چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بلاک چین راه حل مبارزه با خرابکاری‌های اینترنتی

عضو کمیسیون امنیت الکترونیکی استرالیا پیشنهاد کرد برای مبارزه با خرابکاری و سو استفاده اینترنتی از بلاک چین استفاده شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «جولی اینمن گرنت» عضو کمیسیون امنیت الکترونیکی استرالیا یک راه حل به وسیله آی دی مبتنی بر بلاک چین پیشنهاد کرده که می تواند برای ضربه زدن به جرایم و خرابکاری های سایبری موثر باشد در حالی که سطح ناشناسی کاربران را هم حفظ کند.

در مصاحبه با روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد»، گرنت گفت با این که ناشناس بودن برای استفاده آنلاین عمومی مفید است، اما برخی از کاربران از این ناشناسی برای آزار دیگران استفاده می کنند و این این مشکل بزرگ در جامعه است. به گفته وی آی دی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین می تواند باعث برقراری یک توازن شود، به وسیله پنهان کردن جزییات کاربران مگر اینکه توسط مقامات قانونی در خواست شود.

خانم گرنت در دهه 90 میلادی رای مایکروسافت کار می کرد و در شکل دهی قوانین جنجالی بخش 230 «عملیات تنظیم ارتباطات» در ایالات متحده ایفای نقش کرد.

تصمیم فیسبوک و توییتر برای مسدود کردن حساب کاربری دونالد ترامپ پس از شورش های انجام شده، مشکلاتی که رسانه های اجتماعی با آن ها برای حفاظت جامعه از محتوای آزار دهنده در مقابل ممکن ساختن آزادی عقیده و بیان است را پر رنگ تر جلوه دادند.

مجعولیت هویت بر پایه بلاک چین می تواند جهت کمک کاربران برای راحتی بیان کردن خود نقش ایفا کند، و از طرفی به مقامات اجازه دهد که در مقابل آزار و اذیت های به وجود آمده اقدام کنند.

استفاده از فناوری بلاک چین جهت توسعه آی دی دیجیتال در شرکت های مختلف و کشور های زیادی مانند ژاپن، کره، امریکا، و چین در حال آزمایش است.

شرکت ژاپنی Layer X در حال ایجاد یک روش رای گیری الکترونیکی با استفاده از فناوری بلاک چین برای آی دی دیجیتال است.

آی دی مبتنی بر بلاک چین همچنین توسط سرویس «آنتولوژی» به عنوان ابزاری برای بهبود روش پرداخت درون خودرویی، مانند مبلغ حق بیمه هنگام رخ دادن تصادف در حال کاوش می باشد.

در تلاشی جهت عادی سازی بیشتر صنعت توریسم پس از کووید 19، شرکت های فناوری مانند «شر رینگ» دست به توسعه سیستم های ردیابی بر اساس بلاک چین زده اند که می توانند مانند پاسپورت دیجیتال و اثبات سلامتی عمل کنند.

پذیرش این روش ها در حال افزایش است. در کره جنوبی یک میلیون نفر استفاده از روش گواهینامه رانندگی بر پایه بلاک چین را پس از فقط چهار ماه از شروع آن برگزیده اند. این شامل 3 درصد کل جمعیت رانندگان در این کشور می شود.

برای مطالعه دیگر اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته