جمعه 31 فروردین 1403

وزرای اقتصاد گروه G20 تقاضای شفاف‌سازی درباره‌ رمزارزها را دارند

وزیران اقتصاد و رئیس‌های بانک‌ مرکزی کشورهای گروه G20 درخواست کرده‌اند که سازمان‌های تنظیمی و تعیین‌کننده استانداردهای مالی، توجه بیشتری به ریسک‌های دارایی‌های رمزی داشته باشند.

وزرای اقتصاد گروه G20 از هیأت ثبات مالی (FBS) و سازمان‌های تعیین‌کننده استانداردهای جهانی خواسته‌اند ریسک‌های مربوط به دارایی‌های ارزی را بیشتر تحت نظر داشته باشند. این درخواست، در بیانیه مشترکی مطرح شده که پس از برگزاری نشست G20 در وب سایت وزارت اقتصاد ژاپن به انتشار رسیده است.

رهبرانی که این درخواست را امضا کرده‌اند از سازمان‌های مربوطه درخواست کرده‌اند که توجه بیشتری به دارایی‌های رمزی و چارچوب‌های متناسب این حوزه داشته باشند:

«ما از FBS و سازمان‌های تعیین‌کننده استانداردها می‌خواهیم ریسک‌های موجود را تحت نظارت قرار داده و در راستای ایجاد پاسخ‌های مناسب به این ریسک‌ها تلاش بیشتری انجام دهند.»

در این بیانیه همچنین آمده:

«نوآوری‌های فنی، از جمله نوآوری‌هایی که باعث شکل‌گیری دارایی‌های رمزی شده‌اند، می‌توانند مزایای زیادی برای سیستم‌های مالی و کل اقتصاد داشته باشند».

دقیقا همین جمله در بیانیه نشست سال گذشته این گروه که در بوینس آیرس آرژانتین برگزار شده بود نیز وجود داشت. وزرای اقتصاد گروه G20 ، در ادامه آن جمله، نگرانی‌های خود در مورد این فناوری‌ها را ذکر کرده بودند:

«هرچند دارایی‌های رمزی در حال حاضر تهدیدی برای ثبات اقتصادی جهان نیستند، ما نگران ریسک‌های این دارایی‌ها هستیم از جمله ریسک‌های مرتبط با محافظت از حقوق مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، پولشویی (AML) و مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT).»

همچنین، رهبران کشورهای عضو G20 اعلام کرده‌اند که به اعمال اصول و راهنمای‌های کارگروه اقدام مالی (FATF) در زمینه دارایی‌های رمزی پایبند هستند و از اقدام‌های نهادهای تنظیمی جهانی، سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار و FBS در این راستا، حمایت می‌کنند.

روز گذشته، شرکت تحلیل بلاک چین Chainanalysis گفته بود که بیانیه امسال نشست G20 شباهت زیادی با بیانیه سال گذشته خواهد داشت و وجود هرگونه تفاوت جدی، مایه شگفتی خواهد بود.

منابع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته