جمعه 7 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی روسیه در تلاش برای ایجاد ارز دیجیتال

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، به تازگی در کنفرانسی برای گروهی از دانشجویان سخنرانی کرده است و در صحبت‌های خود گفته که این سازمان قصد دارد در آینده، ارز دیجیتالی اختصاصی برای کشور روسیه ایجاد نماید.

رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که این سازمان در آینده ارز دیجیتال اختصاصی خود را به بازار عرضه خواهد.

بر اساس جدیدترین اخبار بلاک چین ، الویرا نابیولینا در سخنرانی‌ای برای گروهی از دانشجویان اعلام کرده که هرچند این پروژه در آینده نزدیک قابل پیاده‌سازی نیست، بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف، از جمله بانک مرکزی روسیه به دنبال ایجاد این نوع ارزها هستند و مطالعه‌های مختلفی را شروع کرده‌اند.

از نظر نابیولینا، عامل کلیدی برای موفقیت ارز دیجیتالی که تحت نظارت بانک مرکزی باشد (CBDC) این است که قابلیت اطمینان و استمرار بالایی از این ارز ببینیم. فناوری‌های مورد استفاده برای این ارز نیز باید بالغ باشند.

مسئله دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیا شهروندان آمادگی دارند، پول نقد را کنار بگذارند یا خیر. نابیولینا در این رابطه می‌گوید:

«استفاده از ارز دیجیتال به مراتب برای افراد ساده‌تر خواهد بود. به نظر من جامعه ما این آمادگی را دارد که پول نقد را کنار بگذارد.»

هرچند کشورهایی وجود دارند که تقریباً پول نقد را کنار گذاشته‌اند، افراد بعضی کشورها هنوز به پول فیزیکی علاقه زیادی دارند زیرا به حریم خصوصی و گم‌نام بودن اهمیت زیادی می‌دهند.

نابیولینا در پایان صحبت‌های خود به پژوهشگران توصیه‌ای کرد. به اعتقاد او افرادی که می‌خواهند در مورد ارزهای دیجیتال تحقیق کنند، باید مزیت‌های ارز دیجیتال تحت نظارت بانک مرکزی (مثل سرعت پرداخت) را با دیگر روش‌های جایگزین مقایسه کنند.

به نظر می‌رسد مقامات روسی، دیدگاه خود نسبت به کریپتو را تغییر داده‌اند و کمی نرم‌تر شده‌اند.

ماه گذشته نابیولینا گفته بود که بانک مرکزی روسیه حاضر است به استفاده از استیبل کوینی با پشتوانه طلا فکر کند. او در آن زمان اعلام کرده بود که سازمان تحت مدیریتش در حال بررسی پیشنهادیه‌ای برای ایجاد رمزارزی اختصاصی است.

نابیولینا اضافه کرد که سیستم‌های تسویه حساب در اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیشرفت زیادی داشته‌اند و به مرحله تکاملی خوبی رسیده‌اند.

مجلس دوما که مجلس عوام روسیه به حساب می‌آید نیز در حال کار روی لوایحی برای قانون‌مند کردن رمزارزها در این کشور است ولی به نظر نمی‌رسد که این مجلس به زودی نتیجه مشخص و قابل لمسی به دست آورد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته