پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

Ubisoft در حال توسعه بازار اتریومی برای اقلام درون بازی و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین

Ubisoft که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی دنیا به حساب می‌آید، در حال توسعه قابلیت‌های بازی روی بلاک چین اتریوم است.

Les Echos گزارش داده که Ubisoft، چهارمین شرکت سهامی‌عام بازی‌های ویدئویی که به خاطر خلق بازی‌های Assassin’s Creed، Far Cry و Just Dance معروف شده، در حال توسعه قابلیت‌های بازی روی بلاک چین اتریوم است.

منابعی به Les Echos گفته‌اند که تیم توسعه Ubisoft در مراحل نهایی ایجاد بازار مبتنی بر بلاک چین برای اقلام درون بازی (in-game items) است، این قابلیت در واقع به کاربران اجازه می‌دهد اقلام درون بازی را با استفاده از بلاک چین و دارایی‌های رمزارزی مثل اتریوم خریداری کنند.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

بخشی از ترجمه غیردقیق این گزارش به شرح زیر است:

«ایده اصلی این است که به اقلام یا ابزار جانبی موجود در بازی‌های ویدئویی (محتوایی که محل کسب درآمد ناشران بازی‌هاست)، در بستر بلاک چین موجودیت دیجیتال داده شود. Ubisoft در نظر دارد روی بلاک چین اتریوم کار کند که امکان انجام این نوع فعالیت‌ها را فراهم کرده است.»

طراحی بازی روی بستر اتریوم

ایده اضافه کردن بازار مبتنی بر بلاک چین اتریوم برای اقلام درون بازی جدید نیست. چند استارتاپ حوزه بلاک چین در اواخر سال ۲۰۱۷ سعی کردند این ایده را به شرکت‌ها ارائه کنند.

Ubisoft اواخر سال ۲۰۱۸ بررسی پتانسیل‌های فناوری بلاک چین را آغاز کرد. این شرکت در اواسط سال ۲۰۱۸ هکاتون بلاک چینی با عنوان قهرمانان بلاک چین برگزار کرد و آزمایشگاه نوآوری استراتژیک Ubisoft نمونه اولیه‌ای از یک بازی بلاک چین ساخته است.

ان پاک (Anne Puck) دستیار مدیر طرح بلاک چین Ubisoft در مصاحبه با  VentureBeat می‌گوید:

«ما در Ubisoft فکر می‌کنیم ضروری است که در استفاده از روش‌های بهره‌برداری از بلاک چین پیشگام باشیم. به نظر ما بلاک چین پتانسیل متحول کردن تجربه بازی را دارد و‌ حتی شاید بتواند بازیکنان را به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی دنیای بازی‌ها توانمند سازد. به همین دلیل است که وظیفه خود می‌دانیم با این طرح به اضافه کردن بلاک چین به Ubisoft سرعت بخشیم.»

به گفته پاک، ایو گیلمات  (Yves Guillemot)، مدیر عامل Ubisoft در اوت سال گذشته گفته بود، «فناوری بلاک چین می‌تواند در آینده در صنعت بازی‌های ویدئویی تحولی انقلابی ایجاد کند» و روی منافع شرکت در ایجاد اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین تاکید کرده بود.

البته هنوز باید منتظر ماند و دید آیا شبکه‌های بلاک چین مثل اتریوم با ظرفیت تراکنش محدود فعلی می‌توانند در آینده نزدیک پایگاه کاربران فعال بزرگی را مدیریت کنند. با این حال توسعه‌دهندگان منبع باز همچنان به پیشرفت در پیاده‌سازی راه‌حل‌های افزایش مقیاس ادامه می‌دهند و شرکت‌ها پیش‌بینی می‌کنند که ظرفیت روی بلاک چین و لایه دوم گسترش خواهد یافت.

Ubisoft در حال توسعه بازار اتریومی برای اقلام درون بازی و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین

Hashcraft بازی مبتنی بر بلاک‌چینی که Ubisoft ساخته است.

Ubisoft به دلیل عدم قطعیت نسبت به شرایط تنظیم‌گری در فرانسه، هنوز برای راه‌اندازی رسمی کاربردهای بلاک چین در کوتاه مدت برنامه‌ای ندارد.

Les Echos گزارش می‌دهد که:

«Ubisoft فعلا فقط به این پروژه فکر می‌کند و‌ برای آن جدول زمان‌بندی تعیین نکرده است. این شرکت منتظر است تا قوانین فرانسه در حوزه بلاک چین شفاف شوند.»

آیا مقررات بهتر می‌شوند؟

با توجه به اینکه گروه G20 در حال حرکت به سمت استفاده از یک چارچوب تنظیم‌گری استاندارد و اعمال سیاست‌هایی است که می‌توانند نوآوری را در بخش رمزارز تسهیل کنند، امیدهایی وجود دارد که فرانسه و دیگر کشورهای منطقه یورو قوانین مطلوبی را در این حوزه تصویب کنند.

برونو لومر، تنظیم‌گر حامی رمزارز و وزیر دارایی فرانسه در ماه آوریل به اتحادیه اروپا توصیه کرد چارچوب تنظیم‌گری رمزارز این کشور را اتخاذ کند.


برونو لومر در آن زمان گفته بود:

«به همکاران اروپایی‌ام پیشنهاد می‌کنم، در مورد دارایی‌های کریپتو چارچوب تنظیم‌گری واحدی تعیین کنیم که از تجربه فرانسه الهام گرفته است. مدل ما مدل مناسب است.»

به‌نظر می‌رسد تا زمانی‌که فرانسه لایحه پیشنهادی رمزارز را تصویب نکند، شرکت‌های بزرگی مثل  Ubisoft همچنان تماشاچی و منتظر تایید سازمان‌های تنظیم‌گر خواهند بود.

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته