پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

استخراج غیرقانونی رمزارز با سواستفاده از پلتفرم ذخیره فایل

یک شرکت تهیه کننده فایل های ذخیره با انتشار یادداشتی به کاربرانش هشدار داد هدف یک بدافزار قرار گرفته و از دستگاه های افراد برای استخراج غیر قانونی رمزارز استفاده شده است. در همین راستا به کاربرانش توصیه کرد پسوردهای سخت تری استفاده کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیکریپت، شرکت سخت افزاری QNAP هفته گذشته پس از کشف یک حمله هکری ادامه دار به دستگاه های ذخیره متصل به شبکه اش،  یادداشتی برای مشتریان خود منتشر کرد. این یادداشت بخشی از گزارش رسانه Bleeping Computer بود.

این حمله سایبری از دستگاه های افراد برای استخراج رمزارز به طور غیر قانونی سواستفاده کرده است.

QNAP به کاربران خود درباره یک استخراج کننده جدید رمزارز به نام «داوکت»(Dovecat) هشدار داد. این کاربر از دستگاه های افراد سواستفاده می کند.

این شرکت تایوانی یکی از بازیگران بزرگ در حوزه ذخیره فایل و دستگاه های فضای ذخیره است. چنین دستگاه هایی قدرت های رایانشی دارند و می توان از آنها برای استخراج رمزارز استفاده کرد. برای این منظور در هر ثانیه هزاران معادله پیچیده حل می شود تا شبکه پایدار بماند و جوایز یا همان رمزارز استخراج شود. به همین منظور QNAP هدف چنین حمله هایی قرار گرفته است.

کارشناسان امنیتی بدافزار استخراج رمزارز را «داوکت» نامیده اند. این بدافزار از ماه نوامبر 2020 میلادی  علاوه بر QNAP ، سیستم های رایانشی دیگرنیز هدف گرفته است.

چنین حمله ای برای کاربران شرکت مذکور چالش برانگیز است زیرا بدافزار مذکور تمام قدرت رایانشی دستگاه را به کار می گیرد و در نتیجه نمی توان برای مصارف عادی روزانه از آنها استفاده کرد.

شرکت مذکور یکی از دلایل حمله هکری را پسوردهای ضعیف برای دستگاه هایش اعلام کرد. طبق تحلیل انجام شده شبکه دستگاه های QNAP هنگامیکه با استفاده از پسوردهای ضعیف به اینترنت متصل شدند، هدف حمله بدافزاری قرار گرفتند.

بنابراین شرکت برای محافظت از دستگاه ها در برابر بدافزارها و حمله های مشابه از تمام مشتریان خود خواسته پسوردهایشان را آپدیت  کنند، از پسوردهای سخت تر استفاده کنند، برنامه های ردیاب بدافزار نصب کنند و دستگاه های خود را با کمک جدیدترین نرم افزارها به روز کنند.

علاوه برآن QNAP اعلام کرد مشغول توسعه نرم افزار محافظتی ضد بدافزار خود برای مشتریانش است. در بیانیه شرکت آمده است: الویت ما توسعه یک راه حل جهت حذف داوکت از دستگاه های مبتلا  است.

همزمان با رشد بازار رمزارز، بدافزارهای استخراج بیت کوین و حملات هکری برای سواستفاده از رایانه ها طی سال های گذشته افزایش یافته است.

محققان تخمین می زنند در نیمی از 2019 میلادی بیش از 52 میلیون رایانه قربانی چنین حملاتی شدند. همین میزان نیز در سال 2020 میلادی قربانیان حملات مشابه شده اند.

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته