جمعه 7 اردیبهشت 1403

سازندگان بازی Fortnite با رقیب Steam برای تقویت اکوسیستم بازی‌سازان همکاری می‌کنند

یک پلتفرم بازی‌سازی که از بلاک چین و زیرساخت‌های رمزی بهره‌ می‌برد، شروع به همکاری با سازندگان بازی Fortnite کرده است.

بازی‌سازهایی که از موتور Unreal متعلق به شرکت Epic Games (سازندگان بازی Fortnite) استفاده می‌کنند، در صورت قرار دادن بازی‌های خود، روی پلتفرم Abyss، سود بیشتری کسب خواهند کرد. پلتفرم Abyss که رقیب پلتفرم Steam است و سرمایه اولیه خود را در سال 2018 از طریق عرضه اولیه سکه جذب کرده، به ازای هر خریدی که روی پلتفرمش انجام شود، به سازنده بازی پاداش می‌دهد.  

مایک گمبل، مدیر واحد اعطای مجوز شرکت Epic Games، در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

«بسیار خوشحالیم که Abyss تصمیم گرفته مزایای ویژه‌ای برای بازی‌سازهایی قائل شود که از موتور بازی‌سازی Unreal استفاده می‌کنند. نسخه ۴ این موتور بازی‌سازی قابلیت سرویس‌دهی به چند صد میلیون نفر را دارد. ارائه پشتیبانی بی‌نقص و دسترسی به جامعه‌ای از کاربران در سراسر جهان می‌تواند برای بازی‌های میلیونی اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.»

جزئیات این توافق هنوز مشخص نیست و هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که قرارداد محرمانگی با هم دارند.

توسعه‌دهنده‌هایی که از موتور Unreal استفاده کنند نیازی به امضای قرارداد مجزا با Epic Games نخواهند داشت و تمام تراکنش‌ها از طریق Abyss انجام خواهند شد.

شرایط Epic برای بازی‌سازها بسیار جذاب و ساده است. آن‌ها فقط در صورتی که در هر دوره 3 ماهه، بیش از 3000 دلار درآمد داشته باشند، باید 5 درصد از درآمد خود را به Epic بپردازند. همچنین، امکان مذاکره برای شرایط خاص و تعیین قیمت‌های متفاوت نیز وجود دارد.

موتور بازی‌سازی Unreal پلتفرمی است که برای اولین بار در سال 1998 آغاز به کار کرد و طبق اطلاعات ویکی‌پدیا، از آن برای ساخت بازی‌هایی مثل Mass Effect، Batman و Medal of Honor استفاده شده است.

طبق مفاد همکاری بین دو شرکت، توسعه‌دهندگان پلتفرم Abyss به شبکه توسعه‌دهندگان Unreal دسترسی خواهند داشت و از خدمات بازاریابی Abyss هم بهره خواهند برد.

پلتفرم Abyss در اوایل سال 2018 از طریق عرضه اولیه سکه جذب سرمایه کرد. مدل این عرضه اولیه توسط ویتالیک بوترین طراحی شده بود و به این صورت بود که افراد صاحب توکن حق رأی داشتند و می‌توانستند در مورد تخصیص منابع مالی اضافه به تیم تصمیم‌گیری کنند. Abyss توانست با این رویکرد، حدود 15 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

نسخه اول این پروژه در مارس 2019 آغاز به کار کرد و به افرادی که در بازی‌های برخط چندنفره گسترده (massively multiplayer online games) شرکت می‌کنند، خدمات می‌دهد.

در حال حاضر، شش پروژه روی Abyss فعال هستند که در مقایسه با 30 هزار بازی موجود روی Steam عدد ناچیزی است.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته