جمعه 31 فروردین 1403

حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس

بایننس به تازگی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که به زودی حذف Bitcoin SV از فهرست رمزارزهای مبادله شده در این بورس اتفاق خواهد افتاد. این اقدام پس از تهدیدهای کریگ رایت و کالوین آیر صورت گرفته است که گفته بودند از افرادی که کریگ رایت را کلاه‌بردار اعلام کنند، شکایت خواهند کرد.

فرآیند حذف Bitcoin SV

طبق بیانیه بایننس، هر نوع تبادل BSV از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ آوریل ۲۰۱۹ از این پلتفرم حذف خواهد شد و تمام معاملاتی که یک طرفشان BSV باشد بعد از این تاریخ به صورت خودکار حذف خواهند شد.

به کاربران اطمینان داده شده است که پس از حذف BSV هم می‌توانند دارایی‌های خود را مشاهده کنند و می‌توانند تا زمانی که BSV به طور کامل حذف شود، دارایی‌های خود را خارج کنند.

ارزش BSV در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده و از ۷۱ دلار به ۵۹ دلار رسیده است و در همین بازه زمانی ارزش Bitcoin Cash حدود ۱۰ درصد بیشتر شده و از ۲۸۸ دلار به ۳۱۶ دلار رسیده است.

حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس

دلایل حذف Bitcoin SV

طبق بیانیه منتشر شده، تصمیم بایننس برای حذف Bitcoin SV به این دلیل بوده که این رمزارز نتوانسته استانداردهای سخت‌گیرانه آنها  را رعایت کند و دلیل دوم هم تغییراتی بوده که در صنعت رمزارز به وجود آمده‌اند.

بایننس بررسی‌هایی دوره‌ای انجام می‌دهد تا مطمئن شود که رمزارزهای لیست شده، استانداردهای این بورس را رعایت می‌کنند. عامل‌های تعیین‌کننده برای ماندگار شدن یک کوین یا توکن به شرح زیر هستند:

  • تعهد تیم توسعه‌دهنده به پروژه
  • سطح و کیفیت فعالیت‌های توسعه
  • پایداری شبکه/ قراردادهای هوشمند
  • سطح ارتباطات عمومی
  • پاسخگویی به درخواست‌های بررسی دوره‌ای بایننس
  • عدم وجود شواهد فعالیت‌های غیراخلاقی/غیرقانونی
  • مشارکت در اکوسیستمی سالم و پایدار

مدیرعامل بایننس پیش از این بیانیه، هشداری صادر کرده بود.  این بیانیه ۴ روز بعد از اولین هشدار مدیر عامل بایننس صادر شده است. او با توییت زیر به تیم BSV هشدار داده بود.

حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس
حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس

این توییت در واکنش به تهدید کریگ رایت مبنی بر اقدام قانونی علیه منتقدهایی مثل Hodlonaut (بنیان‌گذار Lightning Network Trust Chain)، ویتالیک بوترین (بنیان‌گذاری اتریوم) و پیتر مک‌کورمیک (پادکست‌ساز) بود. به علاوه، کریگ رایت در اقدامی که مورد انتقاد همه قرار گرفت، گفته بود 5000 دلار پاداش به کسی می‌دهد که بتواند هویت واقعی Hodlonaut را آشکار کند.

به دنبال پاسخ پیتر مک‌کورمیک به این تهدیدها، مدیر عامل بایننس به حمایت این پادکست‌ساز رفت و بیان کرد که پیتر رایت یک کلاه‌بردار واقعی است.

حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس
حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس

کلوین آیر، صاحب CoinGeek و یکی از دوستان کریگ رایت، پاسخ زیر را در واکنش به بینانیه حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس منتشر کرد.

حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس
حذف Bitcoin SV از صرافی بایننس

به نظر می‌رسد که نبردهای حقوقی این دو طرف تازه در حال شروع شدن هستند.

منبع: cryptoslate

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته