پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

افتتاح اولین مزرعه رسمی استخراج رمزارز در استان اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه نخستین مزرعه رسمی تولید رمزارز کشور در منطقه فریدن اصفهان به زودی کلنگ زنی خواهد شد، گفت: معتقدم حتی اگر شب ها ناچار شویم که شمع روشن کنیم و زیر نور شمع بنشینیم، باید با برق موجود کشور رمزارز تولید کنیم تا درآمد خوبی نصیب کشور شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از ایسنا، حسن قاضی عسگر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه طی یک سال و نیم گذشته پیگیر ایجاد شهرک رمزارز یا مزرعه رمزارز در استان اصفهان بودیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه فریدن از نظر اقلیم سردسیر و دارای طبیعت زیبا است در نظر داشتیم آن نقطه را به منطقه دانش بنیان تبدیل کنیم و به همین دلیل در فریدن طرح های بدون آلودگی، سبز و کم آب بر را دنبال کردیم.

وی همچنین تاکید کرد: برای توسعه معیشت مردم هر فعالیت اقتصادی باید ارزش افزوده مناسبی داشته و به دنبال آن زمینه صادرات و ارزآوری مهیا شود که در جهت این راهبرد به دنبال سرمایه گذارانی در منطقه فریدن بودیم و شرکت تدبیر افزار پژواک برای سرمایه گذاری در شهرک رمزارز انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید توجه داشت که بخشی از هزینه های مربوط به رمزارز، مربوط به انرژی است، گفت: با توجه به اینکه فریدن جزو مناطق سردسیر است، به طور قطع در آنجا برق اضافی به دلیل مصرف پایین این انرژی وجود دارد.

به گفته قاضی عسگر، مطابق بررسی های صورت گرفته در مناطق سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه نیز برق اضافه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه استخراج رمزارز و تکنولوژی آن نه تنها آلایندگی ندارد، بلکه کم آب بر بوده و با توجه به پتانسیل بالای منطقه، مصرف انرژی پایین تری خواهد داشت، گفت: بر این اساس، مکان یابی ایجاد شهرک رمزارز با این ویژگی ها انجام و دستگاه های اجرایی همچون سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی، محیط زیست و فرمانداری فریدن با تعامل مجوزهای لازم را صادر کردند و به زودی کلنگ زنی نخستین مزرعه رمزارز کشور در منطقه فریدن اصفهان آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در مجموع زمانی در اقتصاد موفق می شویم که به دنبال مزیت های اقتصادی استان رفته و ارزش افزوده ای از آن کسب کنیم.

قاضی عسگر با اشاره به مشخصات مزرعه رمزارز منطقه فریدن، توضیح داد: این مجموعه شامل مزرعه رمزارز، کارخانه تولید دستگاه های ماینر، یک استخر رمزارز و مرکز علمی- کاربردی برای آموزش مهارت و نیروهایی که در این زمینه فعال هستند، است و امیدواریم بتوانیم انرژی این مجموعه را از انرژی های سبز همچون انرژی های بادی و خورشیدی تامین کنیم و همچنین یک نیروگاه مدرن در کنار این مجموعه تاسیس کرده تا این مرزعه در تولید برق خودکفا باشد.

وی درباره ضرورت ایجاد مزرعه رمزارز، توضیح داد: با توجه به محدودیت های کشور، یکی از راه های مبادله با خارج، رمزارز است، بنابراین معتقدم حتی اگر شب ها ناچار شویم که شمع روشن کنیم و زیر نور شمع بنشینیم، باید با برق موجود کشور رمزارز تولید کنیم تا درآمد خوبی نصیب کشور شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: متاسفانه به دلیل یارانه های کور و غیرهدفمند در کشور، انرژی برق با قیمت پایین به دست مردم می رسد، بنابراین در مصرف آن صرفه جویی نمی شود، اما انتظار داریم با آگاهی رسانی و کار تحلیلی موجب کاهش مصرف انرژی مردم شویم تا با حرکت به سمت صنایع با ارزش افزوده بالا به کشوری ثروتمند تبدیل شویم و اطمینان دارم با ایجاد یکسری صنایع با ارزش افزوده بالا، آینده بهتری خواهیم داشت.

قاضی عسگر همچنین تاکید کرد: در استان اصفهان به دنبال سرمایه گذاری برای تولید انواع مختلف ساعت از جمله ساعت مچی هستیم زیرا این صنایع چون کم آب بر و غیرآلاینده هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرک رمزارز می تواند نقش تنظیمی در مصرف برق ایفا کند و هر کجا که برق زیاد بود در این شهرک مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: مدت هاست که به دنبال طرح همزیستی هستیم تا گلخانه ها را در کنار صنایعی ایجاد کنیم که پرت انرژی دارند تا این انرژی مورد استفاده گلخانه ها قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: پرت انرژی برای گرمایش منطقه فریدن نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد و قرار است سطح زیر کشت گلخانه ها را در فریدن توسعه دهیم.

قاضی عسگر در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا این طرح در دولت آینده نیز پیگیری خواهد شد، گفت: سیاست بانک مرکزی حمایت از ایجاد شهرک رمزارز است.

وی درباره موارد غیر قانونی تولید رمزارز در زمین های کشاورزی، اظهار کرد: شرکت برق استان و شهرستان یکسری نرم افزارهایی برای شناسایی مصرف غیر قانونی رمزارز دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه طی سال های گذشته گمرک و نیروی انتظامی در استان اصفهان تعداد زیادی دستگاه رمزارز کشف کرده اند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه ماینر در گمرک مانده است، اما در حال پیگیری هستیم تا این ماینرها را در چنین مجموعه ای تجمیع کنیم و رمزارز رسمی تولید کنیم، همچنین درصدی از سود این ارز را به صاحبان اولیه این دستگاه ها پرداخت کنیم تا حق و حقوق آنها پرداخت شود.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

کد خبر: 1400021805MGMMMF

مطالب مرتبط:

امکان استقرار ماینر در واحد های تولیدی

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

تعرفه بالا باعث استفاده غیرمجاز برق در کشور می شود

هدف مجلس از قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته