جمعه 31 فروردین 1403

اخذ مجوز اولین پلتفرم تامین مالی بر بستر بلاک چین در کشور

مدیر نهادهای مالی و نوآوری فرابورس ایران از اخذ مجوز فعالیت نخستین پلتفرم تامین مالی جمعی مبتنی بر بستر بلاک چین ‏خبر داد و گفت: در سی‌امین جلسه کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی، شرکت فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع شده یکتا ققنوس پارس، موفق به اخذ مجوز فعالیت از کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی شد.

عارف علیقلی ‌پور

به گزارش سکه نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عارف علیقلی ‌پور با اشاره به اینکه تاکنون 4 سکوی پارس فاندینگ، کارن کراد، دونگی و هم آفرین، موفق به اخذ مجوز فعالیت شده‌اند، اظهار کرد: همچنین 6 شرکت دیگر در حال تکمیل سکو و طی کردن مراحل اخذ مجوز فعالیت بوده و 7 شرکت نیز در حال تکمیل مدارک و مستندات برای اخذ موافقت اصولی از کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی هستند.


بلاک چین چیست


شرکت فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع شده یکتا ققنوس پارس، با سکوی ققنوس در حوزه‌های بلاک چین، فین‌تک، خدمات نوین شهروندمحور و پروژه‌های خرد مقیاس شهری شهروندمحور با در اختیار داشتن مشاوره‌های حقوقی، مالی و با ارزیابی دقیق کسب ‌و کارها به تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و توسعه بازار کسب ‌و کارهای متوسط و کوچک کمک می‌کند.

به گفته علیقلی پور دبیر کمیته ارزیابی تامین مالی جمعی، از این پس متقاضیان جذب سرمایه می‌توانند تا سقف 10 میلیارد تومان از طریق سکوی ققنوس برای تامین مالی پروژه‌های خود در حوزه‌های یادشده، اقدام کنند.

شایان ذکر است فهرست عاملین مجاز به فعالیت تامین مالی جمعی در سایت فرابورس ایران قابل مشاهده است.

کد خبر: 1400013011MGMMMF

مطالب مرتبط:

امکان استقرار ماینر در واحد های تولیدی

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

تعرفه بالا باعث استفاده غیرمجاز برق در کشور می شود

بلاک چین در ایران: فرصتی که نباید به راحتی از دست داد

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته