چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

قانونی شدن استخراج رمزارز در ایران

دولت ایران اعلام کرده که استخراج رمزارز را به عنوان یک صنعت پذیرفته است.

به گفته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اخبار بلاک چین و رمزارز ، کمسیون اقتصادی دولت، استخراج رمزارز را به رسمیت شناخته و اکنون دولت به دنبال پیدا کردن راهی برای قرار دادن این فعالیت در چارچوب قانونی خود است.

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مکانیزمی برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد تأیید کمسیون اقتصادی دولت قرار گرفته و در جلسه بعدی هیأت دولت مورد بحث و بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت. 

همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو، نیز گفته که هیأت دولت در مورد قیمت برق برای مزرعه‌های استخراج رمزارز تصمیم‌گیری خواهد کرد. 

مدتی است که دولت ایران در حال بررسی قانونی شدن استخراج رمزارز است ولی هنوز تصمیمی قطعی گرفته نشده است. ماه گذشته بود که دو مزرعه استخراج رمزارز تعطیل شده و تجهیزات آن‌ها توقیف شد. 

حائری در گذشته گفته بود که دولت نباید برای استخراج رمزارز یارانه پرداخت کند ولی ایران همیشه مرکز جذابی برای افرادی بوده که به استخراج رمزارز می‌پردازند زیرا قیمت برق در این منطقه بسیار کم است. 

استفاده از رمزارز 

هرچند به نظر می‌رسد که دولت ایران مخالفتی با استخراج رمزارز ندارد، هنوز مشخص نیست چه تصمیمی در مورد استفاده از رمزارز در داخل کشور خواهد گرفت. 

اواخر ماه ژانویه بود که استفاده از رمزارز در ایران ممنوع شد ولی فعالان صنعت کریپتو با این اقدام مخالف هستند و در برابر آن مقاومت کرده‌اند. 

در حال حاضر دو نفر از توابع ایران، به دلیل فعالیت در زمینه بیت کوین، تحت تحریم اداره کنترل دارایی‌های وزارت خارجه آمریکا هستند. این اداره، سال گذشته علی خورشادی‌زاده و محمد قربانیان را به دلیل نقشی که در تسهیل پرداخت رمزارز به باج‌افزار SamSam داشتند، تحریم کرد. قربانیان به نقش خود در این اقدام اعتراف کرده است ولی مدعی است که از منبع پول‌ها آگاه نبوده است. 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف مزرعه استخراج رمزارز در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال و کشف 73 دستگاه ماینر غیر مجاز خبر داد. به گزارش سکه نیوز...

کشف ۲۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در سرخه

فرمانده انتظامی سرخه از کشف ۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال یا ماینر جاساز شده در یک کارگاه تولیدی در شهرستان سرخه خبر داد. به گزارش...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته