جمعه 7 اردیبهشت 1403

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق مردم با مشکلاتی مواجه شده اند. از یک طرف خشکسالی است و از طرفی بحث استخراج رمز ارزها مطرح است که ۳۰۰ مگاوات به صورت قانونی و دو هزار مگاوات به صورت غیرقانونی مصرف می ‌شود. به هر حال از امروز دستور این است که تا آخر شهریور استخراج رمز ارز به هر نحوی ممنوع است.
به گفته روحانی: «رمز ارزها چه مجاز و چه غیرمجاز فعلاً نباید هیچ فعالیتی داشته باشند و در این خصوص باید اعلام کنیم هرگونه فعالیت مراکز تولید رمز ارزها در استان‌تهران تا اطلاع ثانوی متوقف است و در صورت مشاهده با برخورد قاطع دولت و دستگاه قضائی مواجه هستند.»
طبق مقررات تامین برق مراکز استخراج رمزارز ، استفاده از انرژی برق شبکه برای استخراج رمزارزها در اوج بحران به منظور مدیریت مصرف برق ممنوع است حداقل زمان خاموشی کامل مزارع طبق مصوبه دولت ۳۰۰ ساعت است و در دوره محدودیت‌دار نیز که تقریبا ۱۱۲ روز از سال را شامل می‌شود بهای هر کیلووات ساعت انرژی برق با ضریب ۲ محاسبه می‌شود.
اما با این دستور رئیس‌جمهوری خاموشی کامل از ۱۳ روز که حداقل زمان تعیین شده در مصوبه بود به تقریبا ۱۲۰ روز افزایش یافت.
هر چند رئیس‌جمهور تاکید می‌کند که مصرف برق از سوی استخراج کنندگان غیرقانونی در حدود ۲ هزار مگاوات است اما نمایندگان مجلس مصرف قانونی و غیرقانونی را در حدود ۷۰۰ مگاوات برآورد کرده‌اند که تقریبا یک درصد برق تولید کشور است اما مدیرعامل توانیر نیز پیش از این میزان مصرف غیرمجاز برای استخراج رمزارز را تقریبا ۲ هزار مگاوات اعلام کرده بود.

کد خبر: 1400030502TSMCMH

بیشتر بخوانید

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته