جمعه 10 فروردین 1403

شرکت مخابراتی Swisscom برای آثار هنری توکن صادر می‌کند

شرکت مخابراتی Swisscom از فناوری بلاک چین برای توکن‌سازی مجموعه‌ای منتخب از آثار هنری استفاده خواهد کرد که از طریق شبکه تلویزیونی این شرکت فروخته خواهند شد.

شرکت مخابراتی Swisscom، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی جهان، اعلام کرده که می‌خواهد اقدام به صدور توکن برای آثار هنری مختلف کرده و آن‌ها را از طریق شبکه تلویزیونی خود (Swisscom TV) به فروش برساند.

طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، در ابتدا حدود 100 اثر هنری متعلق به 30 هنرمند منتخب به صورت انحصاری در این شبکه تلویزیونی و از طریق اپلیکشن NOOW فروخته خواهند شد. این نرم‌افزار توسط استارتاپ سوییسی Dloop ایجاد شده که به صورت تخصصی در زمینه ایجاد توکن فعالیت می‌کند. Stefanie Marlene Wenger این آثار هنری را انتخاب کرده و در بیانیه منتشر شده اظهار داشته است:

«هدف ما چیزی فراتر از ایجاد یک گالری مجازیست. گام بعدی می‌تواند برگزاری نمایشگاه‌های مجازی از آثار منتخب روی این پلتفرم و همکاری نزدیک با گالری‌های فیزیکی باشد.»

NOOW این اجازه را به کاربران می‌دهد که در صورت تمایل، از بین آثار هنری موجود در اپلیکیشن، اثر مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را خریداری کنند. از هر اثر، تعداد محدودی منتشر خواهد شد و بنابراین ارزش آن اثر هنری از بین نمی‌رود. در بیانیه مطبوعاتی شرکت مخابراتی Swisscom به تأثیر منفی فناوری‌های دیجیتال روی ارزش آثار هنری اصیل اشاره شده است: از آنجایی که این فناوری‌ها امکان تکثیر آثار هنری بدون افت کیفیت را فراهم می‌کنند، باعث کاهش تدریجی ارزش این آثار نزد مخاطب‌ها شده‌اند

طبق آنچه در بیانیه مطبوعاتی آمده، در سیستم Swisscom، «خریدار اثر، مدرکی دال بر اصل بودن آن دریافت می‌کند و می‌تواند از تعداد نسخه‌های موجود اطلاع پیدا کند». یوهان بومان، یکی از هنرمندان اهل شهر بازل، همچنین در ستایش مزایای توضیع دیجیتالی اینطور نقل کرده:

«NOOW این امکان را برای من فراهم کرده که هنر را روی صفحه بیاورم. همچنین فرصت‌های خلاقانه‌ای برای کسب تجربه در زمینه تصاویر متحرک داشته باشم و بتوانم آثارم را مجموعه گسترده‌تری از مخاطبین ارائه دهم.»

همانطور که کوین‌تلگراف قبلاً گزارش داد، استارتاپ آرتوری که در زمینه ثبت آثار هنری با کمک بلاک چین فعالیت می‌کند، مالکیت پایگاه اطلاعات حراجی Auction Club را در ماه مارس خریداری کرد.

همچنین در ماه می سال گذشته اخباری مبنی بر آغاز به کار نرم‌افزاری مبتنی بر بلاک چین تایید منتشر شد که حاصل همکاری حراجی آمریکایی Paddle8 و یک شرکت فناوری سوییسی به نام The Native است.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته