چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آیا بیت کوین وارد روند نزولی شده است؟

قیمت بیت کوین چند روزی است که با کاهش همراه شده است و معاملات نشان می دهد که میل چندانی برای خرید وجود ندارد.

به گزارش سکه نیوز، قیمت بیت کوین که چندی پیش به بالای 40 هزار دلار رسیده بود، اکنون تا سطح 30 هزار دلاری نیز افت کرده است.

کارشناسان همچنان بر این باورند که افزایش قیمت ها برای بیت کوین می تواند به این دلیل باشد که نهنگ ها همچنان برای بالا بردن قیمت ها از ابزارهایی همچون تبلیغات رسانه ای گسترده استفاده می کنند و تلاش دارند با تکیه بر این پروپاگاندا قیمت ها را تا درجات مطلوب خود افزایش دهند.

پیش از این نیز بارها شاهد آن بوده ایم که این گروه های سرمایه دار، قیمت ها را تا سطوح قابل توجهی با همین ابزارها افزایش داده اند و پس از آن با فروش در این قیمت ها سودهای کلانی به دست آورده اند.

در این میان همیشه سرمایه گذاران خرد دچار ضرر می شوند؛ چرا که در قیت های بالا ارز خود را از نهنگ ها خریداری می کنند و در قیمت های پایین بار دیگر مجبورند دارایی خود را به همین گروه به فروش برسانند.

ای روزها نیز مانند سال های گذشته شاهد آن بوده ایم که قیمت بیت کوین چندین بار رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند و از گوشه کنار محافل خبری این موضوعات به گوش می رسد که نهادهای سرمایه گذاری بزرگ و بانک ها در حال خرید بیت کوین هستند.

این در شرایطی است که اکثر نهادهای مالی معتبر جهان نسبت به رفتار حبابی بیت کوین هشدار می دهند و معاملات آن را نوعی سفته بازی می شمارند.

در این بین شاهد آن هستیم که اکنون نیز قیمت ها با توجه به عرضه برخی دارندگان بزرگ در نرخ های بالا، رو به کاهش است و حجم معاملات نیز روز به روز کمتر می شود و تمایل به خرید بیت کوین به شدت کاهش یافته است.

این در حالی است که تحلیل گران تکنیکال هم بر این باورند که الگویی که چارت قیمتی بیت کوین تشکیل داده، ممکن است نشان از آن داشته باشد که بیت کوین وارد یک روند نزولی شده است و وجود این عوامل تکنیکال در کنار جریانات همیشگی دارندگان عمده، ممکن است ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین را بیش از هر زمانی افزایش داده باشد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته