جمعه 10 فروردین 1403

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت گازپروم‌نفت که شرکت تابعه گازپروم روسیه است، در یکی از سایت‌های حفاری خود در سیبری اقدام به ایجاد مزرعه استخراج بیت‌کوین کرده که انرژی آن از گاز تامین می‌شود.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از کوین‌دسک، شرکت گازپروم که سهامدار اصلی آن دولت روسیه است، انحصار گاز این کشور را در اختیار داشته و دهمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است.

گازپروم‌نفت از توابع مستقیم گازپروم و یکی از معدود شرکت‌های دولتی روسیه است که آشکارا از علاقه‌مندی خود به صنعت استخراج رمزارز سخن گفته است.

کوین‌دسک پیشتر نیز در گزارشی گفته بود شرکت هسته‌ای روس‌اتم روسیه اقدام به تامین انرژی مورد نیاز استخراج‌کنندگان رمزارز کرده است.

مزرعه استخراج شرکت گازپروم‌نفت در منطقه خانتی-مانسییسک در شمال غرب سیبری افتتاح شده و انرژی برق مورد نیاز آن از «گاز همراه نفت» تامین می‌شود.

گازپروم‌نفت خود اقدام به استخراج رمزارز نمی‌کند، بلکه با همکاری شرکت استخراج وکوس این مزرعه را ایجاد کرده که در حال حاضر در مقیاس کوچک آزمایشی است و قرار است در آینده توسعه یابد.

برخی شرکت‌های حفاری و استخراج نفت «گاز همراه نفت» را می‌سوزانند اما از آنجایی که برخی کشورها برای آلودگی ایجاد شده توسط این فرایند جریمه اعمال کرده‌اند، شرکت‌های حفاری از آن برای تولید برق مصرفی در سایت استفاده می‌کنند.

انرژی برق از بزرگترین هزینه‌ها در استخراج رمزارز است و شرکت‌های حفاری با استفاده از برقی که از گاز اضافی به دست می‌آورند، به نوعی از انرژی برق رایگان بهره‌مند هستند.

شرکت‌های دیگری نیز اقدامی مشابه گازپروم‌نفت انجام داده‌اند. پیشتر، شرکت‌های آپ‌استریم‌دیتا و کروزو انرژی سیستمز در آمریکای شمالی نیز از انرژی گاز اضافی سایت‌های حفاری استفاده مشابه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته