جمعه 10 فروردین 1403

مین‌نت TRON با هدف تقویت امنیت شبکه به روزرسانی می‌شود

مین‌نت (mainnet) پلتفرم مبتنی بر بلاک چین TRON، که ادیسه (Odyssey) نامیده می‌شود، به زودی به نسخه 3.6 ارتقا داده خواهد شد. این خبر دیروز در وبلاگ بنیاد TRON منتشر شد.

شبکه TRON قصد دارد به پلتفرمی برای ایجاد اپلیکیشن‌های توزیع شده (DApps) در حوزه سرگرمی تبدیل شود. طبق اخبار بلاک چین منتشر شده، توسعه‌دهندگان می‌توانند روی پروتکل TRON و همچنین ماشین مجازی آن، اقدام به ساخت اپلیکیشن‌های توزیع شده کنند.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

نسخه 3.6 اودیسه، که به زودی قابل استفاده خواهد بود، امکانات جدیدی خواهد داشت که طراحی اپلیکیشن‌های توزیع شده را راحت‌تر می‌کنند و امنیت شبکه در برابر اقدام‌های کاربران بد (bad actors) را بالا خواهند برد. طبق گزارش منتشر شده، هدف‌های این نسخه ارتقا یافته به این شرح هستند:

«پیاده‌سازی سرور رویدادهای درونی (built-in event server) سبک‌وزن‌تر، راحت‌تر شدن کار توسعه‌دهنده‌ها در زمینه شخصی‌سازی event service و ارتقا دادن راه‌کارهای بررسی داده برای جلوگیری از فعالیت افراد بدنیت روی شبکه»

همچنین، در این به روز رسانی، بهبودهایی در دیگر حوزه‌های بلاک چین نیز ایجاد شده است که عمده آن‌ها روی امنیت و پایداری شبکه متمرکز هستند.

گفته می‌شود که با بلاک چین TRON می‌تواند ده‌ها هزار تراکنش را در یک ثانیه پردازش کند. طبق آنچه در وب سایت TRON نوشته شده است، این شبکه در حال حاضر حداقل 2000 تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند و تعداد تراکنش‌های اتریوم (25 تراکنش در ثانیه) و بیت کوین (3 الی 6 تراکنش در ثانیه) در مقابل آن بسیار ناچیز هستند.

آنطور که کوین تلگراف قبلاً گزارش کرده است، جاستین سان، مدیر عامل TRON گفته بود که عملکرد در مورد نسخه 3.1 مین‌نت اودیسه نسبت به بیت کوین و اتریوم بسیار بهتر است. او حتی پیش‌بینی کرده بود که این اختلاف سرعت بسیار بیشتر خواهد شد:

«TRON در آینده 200 برابر سریع‌تر از اتریوم خواهد بود و هزینه‌های آن برای کاربرها و توسعه‌دهندگان، 100 برابر کمتر از EOS خواهد بود.»

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته