شنبه 8 اردیبهشت 1403

افزایش بهای نفت خام با بهبود چشم انداز تقاضا در اروپا

قیمت نفت در روز سه شنبه افزایش یافت، زیرا ایالت های بیشتری در ایالات متحده محدودیت های کرونایی را کاهش دادند و اتحادیه اروپا برای جلب مسافران تلاش می کند، و این ها باعث جبران کاهش تقاضا از سوی هند به دلیل شرایط وخیم کووید 19 در این کشور می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت پس از صعود 1.2 درصدی در روز دوشنبه، امروز با 6 سنت یا 0.1 درصد افزایش به بشکه ای 67.62 دلار رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس آمریکا (WTI) نیز با 5 سنت یا 0.1 درصد افزایش، به 64.54 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز دوشنبه 1.4 درصد رشد داشت.

اش گلاور، رئیس سی ام سی مارکتس آلفا، گفت: «به نظر می رسد خوش بینی در مورد بهبود تقاضا محرک اصلی افزایش قیمت نفت در حال حاضر است، پس از اینکه بانک فدرال نیویورک نشان داد که اقتصاد ایالات متحده آماده است با سریعترین سرعت در چند دهه گذشته رشد کند.

تحلیلگران گفتند: «با توجه به افزایش تقاضای سوخت در ایالات متحده و اروپا، قیمت ها پشتیبانی می شوند، زیرا ایالت های نیویورک، نیوجرسی، و کانکتیکات می خواهند محدودیت های کرونایی را کاهش دهند و اتحادیه اروپا قصد دارد مرز ها را برای مسافران واکسینه شده آزاد بگذارد.»

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی گفتند: «این امر می تواند سفر های تابستانی به مناطق ساحلی و همچنین جنب و جوش در شهرهای بزرگ را افزایش دهد.»

برای نشانه های بیشتر درباره افزایش تقاضای نفت ایالات متحده، معامله گران مراقب گزارش های مربوط به ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی از سوی موسسه نفت آمریکا، و روز چهارشنبه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده خواهند بود.

پنج تحلیلگر نظرسنجی شده توسط رویترز به طور متوسط تخمین زده بودند که موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 30 آوریل 2.2 میلیون بشکه کاهش می یابد. اما موجودی نفت در دو هفته گذشته افزایش یافته است.

دلار ضعیف تر، که تحت تأثیر کاهش چشمگیر رشد تولید ایالات متحده قرار گرفت، همچنین به افزایش قیمت نفت در روز سه شنبه کمک کرد. پایین آمدن دلار باعث جذابیت بیشتر نفت برای خریدارانی است که ارزهای دیگری دارند.

در هند، تعداد کل مبتلایان تاکنون به بیش از 20 میلیون نفر رسیده است، و برای 12مین روز متوالی بیش از 300000 مورد جدید ثبت شده است، که باعث کاهش تقاضای سوخت در پرجمعیت ترین کشور جهان پس از چین شده است.

واندانا هاری، تحلیلگر انرژی در واندا اینسایتس گفت: «وضعیت هند در مقابل خوش بینی نسبت به بهبود در غرب، درگیر نبرد طناب کشی هستند، اما با توجه به شدت و مدت زمان محدودیت ها در سراسر کشور، تعیین برآورد کاهش تقاضا دشوار و متغیر است.»

کد خبر: 1400021402MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته