جمعه 10 فروردین 1403

مدیرعامل ریپل : رقابتی بین بیت کوین و XRP وجود ندارد

برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) مدیر عامل ریپل می‌گوید بیت کوین (BTC) و XRP، که سومین کوین بزرگ دنیا از لحاظ اندازه بازار به حساب می‌آید، با یکدیگر رقیب نیستند.

برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) مدیر عامل ریپل در مصاحبه‌ای اعلام کرده که بیت کوین و XRP با یکدیگر رقیب نیستند زیرا تفاوت‌هایی بنیادین دارند. به عقیده او، بیت کوین وسیله‌ای برای ذخیره کردن ارزش است و به نوعی «طلای دیجیتال» به حساب می‌آید در حالی که XRP یک «ارز میانی» (bridge currency) است و امکان انجام انتقال‌های فیات به فیات را فراهم می‌کند.

مدیرعامل ریپل در ادامه، به مقایسه هزینه انجام تراکنش بیت کوین و XRP پرداخت. به گفته او، می‌توان تراکنش‌های XRP را با هزینه‌ای کمتر از یک سنت انجام داد ولی انجام یک تراکنش بیت کوین، تقریبا 2.30 دلار هزینه دارد.

او در ادامه گفت:

«البته این تفاوت به این معنی نیست که بیت کوین شکست خواهد خورد. من خودم بیت کوین دارم و مدت‌هاست که طرفدار آن هستم. به نظر من هیچ وقت شاهد شرایطی نخواهیم بود که یک رمزارز بر سایر رمزارزها غلبه کند».

طبق گفته گارلینگ‌هاوس مدیرعامل ریپل، دلیل این موضوع این است که هر یک از این رمزارزها یک کاربرد مختص خود دارند.

گارلینگ‌هاوس مدیرعامل ریپل در ادامه مصاحبه، به بازار کریپتو و رمزارز پرداخت و اشاره کرد که بازار بلاک چین و کریپتو در حال حاضر با مشکلات فراوانی همراه است و پروژه‌های دروغین زیادی در آن فعالیت می‌کنند. به همین دلیل هم نمی‌توان به سادگی تشخیص داد که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ‌گوست.

در همین راستا، او به پروژه لیبرای شرکت فیسبوک اشاره کرد و گفت علیرغم اینکه همه فکر می‌کنند فیسبوک به تازگی رمزارز جدیدی را به بازار ارائه داده است، این شرکت فقط اعلام کرده که می‌خواهد این کار را انجام دهد و شاید تا اواسط سال آینده به هدفش دست پیدا کند.

گارلینگ‌هاوس در گذشته اظهار نظر کرده بود که ورود بانک بزرگی مثل جی‌پی مورگان چیس به بازار کریپتو، به نوعی تناقض دارد.

طبق جدبدترین اخبار بلاک چین شرکت ریپل به تازگی همکاری بزرگی را با استارتاپ خدمات پرداخت مانی‌گرام شکل داد تا دو طرف بتوانند امکان پرداخت‌های بین‌مرزی و تسویه حساب بورسی از طریق ارزهای دیجیتال را برای کاربرانشان فراهم کنند.

طبق این توافق، مانی‌گرام می‌تواند تا 50 میلیون دلار سرمایه از ریپل دریافت کرده و در ازای آن، سهامش را به این شرکت منتقل کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته