پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

زمستان و رمز ارز: استفاده از تجهیزات ماینینگ به عنوان وسیله گرمایشی

استخراج کنندگان رمز ارز در فصل سرما از گرمای مازاد تجهیزات ماینینگ برای در امان ماندن مقابل سرما استفاده می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، استخراج رمز ارز در خانه موجب جلوگیری از یخ زدن استخراج کنندگان در این زمستان سرد با استفاده از تجهیزات به عنوان گرم کننده شده است.

بنا بر اعلام وال استریت ژورنال، استخراج کنندگان ارز دیجیتال در فرانسه و ایالات متحده گزارش کرده اند که هزینه های گرمایشی آنها کاهش داشته است و حتی اینکه دمای خانه گاهی از حد مطلوب بالا تر هم می رود.

«توماس اسمیت»، عکاس مستقر در کالیفرنیا، از سال 2019 در حال استفاده تجهیزات ماینینگ برای گرم کردن خانه اش بوده است. او همچنین به دنبال اکتشاف کاربرد های جدید تری بوده است شامل گرم کردن قفس مرغ ها در بیرون از خانه و پرورش گوجه فرنگی در گلخانه اش وقتی دمای هوا در شب کاهش می یابد.

این نخستین بار نیست که این ایده ها به مرحله کشت رسیده اند. در سال 2018 گزارش شد که موسس ارز دیجیتال NakamotoX در جمهوری چک در گلخانه پنج هکتاری خود مشغول پرورش گوجه فرنگی به وسیله گرمای مازاد تجهیزات استخراج ارزدیجیتال بوده است.

اسمیت می گوید: «مساحت گلخانه من به گونه ای است که کامپیوتر استخراج ارز دیجیتال دمای آن را تا 40 درجه فارنهایت افزایش می دهد. حتی در سرد ترین شرایط زمستانی که دمای هوا در شب به 45 درجه می رسد این تجهیزات گرمای مورد نیاز گوجه ها  را تامین می کند.»

پیش از همه گیری کووید-19 که بسیاری میتوانستند در پردیس هاس دانشگاهی زندگی کنند، دانشجویان خبر دادند که استخراج رمز ارز از طریق برق رایگان دانشکده ها باعث پوشش دادن هزینه های قبوض خدماتی شده است. یکی از ساکنان خوابگاه گفت که به جای استفاده از گرم کننده هوا ترجیح می دهد رمز ارز استخراج کند.

اما با این حال برای کاهش هزینه های خدماتی عجله نکنید. به یاد داشته باشید که استخراج بسیاری از ارز های دیجیتال در خانه آن چنان سودمند نیست چون که هزینه برق مخصوصا برای برخی رمزارزها بسیار بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف مزرعه استخراج رمزارز در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال و کشف 73 دستگاه ماینر غیر مجاز خبر داد. به گزارش سکه نیوز...

کشف ۲۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در سرخه

فرمانده انتظامی سرخه از کشف ۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال یا ماینر جاساز شده در یک کارگاه تولیدی در شهرستان سرخه خبر داد. به گزارش...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته