سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تلگرام زبان برنامه‌نویسی جدید برای شبکه TON معرفی کرد

پیام‌رسان محبوب تلگرام هر روز به آغاز به کار شبکه بلاک چین خود نزدیک تر می‌شود و اکنون زبان برنامه‌نویسی جدید مختص این بلاک چین ارائه کرده است.

طبق مستنداتی که در یک کانال تلگرامی (غیررسمی) منتشر شده، پیام‌رسان تلگرام که تأکید زیادی روی امنیت و حریم خصوصی دارد، اکنون زبان برنامه‌نویسی جدید برای شبکه TON) Telegram Open Network) ارائه کرده است.

این مستندات که گفته می‌شود به قلم نیوکلای دوراف، هم‌بنیان‌گذار تلگرام نوشته شده‌اند، زبان برنامه‌نویسی جدیدی به نام Fift را معرفی می‌کنند که به طور ویژه برای مدیریت و توسعه قراردادهای هوشمند روی بلاک چین TON و تعامل با ماشین مجازی (TON (TVMساخته شده است.

TVM مسئولیت اجرای کد قراردادهای هوشمند در بلاک چین TON را به عهده دارد و از تمام عملیات‌های لازم برای تجزیه پیام‌های ورودی و داده‌های ماندگار و ایجاد پیام‌های جدید و تغییر داده‌های ماندگار، پشتیبانی می‌کند. در این مستندات، توضیحی اجمالی در مورد Fift ارائه شده و از جمله به عملیات‌های خاص TON و مقدمات آن پرداخته می‌شود.

این اتفاق چند روز پس از آن رخ داد که تلگرام اعلام کرد قصد دارد بلاک چین TON خود را تا پایان سه ماه سوم سال 2019 عملیاتی کند. گفته می‌شود که این شبکه مانند اتریوم می‌تواند از برنامه‌های کاربردی توزیع شده پشتیبانی کند.

افراد زیادی در اکوسیستم کریپتو منتظر آغاز به کار شبکه TON هستند زیرا تلگرام، که 200 میلیون کاربر دارد، برای راه‌اندازی این شبکه بیش از 1.7 میلیارد دلار سرمایه از طریق دو دور عرضه اولیه سکه جذب کرده است.

همچنین، خبرها حاکی از آن است که تلگرام مرحله تست بتای این بلاک چین را با کمک گروه محدودی از توسعه‌دهندگان مختلف در سطح جهان آغاز کرده است. علیرغم اینکه زمان پایان تست‌ها دقیقاً مشخص نیست، دو نفر از افراد مشارکت‌کننده در تست‌ها اعلام کرده‌اند که سرعت پردازش این شبکه بسیار زیاد است.

همچنین، این شبکه در آوریل امسال مشارکتی را با یکی از شرکت‌های خدمات مالی آلمان به Wirecard آغاز کرد تا بتواند محصولات دیجیتالی جدیدی را به بازار ارائه کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته