شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت نفت پس از چند روز ناامیدی

قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا امید به افزایش تقاضا به لطف پیشرفت در واکسن های ایالات متحده افزایش یافته است، در حالی که عدم اطمینان در مورد میزان عرضه اوپک پلاس به بازار در نشست روز پنجشنبه خود و افزایش ذخایر خام ایالات متحده سوددهی را محدود کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 18 سنت یا 0.3 درصد افزایش به بشکه ای 59.93 دلار رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت با 29 سنت معادل 0.46 درصد افزایش به 62.99 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که این میزان در چهار روز گدشته در ضرر بود.

هر دو معاملات آتی در معاملات صبح زود آسیا افت کرده بودند.

تحلیلگران گفتند، بازیابی تقاضا به لطف استفاده از واکسن، از قیمت نفت محافظت می کند.

رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه گفت: «ایالات متحده تا پایان ماه مه برای هر بزرگسال آمریکایی واکسن کووید 19 به مقدار کافی خواهد داشت.»

در همین حال، توجه بازار به نشست پنجشنبه آینده سازمان اوپک و متحدانش، که موسوم به اوپک پلاس است، جلب شده است، در زمانی که آنها به طور کلی نسبت به چشم انداز بازار نفت مثبت هستند، در مقایسه با یک سال پیش که عرضه را برای افزایش قیمت ها کاهش دادند.

بازار به طور گسترده انتظار دارد که آنها کاهش تولید را متوقف کنند، کاهشی با حدود 1.5 میلیون بشکه در روز به رهبری عربستان سعودی که داوطلبانه 1 میلیون بشکه در روز را کاهش داده است.

گروه صنعتي انستيتو نفت آمريكا گزارش داد که ذخایر خام ایالات متحده در هفته منتهی به 26 فوریه، 7.4 میلیون بشکه افزایش یافته اند، که این بر خلاف محاسبات تحلیلگران یعنی 928 هزار بشکه است.

استفان اینس، استراتژیست بازار جهانی در Axi، گفت: «کاهش قیمت اخیر ممکن است به تقویت مواضع محتاطانه عربستان کمک کند و هرگونه افزایش تولید را به تأخیر بیندازد.»

کد خبر: 1399121303MGMMMF

مطالب مرتبط:

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته