گفته می شود. بسیاری از آلت کوین ها البته معتبر هستند اما سوال این است که چگونه می توانیم آلت کوین های معتبر را در بازار رمزارز پیدا کنیم؟

به دنبال کاربردهای مختلف باشید

یک آلت کوین معتبر سعی می کند با تغییر بهینه ساختار بیت کوین، امکانات و کاربردهای بدیل و نوآرانه ای ارائه دهد. اگر یک آلت کوین ارزش ساختاری ارائه دهد، آلت‌کوین معتبری خواهد بود. مثلاً برخی آلت کوین ها به عنوان واحد تبادل در نیروگاه های خورشیدی استفاده می شوند. اینگونه آلت کوین ها معتبر هستند زیرا سعی می کنند یک ارزش مشخص و ساختاری را به بازار ارائه کنند.

یک آلت کوین معتبر توسط یک تیم متخصص پشتیبانی می شود

همیشه مراقب آلت کوین هایی که توسط افراد بدون پیشینه مشخص ایجاد شده اند باشید. یک آلت کوین معتبر توسط یک تیم متخصص پشتیبانی می شود. 

یک آلت کوین معتبر در بازار سرمایه به صورت گسترده پشتیبانی می شود

یک آلت کوین معتبر در بازار سرمایه به صورت گسترده پشتیبانی می شود

برخی از آلت کوین ها به طور غیر قابل توضیح و شاید ویژه شروع به فعالیت می کنند. مثلاً داج کوین که از لوگوی یک سگ زیبا و جذاب استفاده می کند به صورت گسترده مورد توجه مردم قرار گرفت و همه شروع به خرید داج کوین کردند. در سال 2015 حجم بازار سرمایه سکه داج کوین به بیش از 14 میلیون دلار رسید.

آلت کوین ها گاهی بنیاد یک کسب و کار جدید محسوب می شوند و گاهی هم توسط برخی علاقه مندان این حوزه طراحی و توزیع می شوند. گاهی اوقات آلت کوین ها به چیزی بیش از یک سکه معمولی تبدیل می شوند. مثلاً می توان از آنها در اپلیکیشن های پیام رسان و یا بازارهای آنلاین استفاده کرد. برخی از فعالان نیز از طریق تبادل آلت کوین ها اقدام به درآمدزایی می کنند

. البته باید گفت که اینگونه معاملات بسیار خطرپذیر هستند. همیشه در نظر داشته باشید که پیش از ورود به عرصه رمزارزها و اقدام به مبادله و تبادل آلت کوین ها، حتماً دانش و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. همیشه افراد مطلع و آگاه پیروز میدان های تجاری هستند.

معرفی پلتفرم کونوس

معرفی پلتفرم کونوس

پلتفرم کونوس یکی از شناخته شده ترین بسترهای رمزارز در جهان ارزهای دیجیتال است. کونوس پلتفرم با معرفی انواع آلت کوین های منحصر بفرد همواره در تلاش است محیطی امن و مطمئن برای کاربران و فعالان حوزه رمزارز فراهم کند. بر خلاف دیگر آلت کوین ها که هیچگونه پشتوانه مالی ندارند، کونوس پلتفرم دارای پشتوانه مالی قدرتمند است. بنابراین کاربران می توانند مطمئن باشند که سرمایه ایشان در فضایی امن قرار می گیرد.

پلتفرم کونوس دارای مجوزهای رسمی از مراجع کلان قضایی و حقوقی در اتحادیه اروپا است. صرافی غیر متمرکز کونوس نیز با بهره گرفتن از تکنولوژی بلاک چین و استفاده از به روزترین و پیشرفته ترین ابزارهای معاملاتی، محیطی امن برای کاربران ایجاد کرده است تا در حیطه رمزارزها فعالیت مالی داشته باشند.

یکی از تکنولوژی های پیشرفته که در پلتفرم کونوس مورد استفاده قرار می گیرد، تکنولوژی کیف پول چند امضایی است. در این تکنولوژی طرفین معامله و مرجع حقوقی یا ناظر کونوس هر یک کلید ویژه ای را در اختیار دارند. به این ترتیب معامله تنها در صورتی تایید نهایی خواهد شد که مفاد آن به تایید طرفین رسیده باشد. همین امر باعث شده است پلتفرم کونوس شاهد هیچ گونه طرح های کلاهبرداری و سوء استفاده های مالی نباشد.

به نظر شما یک آلت کوین باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا در میان مردم مقبولیت بیشتری بدست آورد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته