سه‌شنبه 29 اسفند 1402

کیش به مرکز صرافی های رمزارز تبدیل می شود!

به نقل از ایرنا محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ۵ خرداد ۱۴۰۰ در شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات جزیره‌ی کیش با اشاره به بحث ارزهای دیجیتال و ظرفیت آن ها خاطر نشان کرد:

فناوری فین‌ تک ( FinTech) یا ارزهای دیجیتال از حوزه‌های در حال رشد امروز است و با توجه به زیرساخت‌های موجود انتظار می‌رود سازمان منطقه‌ی آزاد برای تبدیل این جزیره به مرکز صرافی‌ های این بخش در بین کشورهای منطقه رایزنی‌ های لازم را انجام دهد».

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود در کشور افراد با استعدادی در این زمینه وجود دارد و سازمان منطقه‌ی آزاد کیش نیز باید با ایجاد ضوابط سهل از اختیارات خود استفاده کرده و سرمایه‌گذاران مختلفی را در این زمینه جذب کند.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنین با تاکید بر استفاده از خدمات رسانی هوشمند در کشور از جمله خودران‌های هوشمند و اتومبیل های بدون سر نشین در این منطقه تاکید کرد و افزود: «خصلت کیش آزاد‌سازی تجاری است در چند سال گذشته بر اساس تحریم های ظالمانه دچار مشکل شده اما معتقدم اگر مقداری در کسب و کارها در جزیره تسهیل شود دوباره شاهد رشد روز افزود سرمایه‌گذاری در این جزیره خواهیم بود.

پیش از این مدیرعامل منطقه‌ی آزاد کیش نیز، اطلاعات جالبی را در زمینه‌ی استخراج رمزارزها در کیش ارائه کرده بود. غلامحسین مظفری اظهار داشت که در این مقطع زمانی ۱۵ مگاوات از انرژی الکتریکی تولید شده در جزیره‌ی کیش برای استخراج رمزارزها مصرف می‌گردد. وی در گذشته تعداد تجهیزات ماینینگ استخراج رمزارز فعال در کیش را حدود ۱۵ هزار دستگاه اعلام کرده بود.
با این وجود اطلاعات مشخصی از مزارع استخراج رمزارز در این منطقه وجود ندارد اما شواهد نشان می‌دهد که مزارع در نیروگاه جنوب واقع شده است. در حقیقت برق مورد نیاز این جزیره از طریق دو نیروگاه شمال و جنوب کیش تامین می‌ شود و این جزیره به شبکه‌ ی برق سراسری ایران متصل نیست.

در ادامه جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تایید سخنان وزیر اطلاعات افزود: «در سند جامع ۱۳۸۴ کیش به صراحت از شهر هوشمند یاد شده اما تاکنون کیش از هوشمند سازی فاصله گرفته است و مهمترین اقدام برای توسعه این جزیره حرکت به سمت هوشمندی است.»

به گفته‌ی جعفر آهنگران این جزیره به دلیل منطقه‌ی آزاد بودن تمام زیر ساخت‌ها را برای توسعه دارد و می‌تواند در عرصه‌ی شهر هوشمند با اجرای طرح‌های مختلف سرآمد کشور باشد.

کد خبر: 1400030601TSMMMH

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته