سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

افزایش تقاضای جهانی و ادامه رشد قیمت نفت

در حالیکه تولید نفت آمریکا پس از سرمای بی سابقه به آرامی در حال برگشت به حالت طبیعی است و با کاهش موارد ابتلای کرونا ویروس و افزایش تقاضای جهانی، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت پس از افزایش در حدود 1٪ در هفته گذشته، با 76 سنت یا معادل 1.2٪ افزایش به 610.67 دلار در هر بشکه رسید. نفت ایالات متحده 74 سنت یا 1.3 درصد افزایش یافت و به 59.98 دلار در هر بشکه رسید که در هفته گذشته 0.4 درصد کاهش داشت.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای برنت 10 دلار افزایش داد و به رونق بازار کمک کرد، انتظار می رود برنت در سه ماهه دوم به 70 دلار و در سه ماهه سوم به 75 دلار برسد.

تحلیلگران گلدمن نوشتند: «ما هم اكنون پیش بینی می كنیم كه قیمت های نفت هر چه زودتر افزایش یابد، تحت تاثیر كاهش موجودی انبار و هزینه های حاشیه ای بالاتر، حداقل در كوتاه مدت، منجر به راه اندازی مجدد فعالیت های بالادستی خواهد شد.»

به گفته تحلیلگران، هوای غیرمعمول سرد در ایالت تگزاس و ایالت های واقع در دشت بزرگ باعث توقف تولید 4 میلیون بشکه در روز تولید نفت خام و 21 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی شد.

احتمالاً چند روز طول خواهد کشید تا خدمه میادین نفتی دریچه ها و سیستم های خود را یخ زدایی و راه اندازی کرده و استخراج نفت و گاز را مجددا شروع کنند. به گفته تحلیلگران، پالایشگاه ها در حال ارزیابی خسارت هستند و ممکن است این عملیات بیش از سه هفته طول بکشد، اگرچه فشار کم آب، از دست دادن گاز و برق شرایط را دشوارتر می کند.

ANZ Research نیز در یادداشتی اعلام کرد: «با استعفای سه چهارم خدمه چاه نفتی، احتمال از سرگیری سریع كم است.»

در این یادداشت آمده است: «در دراز مدت، کاهش هزینه های سرمایه ای در شرکت های نفت شیل ایالات متحده در سال جاری، فعالیت حفاری را تحت فشار قرار می دهد و منجر به باقی ماندن تولید پایین تر از سطح پیش از شیوع کرونا می شود.»

برای اولین بار از ماه نوامبر، شرکت های حفاری ایالات متحده به دلیل سرما و برف که در تگزاس، نیومکزیکو و سایر مراکز تولید انرژی وجود دارد، تعداد سکوهای نفتی را کاهش دادند.

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته