پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

روند صعودی قیمت بیت کوین در سال 2019 چه نتایجی داشت؟

روند صعودی قیمت بیت کوین باعث عبور قیمت بیت کوین از 10 هزار، 11 هزار و 12 هزار دلار طی چند هفته اخیر، همه را شگفت‌زده کرده است ولی نکته‌ها و درس‌هایی در این رشد ناگهانی قیمت وجود دارد که برای همه آموزنده هستند.

1. قیمت بیت کوین تا این لحظه چهار برابر کمترین قیمت سال گذشته است

از نوامبر سال گذشته که هارد فورک بیت کوین کش (BCH) باعث ناپایداری بازار شد، قیمت بیت کوین سه برابر شده است.

پایین‌ترین قیمت بیت کوین در بازار نزولی سال گذشته، 3130 دلار بود و روند نزولی بازار حدود 11 ماه طول کشید ولی اکنون قیمت بیت کوین نزدیک به 13 هزار دلار است.

در سه ماه گذشته که روند صعودی قیمت اوج گرفته است، قیمت بیت کوین 9000 دلار بیشتر شده که واقعیتی شگفت‌انگیز است.

[mcrypto id=”2949″]

2. قیمت 11000 دلار عادلانه است

معمولاً رشد نمایی قیمت‌ها باعث نگرانی و خوشحالی همزمان سرمایه‌گذارها می‌شود ولی به گفته یکی از تحلیل‌گرهای این حوزه، قیمت بیت کوین علیرغم افزایش 9000 دلاری که داشته است، هنوز هم عادلانه و مناسب است.

تریسی الووی (Tracy Alloway)، یکی از روزنامه‌نگاران و تحلیل‌گران بلومبرگ، معتقد است که قیمت بیت کوین باارزش دلار همخوانی مناسبی دارد.

او بر اساس تحلیل‌های خود متوجه شده که قیمت بیت کوین رفتار بسیار مشابهی به قیمت آووکادوی مکزیکی دارد و به همین دلیل مدلی برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین ارائه کرده که از رفتار قیمت این نوع آووکادو پیروی می‌کند. با توجه به مدل او، قیمت 11 هزار دلاری قیمت مناسبی برای بیت کوین است.

3. ارزش دلار به کمتر از 10 هزار ساتوشی رسیده است

در ابتدای سال 2019، می‌توانستیم با پرداخت 1 دلار، حدود 30000 ساتوشی بخریم ولی افت ارزش دلار نسبت به بیت کوین به حدی رسیده که اکنون با 1 دلار نمی‌توان حتی 10000 ساتوشی خریداری کرد.

4. پدیده کیمچی پریمیوم تا 13000 دلار رسیده است

در سال میلادی جاری، بازارهای آسیایی فعالیت بسیار بیشتری نسبت سال گذشته داشته‌اند. در این میان، پدیده‌ای به وجود آمده که بانام کیمچی پریمیوم (Kimchi Premium) شناخته می‌شود و ناشی از این حقیقت است که تاجران کره جنوبی حاضر هستند قیمت بیشتری برای بیت کوین پرداخت کنند.

طبق داده‌های صرافی‌های کره‌ای قیمت بیت کوین در این منطقه تا حدود 13000 دلار افزایش‌یافته است.

5. نرخ هش بیت کوین به بالاترین عدد خود رسیده و شبکه بیت کوین از همیشه امن‌تر است

طی چند روز گذشته، نرخ هش بیت کوین هرروز رکورد جدیدی را ثبت کرده است و اکنون شبکه بیت کوین به‌واسطه این حجم زیاد از هش‌های sha256 که در هر ثانیه انجام می‌شود، به امن‌ترین حالت خود رسیده است.

6. آیا بیت کوین به روال شگفت‌انگیز خود ادامه خواهد داد؟

با توجه به‌سرعت رشدی که از بیت کوین در چند هفته اخیر دیده‌ایم، نمی‌توانیم با قطعیت در مورد آینده توضیح دهیم. یکی از تحلیل‌گران معروف بیت کوین که بانام Filb Filb در توییتر فعالیت می‌کند، گفته است که قیمت

بیت کوین به 9500 دلار نزول خواهد کرد ولی قبل از آن 16000 دلار بالا خواهد رفت.

به‌این‌ترتیب، می‌توان انتظار داشت که بیت کوین بازهم بازار را شگفت‌زده خواهد کرد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته