شنبه 1 اردیبهشت 1403

برق مشترکان ایرانی که اقدام به استخراج رمزارز کنند، قطع خواهد شد

وزارت نیرو اعلام کرده که تا زمان تصویب قانون جدید قیمت حامل‌های انرژی، استفاده از برق یارانه‌ای برای استخراج رمزارز ممنوع است و کسانی که اقدام به این کار بکنند، برقشان قطع خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی، یکی از مسئولان وزارت نیرو، اعلام کرده مصرف برق کشور در بازه منتهی به 21 ژوئن 2019، حدود 7 درصد رشد کرده است. 

او تأکید دارد که این افزایش مصرف برق مشترکان ایرانی طبیعی نیست و سال گذشته شاهد آن نبوده‌ایم. افزایش مصرف برق باعث ناپایدار شدن شبکه کشور شده است. 

به گفته او، این افزایش مصرف به دلیل افزایش تعداد افرادی است که اقدام به استخراج رمزارز می‌کنند و دولت برنامه‌ای برای مقابله با این اقدام‌ها تهیه کرده است. 

افرادی که اقدام به استخراج غیرقانونی رمزارز بکنند، شناسایی خواهند شد و برقشان قطع خواهد شد. این رویه تا زمانی که قانون جدید قیمت حامل‌های انرژی تصویب شود، ادامه خواهد داشت. به گفته رجبی، مصرف بیش‌ از حد برق مشترکان ایرانی در حال حاضر، مشکلاتی را برای سایر شهروندان به وجود آورده و به همین دلیل، دولت مجبور است با استخراج‌کننده‌ها برخورد کند. 

معاون وزیر انرژی در جدیدترین اخبار رمزارز اعلام کرده که قیمت برق برای مشترکینی که اقدام به استخراج بیت کوین می‌کنند، طبق قیمت واقعی یا قیمت صادرات آن محاسبه خواهد شد. 

ایران هر ساله حدود 1 میلیارد دلار یارانه برق پرداخت می‌کند و استخراج‌کننده‌های بیت کوین نیز از این شکاف قیمتی، حداکثر استفاده را کرده‌اند. سقوط ارزش ریال و شرایط اقتصادی نامساعد نیز باعث شده که استخراج بیت کوین فعالیت بسیار سودآوری باشد. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته