جمعه 7 اردیبهشت 1403

حمله 51 درصد به بلاک چین بیت کوین کش

بلاک چین بیت کوین کش به تازگی یک حمله 51 درصد را تجربه کرده که خسارت مالی به همراه نداشته و با هدف خرابکاری نیز انجام نشده است.

گای سوان، مجری پادکست Cryptoconomy، در توییتی اعلام کرده که دو ماینر توانسته‌اند حمله 51 روی بلاک چین بیت کوین کش (BCH) انجام دهند.

یک حمله 51 درصد زمانی رخ می‌دهد که کسی بتواند اکثریت قدرت استخراج را در بلاک چینی که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، در اختیار داشته باشد. در این شرایط، کسی که اکثریت بلوک‌های تأییدکننده را در اختیار داشته باشد، به دیگران اجازه استخراج نمی‌دهد و تراکنش‌های آن‌ها را معکوس می‌کند.

هرچند اغلب حمله‌های 51 درصد با هدف خرابکاری انجام می‌شوند، این مورد فرق داشت و دلیل مثبتی پشت آن بود. دو ماینر مذکور در تلاش بودند به شخص ناشناسی اجازه ندهند سکه‌هایی که به خاطر یک مشکل برنامه‌نویسی به سادگی قابل دزدیدن بودند را در اختیار خود بگیرد.

به گفته سوآن، دو ماینری که کنترل اکثریت شبکه را در اختیار داشتند (BTC.top و BTC.com) این حمله را انجام داده‌اند تا ماینر ناشناس نتواند سکه‌هایی که به آدرس قابل استفاده برای عموم ارسال شده بودند را بردارد.

معمولاً حمله 51 درصد راه مناسبی برای پول دزدیدن نیست زیرا به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارد و زمانی که هک شدن شبکه فاش شود، تمام کاربرها آن را ترک خواهند کرد.

طبق آمار Coin.Dance، دو وب سایت BTC.top و BTC.com کنترل 43 درصد از منابع ماینینگ روی بلاک چین بیت کوین کش را در اختیار دارند.

بلاک چین اتریوم کلاسیک (ETC) نیز در ژانویه دچار حمله 51 درصد شد. پژوهشگران صرافی Gate.io متوجه شدند که این حمله، 4 تراکنش را معکوس کرده بود و 54200 ETC خسارت به وجود آورده بود. این صرافی به مشتری‌ها قول داد که خسارت‌های وارد شده به آن‌ها را جبران خواهد کرد و به آدرس حمله‌کننده را در اختیار دیگر پلتفرم‌ها قرارداد تا تراکنش‌های آن را آدرس را بلوکه کنند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

چالش های صنعت داروسازی با رویکرد پایدار و دوستدار محیط زیست

  با تشدید نگرانی های جهانی زیست محیطی، صنعت داروسازی برای اتخاذ شیوه های تولید پایدار تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. این مقاله به...

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته