جمعه 31 فروردین 1403

تشکیل پلتفرم INATBA توسط اتحادیه اروپا با ۱۰۵ سازمان عضو

به تازگی ۱۰۵ سازمان مختلف که در تمام بخش‌های اکوسیستم بلاک‌چین فعالیت می‌کنند، تشکیل شدن پلتفرم جدیدی به نام «انجمن بین‌المللی اپلیکیشن‌های مورد اعتماد بلاکچین» (INATBA) را اعلام کردند.

این انجمن توسط اتحادیه اروپا و برای حمایت از فناوری‌های DLT و ادغام آن‌ها در خدمات بخش‌های عمومی و خصوصی ایجاد شده است.

هدف تشکیل INATBA کنار هم آوردن استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای فعال در زمینه بلاک‌چین و DLT، سیاست‌گذاران، سازمان‌ها، رگولاتورها و نهادهای تعیین استانداردهای این حوزه است. این انجمن می‌خواهد با ایجاد چارچوبی قابل پیش‌بینی، شفاف و مبتنی بر اعتماد، کاربرد فناوری‌های بلاک‌چین را ترویج دهد.

مراسم امضای اساسنامه این انجمن در مقر کمسیون اروپا برگزار شد و ماریا گابریل، کمیسر اتحادیه اروپا در زمینه اقتصاد و اجتماع دیجیتال در این مراسم سخنرانی کرد.  روبرتو ویولا، مدیر کل کمسیون اروپا نیز در این مراسم صحبت کرد. به دنبال این سخنرانی‌ها، هویت اعضای انجمن که شامل جورج والدن مدیر عامل iPoint هستند، روی چند دفتر کل توزیع شده هش شد و این سازمان رسماً آغاز به کار کرد.

جورج والدن مدیر عامل iPoint و هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بلاک‌چینی CircularTree در این مراسم گفت: «از آنجایی که بلاک‌چین را عامل مهمی برای امکان‌پذیر شدن اقتصاد گردشی و توسعه پایدار می‌دانیم، iPoint بسیار مفتخر است که یکی از اعضای بنیان‌گذار INATBA باشد».

او در ادامه گفت: بلاک‌چین پتانسیل افزایش اعتماد افراد به محصولات، فرآیندها و خدمات را دارد و می‌تواند با شفاف‌تر کردن آن‌ها، مدل‌های کسب‌وکار جدیدی را به وجود آورد که به رشد پایدار اقتصاد کمک می‌کنند.

ماریا گابریل، کمیسر اتحادیه اروپا در زمینه اقتصاد و اجتماع دیجیتال نیز گفت: «بسیار هیجان زده هستیم که بیش از 100 شرکت و سازمان با یکدیگر مشارکت کرده‌اند تا چارچوبی برای ایجاد فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده در اروپا به وجود آورند. این رویداد به وضوح نشان می‌دهد که فناوری بلاک‌چین در آینده اقتصاد ما اثر بزرگی خواهد داشت و از طریق INATBA می‌توانیم محیطی را ایجاد کنیم که باعث ارتقای کاربرد این فناوری در تمام کشورهای اتحادیه اروپا می‌شود».

همچنین این اقدام مورد حمایت سازمان‌های بین‌المللی پیشرو قرار گرفته است. سازمان‌هایی مثل کمسیون اروپا، بانک جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصاد، برنامه غذایی سازمان ملل، یونیسف، UNFCCC، بانک سرمایه‌گذاری اروپا و چند بانک اروپایی معتبر در هیئت مشاوران دولتی INATBA عضو شده‌اند. انتظار می‌رود که تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان مشارکت اروپایی بلاک‌چین به عنوان مشاوران دولتی در INATBA عضو شوند.

گروهی از اعضای «میز گرد صنعت بلاک‌چین اتحادیه اروپا» که یکی از برنامه‌های کمسیون اروپا بوده و با هدف بهبود شرایط برای توسعه فناوری‌های بلاک‌چین شکل گرفته است، پیشنهاد تشکیل (INATBA) را مطرح کردند. حضور بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات بلاک‌چین و عمده‌ترین کاربران بلاک‌چین، تأییدی بر نقش این انجمن در پیشرفت بلاک‌چین و DLT است.

سازمان‌های مشارکت‌کننده در این انجمن اعلام کرده‌اند که به ایجاد استانداردهای مناسب برای این صنعت و ایجاد همخوانی بین فناوری‌های موجود متعهد هستند و می‌خواهد عملکردی شفاف و همکاری مستمر با قانون‌گذارها و دولت‌ها داشته باشند تا کاری کنند که INATBA عاملی برای پیش بردن نوآوری‌های بلاک‌چین و افزایش میزان پذیرش آن باشد.

منبع : the-blockchain

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته